Główny cel kształcenia:
Oswojenie ze środowiskiem wodnym. Nauka techniki prawidłowego oddychania. Nauczanie techniki pływania stylem grzbietowym, stylem dowolnym, stylem klasycznym
Ogólne informacje o zajęciach:
Obejmuje zagadnienia, dzięki którym student nabędzie umiejętności swobodnego poruszania się w wodzie. Zdobędzie wiedzę umożliwiającą mu w przyszłości w sposób aktywny i bezpieczny spędzać czas nad wodą.
1 | Gifford Clive | Tajniki sportu, pływanie | IBIS . | 2010 |
2 | Terry Laughlin | Pływanie dla każdego | Book Rover . | 2007 |
3 | Chmura J. | Rozgrzewka. Podstawy fizjologiczne i zastosowanie praktyczne. | Warszawa: PZWL . | 2014 |
1 | Kuński H. | Poradnik lekarski aktywności ruchowej osób w wieku średnim | Warszawa: PZWL. | 1985 |
2 | Osiński W. | Nadwaga i otyłość. Aktywność fizyczna w profilaktyce i terapii. | Warszawa: PZWL . | 2016 |
Wymagania formalne:
Brak przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w zajęciach na pływalni.
(środowisko wodne). Obowiązek uczestnictwa w zajęciach w odpowiednim stroju.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Brak
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Elementarna sprawność fizyczna.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność współpracy w grupie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | zna zasady bezpiecznego korzystania z pływalni, posiada wiedzę dotyczącą warunków panujących w środowisku wodnym. | ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa |
K-K01++ K-K04++ |
P6S-KO P6S-KR |
MEK02 | zna techniki pływania stylem: dowolnym, grzbietowym i klasycznym, potrafi przepłynąć minimalnie 25m trzema stylami oraz wykonać skok do wody na NN lub na głowę i dopłynąć do brzegu. | ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa |
K-K01++ K-K04++ |
P6S-KO P6S-KR |
MEK03 | posiada umiejętność pracy w grupie, pełniąc w niej różną rolę oraz rozumie i akceptuje poziom sprawności innych osób. | ćwiczenia problemowe | obserwacja wykonawstwa |
K-K01++ K-K04+++ |
P6S-KO P6S-KR |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | C01 - C28 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK02 | C01 - C20 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK03 | C15-C28 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK04 | C20-C28 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK05 | C29-C30 | MEK02 MEK03 | |
4 | TK06 | C01-C30 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena wystawiana na podstawie aktywności studenta na zajęciach, obecności oraz zaliczenia testu sprawnościowego. Dla studentów ze zwolnieniem lekarskim - na podstawie zaangażowania podczas ćwiczeń usprawnienia ruchowego i obecności. |
Ocena końcowa | Ocena wystawiana na podstawie aktywności studenta na zajęciach, obecności oraz zaliczenia testu sprawnościowego. Dla studentów ze zwolnieniem lekarskim - na podstawie zaangażowania podczas ćwiczeń usprawnienia ruchowego i obecności. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie