logo
Karta przedmiotu
logo

Komputerowe wspomaganie projektowania 3D

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2017/2018

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria chemiczna i procesowa

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Inżynieria produktu i procesów proekologicznych (PP), Przetwórstwo tworzyw polimerowych (PT)

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej

Kod zajęć: 269

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Inżynieria produktu i procesów proekologicznych (PP), Przetwórstwo tworzyw polimerowych (PT)

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / L30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Grzegorz Poplewski

Terminy konsultacji koordynatora: pn. 10-12 pt. 10-12

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z podstawami komputerowego projektowania 3D elementów aparatury chemicznej. Poszerzenie wiadomości i umiejętności zdobytych w ramach przedmiotu "Komputerowa grafika inżynierska (CAD)".

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł jest realizowany w piątym semestrze. Obejmuje 30 godzin laboratorium. Moduł kończy się zaliczeniem.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Thom Tremblay Autodesk Inventor 2014 Helion. 2014
2 Andrzej Jaskulski Autodesk Inventor Professional / Fusion 2013PL / 2013+ : metodyka projektowania PWN. 2012
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Fabian Stasiak Zbiór ćwiczeń : Autodesk Inventor 2014. T. 1, Kurs podstawowy ExpertBooks. 2014

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: rejestracja na dany semestr

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zaliczony przedmiot " Mechanika techniczna i maszynoznawstwo" oraz "Komputerowa grafika inżynierska (CAD)"

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawy obsługi programu AutoCAD.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w zespole

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 pracuje w grupie laboratorium obserwacja wykonawstwa K_K03+++
T1A_K03+++
02 potrafi obsługiwać program Inventor na poziomie podstawowym, zna podstawy projektowania urządzeń i aparatów chemicznych ćwiczenia techniczne, laboratorium problemowe prezentacja projektu K_U05+++
K_U06+
T1A_U08++
T1A_U09++
03 potrafi używając programu Inventor policzyć oraz ocenić rozkład naprężeń występujących w projektowanym urządzeniu w zadanych warunkach pracy ćwiczenia techniczne, laboratorium obserwacja wykonawstwa K_U05+
K_U10+
T1A_U08+
T1A_U09+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 Wymiarowanie L01 MEK02
5 TK02 Tolerowanie wymiarów, kształtu i położenia L02 MEK02
5 TK03 Oznaczanie chropowatości powierzchni L03 MEK02
5 TK04 Metody łączenia części maszyn L04 MEK02
5 TK05 Wstępne informacje, uruchamianie programu Inventor oraz podstawowe ustawienia L05 MEK02
5 TK06 Możliwości programu Inventor w zakresie modelowania 2D L07,L08 MEK02
5 TK07 Przykładowe zastosowanie wybranych funkcji programu Inventor w przestrzeni 3D L09,L10 MEK02
5 TK08 Ćwiczenie modelowania 3D L11 MEK02
5 TK09 Podstawy analizy wytrzymałościowej modelu L12, L13 MEK02 MEK03
5 TK10 Wykonanie projektu elementu aparatury chemicznej L13, L14, L15 MEK01 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 5) Przygotowanie do laboratorium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5) Przygotowanie do konsultacji: 10.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 5)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium ocena projektu oraz ocena uczestnictwa w zajęciach - OL
Ocena końcowa ocena końcowa (OK): OK = w*OL; gdzie: w - współczynnik uwzględniający termin zaliczenia lub egzaminu, w = 1,0 pierwszy termin, w = 0,9 drugi termin, w = 0,8 trzeci termin. Przy zaokrąglaniu średnich stosuje się następujące zasady: do 3,30 – dst (3,0), 3,31 do 3,75 – +dst (3,5), od 3,76 do 4,25 – db (4,0), od 4,26 do 4,70 – +db (4,5), od 4,71 – bdb (5,0).

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 D. Foo; G. Poplewski An extended corner point method for the synthesis of flexible water network 2021