Cykl kształcenia: 2018/2019
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Urbanistyki i Architektury
Kod zajęć: 21
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W30 C15 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. Michał Proksa
Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek 7:45-8:30, wtorek 7:45-8:30 środa 7:45-8:30, 10:30-11:15
Główny cel kształcenia: Wiedza i umiejętność dyskusji o zagadnieniach z zakresu historii architektury powszechnej i jej rytmu przemian.
Ogólne informacje o zajęciach: Program obejmuje dzieje architektury powszechnej od antyku do średniowiecza
Materiały dydaktyczne: Plany, przekroje, rekonstrukcje, literatura
1 | M. Proksa | Powszechne dzieje budownictwa i architektury do końca XVIII wieku (Europa i Bliski Wschód) | Rzeszów. | 2011 |
2 | Koch W. | Style w architekturze | Warszawa. | 1996 |
3 | Broniewski T. | Historia architektury dla wszystkich | Wrocław. | 1990 |
1 | M. Proksa | Powszechne dzieje budownictwa i architektury do końca XVIII wieku (Europa i Bliski Wschód) | Rzeszów. | 2011 |
2 | Leticia de La Casa (red.) | Historia sztuki, t. 1-6 | Kraków. | 2010 |
1 | M. Proksa | Powszechne dzieje budownictwa i architektury do końca XVIII wieku (Europa i Bliski Wschód) | Rzeszów. | 2011 |
2 | opr. zb. | Sztuka świata, t. I-IV | Warszawa. | 1989- |
3 | M. Proksa; M. Zub | The Architecture of the Aegean Sea Basin and Ancient Rome | Rzeszów. | 2015 |
4 | M. Proksa; M. Zub | The Greatest Architectural Creations of Medieval Europe. Romanesque and Gothic Architecture | Rzeszów. | 2015 |
Wymagania formalne: brak
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ogólna znajomość historii Europy
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: brak
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do samodzielnego pogłębiania wiedzy
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma ogólną wiedzę w zakresie historii architektury powszechnej (Europa i Bliski Wschód) od starożytności do średniowiecza | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_W15++ K_W41+++ K_K12+++ |
T1A_W02+ T1A_W03++ InzA2W07++ InzA3W08+++ InzA1K02++ T1A_K07+ |
02 | Potrafi dokonać klasyfikacji stylistycznej starożytnych i średniowiecznych obiektów architektonicznych | wykład | egzamin cz. pisemna |
K_U26+++ K_K12+++ |
T1A_U05++ InzA1K02+++ T1A_K07+ |
03 | Potrafi wypowiedzieć się o zagadnieniach z zakresu historii architektury antycznej i średniowiecznej, budować skuteczną argumentację. | ćwiczenia problemowe | referat ustny, esej |
K_U27+++ K_K14+++ K_K21+++ |
T1A_U01+++ T1A_U03+++ T1A_U05+++ T1A_K01+++ InzA1K02+++ T1A_K03++ T1A_K04+++ T1A_K05+ InzA2K06+ T1A_K07+ |
04 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, Internetu oraz innych źródeł informacji. | ćwiczenia problemowe | referat ustny, esej |
K_K14+++ K_K21+++ |
T1A_K01+++ InzA1K02+ T1A_K03++ T1A_K04+++ T1A_K05+ InzA2K06+ T1A_K07+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W04 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK02 | W05-W10 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK03 | W11-W16 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK04 | W17-W20 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK05 | W21-W25 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK06 | W26-W30 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK07 | C01-C15 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
12.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
12.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
12.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | egzamin pisemny |
Ćwiczenia/Lektorat | referat ustny, praca pisemna |
Ocena końcowa | algorytm powyższych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | M. Proksa | Dzieje architektury i budownictwa w Polsce do połowy XVIII wieku: podręcznik dla studentów architektury, budownictwa i inżynierii środowiska | 2023 |
2 | M. Proksa; M. Zub | Jeszcze raz o architekturze pałacu w Zarzeczu | 2023 |
3 | M. Proksa | Architektura neogotyckich budowli sakralnych obrządku łacińskiego w Przemyślu | 2022 |
4 | M. Proksa | Fazy budowy murowanego założenia zamkowego na Wzgórzu Zamkowym w Sandomierzu | 2021 |
5 | M. Proksa; M. Zub | „Zapomniany” neoromański kościół w Zarzeczu – analiza architektoniczno-przestrzenna | 2021 |
6 | M. Proksa | The Palace in Zarzecze in the History of Polish Romantic Architecture | 2019 |