Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu samochodowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 2040
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W9 C9 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Wojewoda
Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z harmonogramem jednostki
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów pogłębionej wiedzy i umiejętności z zakresu Środków transportu szynowego i wodnego oraz przygotowanie do prowadzenia badań naukowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 5 sem. specjalności: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu samochodowego, Transport przemysłowy.
1 | Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A. | Technologia transportu kolejowego | WKiŁ, Warszawa . | 2004. |
2 | Medwid M. | Studium tworzenia intermodalnych środków technicznych transportu lądowego w szczególności taboru bim | Rozprawy, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań . | 2008. |
3 | Rydzykowski W., Wojewódzka-Król K. | Transport. | PWN, Warszawa . | 2009. |
4 | Więckiewicz W. | Podstawy pływalności i stateczności statków handlowych. | Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia. | 2006. |
5 | Krettek O. (red.), Grajnert J. (red.) | Logistyka w transporcie szynowym | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | 2001. |
Wymagania formalne: Rejestracja na 5 semestr specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna budowę, zastosowanie, rodzaje i właściwości współczesnych środków technicznych (systemów) transportowych szynowych, wodnych śródlądowych i morskich. | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu, |
K_W03+ K_W06+ K_W09+ K_K01+ |
T1A_W03+ T1A_W04+ T1A_W05+ T1A_W07+ T1A_K01+ |
02 | Posiada umiejętność oceny właściwości środków transportu szynowego i wodnego, systemów i prowadzenia badań ich efektywności. | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu, |
K_W03+ K_U01+ K_U03+ K_U13+ K_K01+ K_K02+ |
T1A_W03+ T1A_W04+ T1A_W05+ T1A_W07+ T1A_U01+ T1A_U02+ T1A_U03+ T1A_U04+ T1A_U05+ T1A_U06+ T1A_U07+ T1A_U13+ T1A_U14+ T1A_U15+ T1A_K01+ T1A_K02+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01 | MEK01 | |
5 | TK02 | W02 | MEK01 | |
5 | TK03 | W03 | MEK01 | |
5 | TK04 | W04 | MEK01 | |
5 | TK05 | W05 | MEK01 | |
5 | TK06 | W06 | MEK01 | |
5 | TK07 | W07 | MEK01 | |
5 | TK08 | W08 | MEK01 MEK02 | |
5 | TK09 | P01-P06 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie pisemne wykładów weryfikuje realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia pisemnego z wykładów jest zaliczenie ćwiczeń. Ocena z zaliczenia wykładu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 0,0 ÷ 2,9 p. brak zaliczenia ndst (2,0); 3,0 ÷ 3,4 p. dst (3,0); 3,5 ÷ 3,9 p. +dst (3,5); 4,0 ÷ 4,4 p. db (4,0); 4,5 ÷ 4,7 p. +db (4,5); 4,8 ÷ 5,0 p. bdb (5,0). |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie ćwiczeń następuje na podstawie: aktywnego udziału w zajęciach, wykonania i przedstawiania wymaganej prezentacji, pozytywnych ustnych odpowiedzi z zakresu prezentacji, które weryfikują realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen zaliczeniowych z obydwu form zajęć. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
Środki transportu szynowego i wodnego tematy do wyboru realizowane na ćwiczeniach.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
2 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
3 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
4 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
5 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
6 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
7 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
8 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |
9 | M. Nieckarz; A. Rzeszutek; P. Wojewoda | Analiza stanu śródlądowych dróg wodnych w Polsce | 2019 |