logo
Karta przedmiotu
logo

Technologie WEB i JAVA

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Informatyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: AA - inżynieria systemów informatycznych, S - systemy i sieci komputerowe, TT - informatyka w przedsiębiorstwie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Elektrodynamiki i Systemów Elektromaszynowych

Kod zajęć: 1808

Status zajęć: obowiązkowy dla programu S - systemy i sieci komputerowe

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W20 L20 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Jan Prokop

Terminy konsultacji koordynatora: środa 11:00 - 12:00 B101

semestr 6: dr inż. Adam Mazurkiewicz

semestr 6: dr inż. Paweł Górka

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie technologii budowy witryn sieci Web, aplikacji i usług internetowych, w szególności umiejętność programowania w języku Java

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł poświęcony jest prezentacji podstawowych technologii stosowanych na potrzeby sieci WWW. Omawiane są technologie pozwalające na budowę witryny webowej, aplikacji webowej oraz usługi webowej Realizacja celu kształcenia odbywa się w czasie wykładów i ćwiczeń laboratoryjnych.

Materiały dydaktyczne: http://web.prz.edu.pl

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Specyfikacje: http://www.w3.org/ .
2 C. Horstmann, G. Cornell Java 2. Podstawy Specyfikacje: http://www.w3.org/ .
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 http://www.w3schools.com/.
2 http://docs.oracle.com/javase/tutorial/index.html.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student powinien znać podstawowe zagadnienia z zakresu kodowania i programowania

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien mieć wiedzę z zakresu podstaw programowania oraz kodowania w języku HTML

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi stworzyć projekt w wybranym środowisku programistycznym

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student powinien umieć pracować indywidualnie, jak i w zespole programistów

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Projektuje strukturę standardowej witryny internetowej, tworzy jej layout i projektuje system nawigacji wykład, laboratorium egzamin w formie testu, prezentacja projektu K_W07+
K_U18+
P6S_UW
P6S_WG
02 Projektuje i realizuje prostą aplikację webową wykład, laboratorium egzamin w formie testu, prezentacja projektu K_U10+
K_U17+
P6S_UW
03 Analizuje gotowy kod programu napisanego w języku Java wykład, laboratorium egzamin w formie testu, prezentacja projektu K_W09+
P6S_WG
04 Programuje poste aplikacje strony klienta i serwera z użyciem techniki programowania obiektowego w języku Java wykład, laboratorium egzamin w formie testu, prezentacja projektu K_U21+
P6S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Problematyka technologii Web, podstawowe architektury aplikacji internetowych i ich składniki. Technologie implementacji interfejsu użytkownika, logiki prezentacji oraz logiki biznesowej. Projektowanie witryn responsywnych. W01, W02 MEK01
6 TK02 Język HTML, reguły składni, wersje DTD, budowa dokumentu HTML, layout witryny WWW. Kaskadowe arkusze stylów (CSS). Reguły media, RWD. W03 MEK01
6 TK03 Język JavaScript, sposoby umieszczania skryptów JavaScript, zmienne, funkcje, instrukcje sterujące, główne obiekty, metody, zdarzenia. Obiektowy model dokumentu HTML DOM - dostęp do obiektów strony. - MEK01 MEK02
6 TK04 Język XML, definicje, aplikacje XML, obszary zastosowań. Zasady składni języka XML, techniki tworzenia dokumentów XML. Techniki wyświetlania dokumentów XML. Obiektowy model dokumentu XML DOM. XML, przestrzenie nazw. Język XSLT. - MEK02
6 TK05 Technologia AJAX, podstawy działania AJAX, komponenty aplikacji AJAX, tworzenie obiektu XMLHttpRequest, wysyłanie żądań i obsługa odpowiedzi. - MEK02
6 TK06 Język PHP, programowanie obiektowe. Przetwarzanie danych z poziomu kodu PHP, PHP a bazy danych. PHP – XML Mechanizmy dostępu do baz danych w różnych technologiach z poziomu aplikacji WWW. - MEK03
6 TK07 Technologia Java. Platforma JAVA - architektura, podstawowe pojęcia. Podstawy języka JAVA, podstawowe cechy i pojęcia (aplikacja, aplet, serwlet, doklet, midlet i inne). Podstawy programowania w języku JAVA. - MEK03
6 TK08 JAVA - programowanie obiektowe, dziedziczenie. Klasy, pola danych, metody, obiekty. Hermetyzacja, przeciążanie metod. Interfejsy, klasy wewnętrzne, anonimowe, pakiety. Konwersje typów. Obsługa wyjątków. - MEK03
6 TK09 Java - podstawy bibliotek AWT i Swing. Budowa graficznego interfejsu użytkownika (GUI), podstawy, kontenery i komponenty. Techniki zarządzania układem komponentów bibliotek AWT i Swing. - MEK03
6 TK10 Java - interfejsy. Programowanie obsługi zdarzeń, podstawy, kategorie zdarzeń. Przykłady obsługi zdarzeń, zdarzenia od komponentów, myszy i klawiatury. - MEK03
6 TK11 Elementy technologii Java EE. Serwlety. Strony JSP. Java - przetwarzanie danych. Java i XML - SAX, StAX, DOM, XSLT. Java i bazy danych. JDBC. Java ME - MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 15.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 6) Przygotowanie do laboratorium: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Udział w konsultacjach: 10.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 6) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 1.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie w formie testu - OW
Laboratorium Średnia ocen za rozwiązywane zadania na laboratorium i opracowany indywidualny projekt - OL
Ocena końcowa Ocena końcowa z przedmiotu obliczana według wzoru 0.6 OW + 0.4 OL

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie