logo
Karta przedmiotu
logo

Retrogamedev

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2024/2025

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Retro-computing: technologie i sztuka cyfrowa

Obszar kształcenia: nauki ścisłe/techniczne

Profil studiów:

Poziom studiów: podyplomowe

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku:

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Złożonych

Kod zajęć: 17722

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W10 C15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Michał Piętal

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia:

Ogólne informacje o zajęciach:

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne:

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna proces tworzenia gry retro end-to-end wykład, ćwiczenia K_W05+++
K_U02+++
P6S_UW
P6S_UW_A
P6S_WG_A
P6S_WK
02 Zna przegląd gatunków gier retro, ich związków z demosceną ze szczegółowym uwzględnieniem wybranej retro platformy wykład, ćwiczenia K_W05+++
K_U02++
K_K01++
P6S_KR
P6S_UW
P6S_UW_A
P6S_WG_A
P6S_WK
P7S_KO

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Wprowadzenie do filozofii gier komputerowych - ludologia oraz histora retro gamedevu w Polsce (Wywiad online z Romualdem Baczą). W01 MEK02
2 TK02 Powiazania pomiedzy demosceną, a retro gamedevem w Polsce. W02 MEK02
2 TK03 Teoretyczne zasady projektowania gier retro - tworzenie środowska gry, charakter postaci, tworzenie fabuły gry retro. W03 MEK02
2 TK04 Analiza gier na przykładzie platform retro - porównanie rankingu gier oraz omówienie was i zalet produkcji. W04 MEK02
2 TK05 Teoretyczne wprowadzenie do silnika Pico 8 - podstawy tworzenia gry retro - omówienie interfejsu, tworzenie grafiki oraz muzyki - przygotowanie do ćwiczeń praktycznych. W05 MEK02
2 TK06 Tworzenie gier retro. Czy gry retro to gatunek czy stylistyka? Ć01-Ć08 MEK01 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 10.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Zaliczenie (sem. 2)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie na podstawie oceny aktywności w trakcie zajęć wskazującej na przyswojenie wiedzy z określonej literatury tematu
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa ocena z wykładu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie