Główny cel kształcenia:
Student nabędzie umiejętności planowania i organizowania przedsięwzięcia, pozna metody oceny ryzyka jego realizacji, nauczy się, jak przygotować ogólny kosztorys przedsięwzięcia, a także nauczy się prezentować graficznie harmonogram projektu i pozna możliwości wykorzystania programu Microsoft Project do planowania przedsięwzięcia.
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot obowiązkowy dla studentów trzeciego semestru
Materiały dydaktyczne:
https://dstadnicka.v.prz.edu.pl
1 | - | The standard for project management and a guide to the project management body of knowledge (PMBOK guide). | Project Management Institute. | 2021 |
2 | Harold Kerzner | PROJECT MANAGEMENT A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling | John Wiley & Sons, Inc.. | 2003 |
3 | Joseph Heagney | Fundamentals of Project Management | American Management Association. | 2012 |
1 | - | The standard for project management and a guide to the project management body of knowledge (PMBOK guide). | Project Management Institute. | 2021 |
2 | Harold Herzner | PROJECT MANAGEMENT A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling | John Wiley & Sons, Inc.. | 2003 |
1 | - | The standard for project management and a guide to the project management body of knowledge (PMBOK guide). | Project Management Institute. | 2021 |
Wymagania formalne:
Rejestracja na właściwy semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Ogólna podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność pracy zespołowej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Zdolność do analitycznego myślenia
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Potrafi określić założenia oraz ograniczenia dla przedsięwzięcia, potrafi opracować strukturę zadań projektowych, wie, jak opracować strukturę organizacyjną projektu i macierz odpowiedzialności | projekt zespołowy, wykład | sprawozdanie z projektu |
K-W10++ K-U07++ K-U08++ |
P7S-UO P7S-UU P7S-WK |
MEK02 | Potrafi przeprowadzić ocenę wykonalności realizacji przedsięwzięcia, ocenić warianty realizacji zadań projektowych, identyfikować potencjalne zakłócenia w realizacji zadań projektowych. | projekt zespołowy, wykład | sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu |
K-W10++ K-U07+ K-K04+ |
P7S-KR P7S-UU P7S-WK |
MEK03 | Wie, jak opracować kosztorys projektu, harmonogram realizacji przedsięwzięcia, jak zastosować program Microsoft Project do planowania realizacji przedsięwzięcia. | projekt zespołowy, wykład | sprawozdanie z projektu |
K-W10+++ K-U07++ K-U09+ |
P7S-UU P7S-WK |
MEK04 | Zna zasady i metodykę zarządzania projektami | wykład | zaliczenie pisemne |
K-W10+++ K-W14+ K-K04++ |
P7S-KR P7S-WK |
MEK05 | Dokonuje przeglądu literatury w tym anglojęzycznej w celu pozyskiwania wiarygodnych informacji i potrafi się dzielić tymi informacjami. | projekt | prezentacja projektu |
K-U01+ K-U02+ |
P7S-UK P7S-UW |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01 | MEK04 | |
1 | TK02 | W02 | MEK01 | |
1 | TK03 | W03 | MEK01 | |
1 | TK04 | W04 | MEK02 | |
1 | TK05 | W05 | MEK01 | |
1 | TK06 | W06 | MEK03 | |
1 | TK07 | W07 | MEK04 | |
1 | TK08 | P01 | MEK01 MEK05 | |
1 | TK09 | P02 | MEK01 | |
1 | TK10 | P03 | MEK01 | |
1 | TK11 | P04 | MEK02 | |
1 | TK12 | P05 | MEK03 | |
1 | TK13 | P06 | MEK03 | |
1 | TK14 | P07 P08 | MEK04 MEK05 | |
1 | TK15 | W08 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
4.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 4.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie pisemne, którego celem jest sprawdzenie osiągnięcia następującego efektu modułowego: MEK08. |
Projekt/Seminarium | Warunkiem koniecznym zaliczenia projektów jest wykonanie i prezentacja projektu. Przy zaliczaniu projektów sprawdzane jest osiągnięcie następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02, MEK03, MEK04, MEK05, MEK06, MEK07, MEK09. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią z projektu i zaliczenia pisemnego. Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z projektu i zaliczenia pisemnego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Gudanowska; A. Kononiuk; J. Siderska; D. Stadnicka | Innowacyjne technologie wspierające integrację i aktywność zawodową osób z niepełnosprawnościami w przemyśle produkcyjnym | 2025 |
2 | D. Antonelli; D. Stadnicka | Classification Graph of Poka-Yoke Techniques for Industrial Applications: Assembly Process Case Studies Effectiveness Evaluation | 2024 |
3 | D. Antonelli; P. Litwin; A. Marina; D. Stadnicka | Objective and Subjective Factors Affecting Neurodiverse Inclusion in Manufacturing | 2024 |
4 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Employing disabled workers in production: simulating the impact on performance and service level | 2024 |
5 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Inclusive manufacturing through the application of lean tools to sustainability issues | 2024 |
6 | D. Stadnicka; E. Wyczewska | Value Stream Mapping and Process Indicators Supporting Sustainable Development in Organizations – A Systematic Literature Review | 2024 |
7 | I. Bagdoniene; A. Briones; V. Caballero; A. Carreras-Coch; G. Dec; R. Figliè; J. Navarro; L. Pappa; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas; A. Zaballos | Bridging academia and industry in the era of Industry 4.0 by means of the triple helix: The PLANET4 initiative | 2024 |
8 | M. Lanzetta; F. Lupi; A. Maffei; P. Podržaj; T. Požrl; D. Stadnicka | Ontology for Constructively Aligned, Collaborative, and Evolving Engineer Knowledge-Management Platforms | 2024 |
9 | R. Amadio; A. Carreras-Coch; R. Figliè; D. Mazzei; J. Navarro; Ł. Paśko; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas; A. Zaballos | Towards a Taxonomy of Industrial Challenges and Enabling Technologies in Industry 4.0 | 2024 |
10 | A. Bonci; G. Dec; S. Longhi; M. Pirani; D. Stadnicka | A Concept of an SME Focused Edge Computing Self-managing Cyber-physical System | 2023 |
11 | D. Antonelli; A. Christopoulos; V. Dagienė; A. Juškevičienė; M. Laakso; V. Masiulionytė-Dagienė; M. Mądziel; D. Stadnicka; C. Stylios | A Virtual Reality Laboratory for Blended Learning Education: Design, Implementation and Evaluation | 2023 |
12 | D. Stadnicka | Systemy produkcyjne zorientowane na człowieka. Human-centric manufacturing systems. Monografia | 2023 |
13 | M. Burgos; G. Fantoni; E. Grivel; D. Stadnicka | Sharing our experience of the ASSETs+ European Defence Challenge from the design to the implementation | 2023 |
14 | A. Bonci; S. Longhi; D. Stadnicka | The Overall Labour Effectiveness to Improve Competitiveness and Productivity in Human-Centered Manufacturing | 2022 |
15 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Disabled employees on the manufacturing line: Simulations of impact on performance and benefits for companies | 2022 |
16 | D. Atzeni; A. Carreras-Coch; G. Dec; D. Mazzei; M. Mądziel; L. Pappa; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios | Plan and Develop Advanced Knowledge and Skills for Future Industrial Employees in the Field of Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
17 | D. Stadnicka; Ł. Szczekala | Knowledge Management as a Sustainable Development Supporting Method in Manufacturing Organizations – A Systematic Literature Review | 2022 |
18 | E. Boffa; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; P. Minetola; P. Podržaj; D. Stadnicka | Toward a sustainable educational engineer archetype through Industry 4.0 | 2022 |
19 | G. Dec; K. Kubiak; D. Stadnicka | Possible Applications of Edge Computing in the Manufacturing Industry-Systematic Literature Review | 2022 |
20 | G. Dec; R. Figliè; D. Mazzei; M. Mądziel; J. Navarro; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas | Role of Academics in Transferring Knowledge and Skills on Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
21 | P. Litwin; D. Stadnicka | Problems of System Dynamics model development for complex product manufacturing process | 2022 |
22 | R. Amadio; A. Carreras-Coch; D. Mazzei; J. Merino; J. Navarro; J. Sęp; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas; T. Żabiński | Industrial Needs in the Fields of Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
23 | W. Daź; D. Habrat; W. Habrat; D. Stadnicka | Technical and Legal Relations in Aviation Industry from Technology Management and Sustainability Perspective | 2022 |
24 | D. Antonelli; G. Bruno; D. Stadnicka | Evaluating the effect of learning rate, batch size and assignment strategies on the production performance | 2021 |
25 | D. Antonelli; J. Barata; E. Boffa; P. C. Priarone; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; M. Mądziel; P. Minetola; S. Nikghadam-Hojjati; Ł. Paśko; P. Podržaj; D. Stadnicka; X. Wang | Mapping Industry 4.0 Enabling Technologies into United Nations Sustainability Development Goals | 2021 |
26 | D. Basara; J. Pater; D. Stadnicka | Influence of temperature based process parameter compensation on process efficiency and productivity | 2021 |
27 | D. Stadnicka | Lean Manufacturing: kompendium wiedzy | 2021 |
28 | D. Stadnicka | Problemy w obszarach produkcyjnych: Część 1. Proste metody w trudnych zadaniach. Studia przypadków | 2021 |
29 | D. Stadnicka | Problemy w obszarach produkcyjnych: Część 2. Pracownik i technologie przyszłości. Studia przypadków | 2021 |
30 | J. Pater; D. Stadnicka | Towards Digital Twins Development and Implementation to Support Sustainability-Systematic Literature Review | 2021 |
31 | M. Mądziel; D. Stadnicka | Application of Lean Analyses and Computer Simulation in Complex Product Manufacturing Process | 2021 |
32 | A. Bonci; G. Dec; E. Lorenzoni; M. Pirani; D. Stadnicka | Symbiotic cyber-physical Kanban 4.0: an Approach for SMEs | 2020 |
33 | B. Bukowska; D. Stadnicka | Value stream mapping of a unique complex product manufacturing process | 2020 |
34 | D. Stadnicka; E. Wyczewska | Sustainable development supported by lean tools in assembly processes-a systematic literature review | 2020 |
35 | J. Sęp; D. Stadnicka; J. Zając | Przegląd wymagań stawianych specjalistom na rynku pracy w województwie podkarpackim w kontekście wymagań technologii Przemysłu 4.0 | 2020 |