Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Clean Energy
Obszar kształcenia: nauki ścisłe/techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Hydrogen, biofuels and clean transpotration, Solar energy and heat pumps
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: Magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Odlewnictwa i Spawalnictwa
Kod zajęć: 16301
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Hydrogen, biofuels and clean transpotration, Solar energy and heat pumps
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 P10 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: angielski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Dorota Stadnicka
Główny cel kształcenia: Student nabędzie umiejętności planowania i organizowania przedsięwzięcia, pozna metody oceny ryzyka jego realizacji, nauczy się, jak przygotować ogólny kosztorys przedsięwzięcia, a także nauczy się prezentować graficznie harmonogram projektu i pozna możliwości wykorzystania programu Microsoft Project do planowania przedsięwzięcia.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów trzeciego semestru
Materiały dydaktyczne: https://dstadnicka.v.prz.edu.pl
1 | The standard for project management and a guide to the project management body of knowledge (PMBOK guide). | Project Management Institute. | 2021 | |
2 | Harold Kerzner | PROJECT MANAGEMENT A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling | John Wiley & Sons, Inc.. | 2003 |
3 | Joseph Heagney | Fundamentals of Project Management | American Management Association. | 2012 |
1 | The standard for project management and a guide to the project management body of knowledge (PMBOK guide). | Project Management Institute. | 2021 | |
2 | Harold Herzner | PROJECT MANAGEMENT A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling | John Wiley & Sons, Inc.. | 2003 |
1 | The standard for project management and a guide to the project management body of knowledge (PMBOK guide). | Project Management Institute. | 2021 |
Wymagania formalne: Rejestracja na właściwy semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ogólna podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pracy zespołowej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do analitycznego myślenia
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi określić założenia oraz ograniczenia dla przedsięwzięcia, potrafi opracować strukturę zadań projektowych, wie, jak opracować strukturę organizacyjną projektu i macierz odpowiedzialności | projekt zespołowy, wykład | sprawozdanie z projektu |
K_W10++ K_U07++ K_U08++ |
P7S_UO P7S_UU P7S_WK |
02 | Potrafi przeprowadzić ocenę wykonalności realizacji przedsięwzięcia, ocenić warianty realizacji zadań projektowych, identyfikować potencjalne zakłócenia w realizacji zadań projektowych. | projekt zespołowy, wykład | sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu |
K_W10++ K_U07+ K_K04+ |
P7S_KR P7S_UU P7S_WK |
03 | Wie, jak opracować kosztorys projektu, harmonogram realizacji przedsięwzięcia, jak zastosować program Microsoft Project do planowania realizacji przedsięwzięcia. | projekt zespołowy, wykład | sprawozdanie z projektu |
K_W10+++ K_U07++ K_U09+ |
P7S_UU P7S_WK |
04 | Zna zasady i metodykę zarządzania projektami | wykład | zaliczenie pisemne |
K_W10+++ K_W14+ K_K04++ |
P7S_KR P7S_WK |
05 | Dokonuje przeglądu literatury w tym anglojęzycznej w celu pozyskiwania wiarygodnych informacji i potrafi się dzielić tymi informacjami. | projekt | prezentacja projektu |
K_U01+ K_U02+ |
P7S_UK P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01 | MEK04 | |
1 | TK02 | W02 | MEK01 | |
1 | TK03 | W03 | MEK01 | |
1 | TK04 | W04 | MEK02 | |
1 | TK05 | W05 | MEK01 | |
1 | TK06 | W06 | MEK03 | |
1 | TK07 | W07 | MEK04 | |
1 | TK08 | P01 | MEK01 MEK05 | |
1 | TK09 | P02 | MEK01 | |
1 | TK10 | P03 | MEK01 | |
1 | TK11 | P04 | MEK02 | |
1 | TK12 | P05 | MEK03 | |
1 | TK13 | P06 | MEK03 | |
1 | TK14 | P07 P08 | MEK04 MEK05 | |
1 | TK15 | W08 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
4.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 4.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie pisemne, którego celem jest sprawdzenie osiągnięcia następującego efektu modułowego: MEK08. |
Projekt/Seminarium | Warunkiem koniecznym zaliczenia projektów jest wykonanie i prezentacja projektu. Przy zaliczaniu projektów sprawdzane jest osiągnięcie następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02, MEK03, MEK04, MEK05, MEK06, MEK07, MEK09. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią z projektu i zaliczenia pisemnego. Warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z projektu i zaliczenia pisemnego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Antonelli; A. Christopoulos; V. Dagienė; A. Juškevičienė; M. Laakso; V. Masiulionytė-Dagienė; M. Mądziel; D. Stadnicka; C. Stylios | A Virtual Reality Laboratory for Blended Learning Education: Design, Implementation and Evaluation | 2023 |
2 | A. Bonci; S. Longhi; D. Stadnicka | The Overall Labour Effectiveness to Improve Competitiveness and Productivity in Human-Centered Manufacturing | 2022 |
3 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Disabled employees on the manufacturing line: Simulations of impact on performance and benefits for companies | 2022 |
4 | D. Atzeni; A. Carreras-Coch; G. Dec; D. Mazzei; M. Mądziel; L. Pappa; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios | Plan and Develop Advanced Knowledge and Skills for Future Industrial Employees in the Field of Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
5 | D. Stadnicka; Ł. Szczekala | Knowledge Management as a Sustainable Development Supporting Method in Manufacturing Organizations – A Systematic Literature Review | 2022 |
6 | E. Boffa; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; P. Minetola; P. Podržaj; D. Stadnicka | Toward a sustainable educational engineer archetype through Industry 4.0 | 2022 |
7 | G. Dec; K. Kubiak; D. Stadnicka | Possible Applications of Edge Computing in the Manufacturing Industry-Systematic Literature Review | 2022 |
8 | G. Dec; R. Figliè; D. Mazzei; M. Mądziel; J. Navarro; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas | Role of Academics in Transferring Knowledge and Skills on Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
9 | P. Litwin; D. Stadnicka | Problems of System Dynamics model development for complex product manufacturing process | 2022 |
10 | R. Amadio; A. Carreras-Coch; D. Mazzei; J. Merino; J. Navarro; J. Sęp; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas; T. Żabiński | Industrial Needs in the Fields of Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
11 | W. Daź; D. Habrat; W. Habrat; D. Stadnicka | Technical and Legal Relations in Aviation Industry from Technology Management and Sustainability Perspective | 2022 |
12 | D. Antonelli; G. Bruno; D. Stadnicka | Evaluating the effect of learning rate, batch size and assignment strategies on the production performance | 2021 |
13 | D. Antonelli; J. Barata; E. Boffa; P. C. Priarone; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; M. Mądziel; P. Minetola; S. Nikghadam-Hojjati; Ł. Paśko; P. Podržaj; D. Stadnicka; X. Wang | Mapping Industry 4.0 Enabling Technologies into United Nations Sustainability Development Goals | 2021 |
14 | D. Basara; J. Pater; D. Stadnicka | Influence of temperature based process parameter compensation on process efficiency and productivity | 2021 |
15 | D. Stadnicka | Lean Manufacturing: kompendium wiedzy | 2021 |
16 | D. Stadnicka | Problemy w obszarach produkcyjnych: Część 1. Proste metody w trudnych zadaniach. Studia przypadków | 2021 |
17 | D. Stadnicka | Problemy w obszarach produkcyjnych: Część 2. Pracownik i technologie przyszłości. Studia przypadków | 2021 |
18 | J. Pater; D. Stadnicka | Towards Digital Twins Development and Implementation to Support Sustainability-Systematic Literature Review | 2021 |
19 | M. Mądziel; D. Stadnicka | Application of Lean Analyses and Computer Simulation in Complex Product Manufacturing Process | 2021 |
20 | A. Bonci; G. Dec; E. Lorenzoni; M. Pirani; D. Stadnicka | Symbiotic cyber-physical Kanban 4.0: an Approach for SMEs | 2020 |
21 | B. Bukowska; D. Stadnicka | Value stream mapping of a unique complex product manufacturing process | 2020 |
22 | D. Stadnicka; E. Wyczewska | Sustainable development supported by lean tools in assembly processes-a systematic literature review | 2020 |
23 | J. Sęp; D. Stadnicka; J. Zając | Przegląd wymagań stawianych specjalistom na rynku pracy w województwie podkarpackim w kontekście wymagań technologii Przemysłu 4.0 | 2020 |
24 | A. Deif; D. Stadnicka | A gamification approach application to facilitate lean manufacturing knowledge acquisition | 2019 |
25 | D. Antonelli; . D\'Addona; A. Maffei; V. Modrak; G. Putnik; D. Stadnicka; C. Stylios | Tiphys: An Open Networked Platform for Higher Education on Industry 4.0 | 2019 |
26 | D. Antonelli; D. Stadnicka | Human-robot collaborative work cell implementation through lean thinking | 2019 |
27 | D. Antonelli; D. Stadnicka | Predicting and preventing mistakes in human-robot collaborative assembly | 2019 |
28 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Human Factor in Industry of the Future - Knowledge Acquisition and motivation | 2019 |
29 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Human factor in intelligent manufacturing systems - knowledge acquisition and motivation | 2019 |
30 | D. Habrat; W. Habrat; D. Stadnicka | Analysis of the Legal Risk in the Scientific Experiment of the Machining of Magnesium Alloys | 2019 |
31 | K. Antosz; D. Stadnicka | Minimization of Fuel Consumption in a Logistic Company: Implementation of Six Sigma and Drivers’ Skills Management with the Use of Fuzzy Logic | 2019 |
32 | M. Rośkowicz; P. Rydzowski; D. Stadnicka | Pull-off test of adhesive joints based on polyester-glass laminate and aluminum alloy | 2019 |
33 | P. Litwin; D. Stadnicka | Computer Modeling and Simulation in Engineering Education: Intended Learning Outcomes Development | 2019 |
34 | P. Litwin; D. Stadnicka | Value stream mapping and system dynamics integration for manufacturing line modelling and analysis | 2019 |
35 | P. Litwin; J. Sęp; D. Stadnicka | TIPHYS: Otwarta platforma sieciowa dla wspierania procesu edukacyjnego z zakresu Industry 4.0 | 2019 |
36 | P. Litwin; M. Mądziel; D. Stadnicka | Simulations of Manufacturing Systems: Applications in Achieving the Intended Learning Outcomes | 2019 |
37 | A. Bonci; S. Longhi; M. Pirani; D. Stadnicka | Information Management and Decision Making Supported by an Intelligence System in Kitchen Fronts Control Process | 2018 |
38 | D. Antonelli; D. Stadnicka | Combining factory simulation with value stream mapping: a critical discussion | 2018 |
39 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Multiple System Dynamics and Discrete Event Simulation for manufacturing system performance evaluation | 2018 |
40 | D. Stadnicka | Wieloaspektowe podejście do zwiększania efektywności przedsiębiorstw | 2018 |
41 | K. Antosz; D. Stadnicka | An Intelligent System Supporting a Forklifts Maintenance Process | 2018 |
42 | K. Antosz; D. Stadnicka | An Intelligent System Supporting a Maintenance Process of Specialised Medical Equipment | 2018 |
43 | K. Antosz; D. Stadnicka | Overall Equipment Effectiveness: Analysis of Different Ways of Calculations and Improvements | 2018 |
44 | K. Antosz; D. Stadnicka | Possibilities of maintenance service process analyses and improvement through six sigma, lean and industry 4.0 implementation | 2018 |
45 | K. Antosz; P. Litwin; R. Perłowski; A. Rzucidło; D. Safin; D. Stadnicka | Doskonalenie procesu planowania produkcji z wykorzystaniem elementów koncepcji Lean Manufacturing i Przemysł 4.0. Część I. Gra dydaktyczna | 2018 |
46 | K. Antosz; P. Litwin; R. Perłowski; A. Rzucidło; D. Stadnicka | Identyfikacja i eliminacja strat w pracach biurowych i w pracy z wiedzą – gra dydaktyczna | 2018 |
47 | K. Antosz; P. Litwin; R. Perłowski; A. Rzucidło; D. Stadnicka | Istota pracy z wiedzą i analiza strat występujących w pracy z wiedzą oraz możliwości ich eliminacji | 2018 |
48 | K. Antosz; P. Litwin; R. Perłowski; A. Rzucidło; J. Sęp; D. Stadnicka | Doskonalenie procesu planowania produkcji z wykorzystaniem elementów koncepcji Lean Manufacturing i Przemysł 4.0. Część II. Metody i narzędzia | 2018 |
49 | R. Ratnayake ; D. Stadnicka | Development of additional indicators for quotation preparation performance management: VSM-based approach | 2018 |
50 | S. Kłos; D. Stadnicka | An Analysis of the Impact of Buffer Allocation and Maintenance on the Effectiveness of a Manufacturing System Using Computer Simulation | 2018 |
51 | V. Modrak; Z. Soltysova; D. Stadnicka | Success factors and future trends in mass customization | 2018 |