Główny cel kształcenia:
Głównym celem kształcenia w tym module jest zdobycie ogólnej wiedzy na temat technologii wodorowej
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł ten wprowadza studentów w podstawowe zagadnienia związane produkcją, magazynowaniem i dystrybucją wodoru oraz rolą wodoru w transformacji energetycznej.
Materiały dydaktyczne:
e-learning platform
Inne:
Scientific publications and internet
1 | Gavin Walker | Solid-state hydrogen storage: materials and chemistry. Elsevier, 2008 | Elsevier. | 2008 |
2 | Michael Frank Hordeski | Alternative fuels—the future of hydrogen | The Farimont Press. | 2008 |
1 | Emmanuel Zoulias and Nicolaos Lymberopoulos | Hydrogen-based autonomous power systems: techno-economic analysis of the integration of hydrogen in autonomous power systems. | Springer Science & Business Media. | 2008 |
1 | Patrick Moseley and Jurgen Garche | Electrochemical Energy Storage for Renewable Sources and Grid Balancing | Elsevier. | 2015 |
Wymagania formalne:
Student spełnia wymagania formalne określone regulaminem studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu fizyki i chemii.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student powinien potrafić sformułować i rozwiązać proste równanie algebraiczne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student potrafi pracować samodzielnie i w zestpole. Umie prezentować wyniki swojej pracy w formie pisemnego raportu.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu technologii wodorowej. Zna metody wytwarzania wodoru, jego magazynowania i dystrybucji. Potrafi wskazać dziedziny życia, gdzie wodór może znaleźć praktyczne zastosowanie. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | sprawdzian pisemny, raport pisemny |
K-W04++ K-W06+++ K-W08+++ K-U03++ |
P7S-UW P7S-WG P7S-WK |
MEK02 | Posiada umiejętności pracy z literaturą i przygotowania prac pisemnych. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do wdrożenia OZE bazujących na technologi wodorowej. | ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K-W01++ K-U01+++ K-U05++ K-U08+++ |
P7S-UK P7S-UO P7S-UW P7S-WG |
MEK03 | Za podstawowe właściwości fizykochemiczne wodoru. Potrafi opisać proces elektrolizy, zaprojektować i przeprowadzić prosty eksperyment. | laboratorium | raport pisemny |
K-U04+++ K-U06+++ |
P7S-UU P7S-UW |
MEK04 | Zna zasadę działania ogniw paliwowych. Potrafi wskazać ich potencjalne zastosowania oraz przeprowadzić proste doświadczenia. | wykład, laboratorium | raport pisemny |
K-W06++ K-W08++ K-U03+++ K-U04+++ |
P7S-UU P7S-UW P7S-WG P7S-WK |
MEK05 | Rozumie zasadność wdrożenia energetyki wodorowej, zna podstawowe problemy technologiczne oraz ekonomiczne. Zna role wodoru w transformacji energetycznej. | wykład | sprawdzian pisemny |
K-W01+++ K-W04++ K-U05++ |
P7S-UW P7S-WG P7S-WK |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W04,C01-C02 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W05-W10,C03-C06,L01-L04 | MEK01 MEK03 MEK05 | |
2 | TK03 | W11-W14,C07-C08,L05-L08 | MEK01 MEK02 MEK05 | |
2 | TK04 | W15-W20,C09-C10,L09-L10 | MEK01 MEK04 | |
2 | TK05 | W21-W24 | MEK01 MEK05 | |
2 | TK06 | W25-W28 | MEK02 MEK05 | |
2 | TK07 | W29-W30 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 8.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
2.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
4.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
8.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena zalezy od frekwencji na wykładach oraz oceny z pisemnego zaliczenia wykładu. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena zależy od aktywności studenta na zajęciach, wyniku sprawdzianu oraz frekwencji na ćwiczeniach. |
Laboratorium | Ocena jest średnią ze wszystkich ocen za sprawozdania pisemne. Obecność na wszystkich zajęciach laboratoryjnych jest obowiązkowa. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z ćwiczeń (0,2), z laboratorium (0,2) i wyniku zaliczenia wykładu (0,6). Każda ocena musi być pozytywna. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; K. Kouzakov; M. Kulig; P. Kurashvili; T. Masłowski; S. Wolski | Fermionic entanglement in altermagnets | 2025 |
2 | B. Cieniek; Ł. Dubiel; W. Maziarz; I. Stefaniuk | Electron Magnetic Resonance Study of Ni50.2Mn28.3Ga21.5 Powders | 2024 |
3 | G. Inglot; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; W. Szaj | Goniometr elektroniczny oraz sposób pomiaru kąta zgięcia łokcia | 2024 |
4 | J. Barnaś; V. Dugaev; A. Dyrdał; M. Inglot | Localized states at the Rashba spin-orbit domain wall in magnetized graphene: Interplay of Rashba and magnetic domain walls | 2024 |
5 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; M. Kulig; P. Kurashvili; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Topological insulator and quantum memory | 2023 |
6 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; K. Kouzakov; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Random spin-orbit gates in the system of a topological insulator and a quantum dot | 2022 |
7 | M. Inglot; T. Szczepański | Impurity-Induced Magnetization of Graphene | 2022 |
8 | Ł. Dubiel; I. Stefaniuk; A. Wal | The Low-Field Microwave Absorption in EMR Spectra for Ni50−xCoxMn35.5In14.5 Ribbons | 2022 |
9 | J. Barnaś; V. Dugaev; A. Dyrdał; M. Inglot | Graphene with Rashba spin-orbit interaction and coupling to a magnetic layer: Electron states localized at the domain wall | 2021 |
10 | Ł. Dubiel; W. Maziarz; I. Stefaniuk; A. Wal; A. Żywczak | Electron magnetic resonance study of the Ni47Co3Mn35.5In14.5 ribbons | 2021 |
11 | Ł. Dubiel; W. Maziarz; P. Potera; I. Stefaniuk; A. Wal; A. Żywczak | Cobalt Content Effect on the Magnetic Properties of Ni50-xCoxMn35.5In14.5 Annealed Ribbons | 2021 |