Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Clean Energy
Obszar kształcenia: nauki ścisłe/techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Hydrogen, biofuels and clean transpotration, Solar energy and heat pumps
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: Magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Fizyki i Inżynierii Medycznej
Kod zajęć: 16294
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Hydrogen, biofuels and clean transpotration
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C10 L10 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: angielski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. prof. PRz Michał Inglot
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Łukasz Dubiel
semestr 2: dr Andrzej Bąk
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia w tym module jest zdobycie ogólnej wiedzy na temat technologii wodorowej
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł ten wprowadza studentów w podstawowe zagadnienia związane produkcją, magazynowaniem i dystrybucją wodoru oraz rolą wodoru w transformacji energetycznej.
Materiały dydaktyczne: e-learning platform
Inne: Scientific publications and internet
1 | Gavin Walker | Solid-state hydrogen storage: materials and chemistry. Elsevier, 2008 | Elsevier. | 2008 |
2 | Michael Frank Hordeski | Alternative fuels—the future of hydrogen | The Farimont Press. | 2008 |
1 | Emmanuel Zoulias and Nicolaos Lymberopoulos | Hydrogen-based autonomous power systems: techno-economic analysis of the integration of hydrogen in autonomous power systems. | Springer Science & Business Media. | 2008 |
1 | Patrick Moseley and Jurgen Garche | Electrochemical Energy Storage for Renewable Sources and Grid Balancing | Elsevier. | 2015 |
Wymagania formalne: Student spełnia wymagania formalne określone regulaminem studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu fizyki i chemii.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien potrafić sformułować i rozwiązać proste równanie algebraiczne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować samodzielnie i w zestpole. Umie prezentować wyniki swojej pracy w formie pisemnego raportu.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu technologii wodorowej. Zna metody wytwarzania wodoru, jego magazynowania i dystrybucji. Potrafi wskazać dziedziny życia, gdzie wodór może znaleźć praktyczne zastosowanie. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | sprawdzian pisemny, raport pisemny |
K_W04++ K_W06+++ K_W08+++ K_U03++ |
P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
02 | Posiada umiejętności pracy z literaturą i przygotowania prac pisemnych. Wykorzystuje zdobytą wiedzę do wdrożenia OZE bazujących na technologi wodorowej. | ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K_W01++ K_U01+++ K_U05++ K_U08+++ |
P7S_UK P7S_UO P7S_UW P7S_WG |
03 | Za podstawowe właściwości fizykochemiczne wodoru. Potrafi opisać proces elektrolizy, zaprojektować i przeprowadzić prosty eksperyment. | laboratorium | raport pisemny |
K_U04+++ K_U06+++ |
P7S_UU P7S_UW |
04 | Zna zasadę działania ogniw paliwowych. Potrafi wskazać ich potencjalne zastosowania oraz przeprowadzić proste doświadczenia. | wykład, laboratorium | raport pisemny |
K_W06++ K_W08++ K_U03+++ K_U04+++ |
P7S_UU P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
05 | Rozumie zasadność wdrożenia energetyki wodorowej, zna podstawowe problemy technologiczne oraz ekonomiczne. Zna role wodoru w transformacji energetycznej. | wykład | sprawdzian pisemny |
K_W01+++ K_W04++ K_U05++ |
P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W04,C01-C02 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W05-W10,C03-C06,L01-L04 | MEK01 MEK03 MEK05 | |
2 | TK03 | W11-W14,C07-C08,L05-L08 | MEK01 MEK02 MEK05 | |
2 | TK04 | W15-W20,C09-C10,L09-L10 | MEK01 MEK04 | |
2 | TK05 | W21-W24 | MEK01 MEK05 | |
2 | TK06 | W25-W28 | MEK02 MEK05 | |
2 | TK07 | W29-W30 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 8.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
2.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
4.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
8.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena zalezy od frekwencji na wykładach oraz oceny z pisemnego zaliczenia wykładu. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena zależy od aktywności studenta na zajęciach, wyniku sprawdzianu oraz frekwencji na ćwiczeniach. |
Laboratorium | Ocena jest średnią ze wszystkich ocen za sprawozdania pisemne. Obecność na wszystkich zajęciach laboratoryjnych jest obowiązkowa. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z ćwiczeń (0,2), z laboratorium (0,2) i wyniku zaliczenia wykładu (0,6). Każda ocena musi być pozytywna. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; K. Kouzakov; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Random spin-orbit gates in the system of a topological insulator and a quantum dot | 2022 |
2 | M. Inglot; T. Szczepański | Impurity-Induced Magnetization of Graphene | 2022 |
3 | Ł. Dubiel; I. Stefaniuk; A. Wal | The Low-Field Microwave Absorption in EMR Spectra for Ni50−xCoxMn35.5In14.5 Ribbons | 2022 |
4 | J. Barnaś; V. Dugaev; A. Dyrdał; M. Inglot | Graphene with Rashba spin-orbit interaction and coupling to a magnetic layer: Electron states localized at the domain wall | 2021 |
5 | Ł. Dubiel; W. Maziarz; I. Stefaniuk; A. Wal; A. Żywczak | Electron magnetic resonance study of the Ni47Co3Mn35.5In14.5 ribbons | 2021 |
6 | Ł. Dubiel; W. Maziarz; P. Potera; I. Stefaniuk; A. Wal; A. Żywczak | Cobalt Content Effect on the Magnetic Properties of Ni50-xCoxMn35.5In14.5 Annealed Ribbons | 2021 |
7 | J. Barnaś; J. Berakdar; V. Dugaev; M. Inglot | Light absorption and pseudospin density generation in graphene nanoribbons | 2019 |
8 | J. Dziedzic; M. Inglot; P. Kwaśnicki | Influence of Photoanode Geometry on Current–Voltage Parameters of the DSSC | 2019 |
9 | M. Inglot; L. Pyziak | INŻYNIER NA STAŻ – wysokiej jakości program stażowy | 2019 |
10 | M. Inglot; M. Jarzębski; P. Kardasz; P. Kwaśnicki | Characterization techniques of sandwich-type TiO2/QD composites for low-cost quantum dots\' solar cell | 2019 |
11 | M. Inglot; P. Kwaśnicki | Raman Measurements as a Fast and Efficient Technique for Characterisation of TiO2 and Quantum Dots on TiO2 Substrate for Photovoltaic Application | 2019 |
12 | V. Dugaev; M. Inglot | Magnetic Anisotropy in Doped Graphene with Rashba Spin–Orbit Interaction | 2019 |
13 | V. Dugaev; M. Inglot; P. Kwaśnicki; S. Wolski | Generation, Absorption and Photoconductivity in 2D Structures of Perovskite with Nanodisc Quantum Dots | 2019 |
14 | J. Barnaś; J. Berakdar; V. Dugaev; M. Inglot; E. Sherman | Charge and spin currents in graphene generated by tailored light with orbital angular momentum | 2018 |