Główny cel kształcenia:
Definiować i diagnozować problemy oraz opracowywać i wdrażać
rozwiązania fotowoltaiczne w przemyśle, biznesie i
instytucjach publicznych
Ogólne informacje o zajęciach:
Zagadnienia fotowoltaiki, systemów PV i konwersji energii - obejmujące podstawy, najnowsze osiągnięcia i zastosowania. Oprócz bezpośredniej wiedzy specjalistycznej rozwija się także umiejętności metodologiczne w tym specyficzną terminologię związaną z tematem. W przypadku przedmiotu "Photovoltaics" kładzie się duży nacisk na efektywne nauczanie ie tylko w teorii, ale i w praktyce, dają również studentom możliwość zdobycia doświadczenia w badaniach naukowych.
Materiały dydaktyczne:
Laboratory Instructions, Lecture Presentations
Inne:
Data sheets of PV equipment
1 | Angèle Reinders and all | Photovoltaic Solar Energy: From Fundamentals to Applications | John Wiley & Sons, Ltd. . | 2017 |
2 | Konrad Mertens | Photovoltaics: Fundamentals, Technology, and Practice | Wiley. | 2018 |
1 | Gilbert M. Masters | Renewable and Efficient Electric Power Systems | JOHN WILEY & SONS, INC., PUBLICATION. | 2004 |
1 | Sean White | Solar Photovoltaic Basics: A Study Guide for the NABCEP Associate Exam | 2nd Edition Taylor & Francis. | 2019 |
Wymagania formalne:
Nie zakłada się doświadczenia w branży solarnej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza dotycząca elektryczności, definicje napięcia i natężenia prądu oraz sprawność, prawo Ohma, prawo Joule'a, prawa Kirchhoffa.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Algebra, procenty, funkcje trygonometryczne, geometria, stosowanie wzorów i rozwiązywanie problemów słownych. Posługiwanie się kalkulatorem naukowym.
Korzystanie z Internetu i narzędzi internetowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy zespołowej.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu matematyki, energoelektroniki, elektroenergetyki i inżynierii w fotowoltaice . | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | kolokwium, zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. praktyczna, sprawozdanie z projektu, |
K-W01++ K-W05+ K-U01++ |
P7S-UK P7S-WG |
MEK02 | Umiejętność projektowania i wykonywania systemów fotowoltaicznych a także analizowania i interpretowania danych. | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | kolokwium, zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. praktyczna, sprawozdanie z projektu, |
K-W04++ K-U03+++ K-U05++ |
P7S-UW P7S-WG P7S-WK |
MEK03 | Umiejętność identyfikowania, formułowania i rozwiązywania problemów związanych z fotowoltaiką | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | kolokwium, zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. praktyczna, sprawozdanie z projektu |
K-U02+ K-U04++ K-U06+ |
P7S-UU P7S-UW |
MEK04 | Umiejętność skutecznego porozumiewania się. Umiejętność posługiwania się technikami, umiejętnościami i nowoczesnymi narzędziami inżynierskimi niezbędnymi w praktyce elektrotechnicznej. | wykład, laboratorium, projekt zespołowy | kolokwium, zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. praktyczna, sprawozdanie z projektu |
K-U01+++ K-U08++ |
P7S-UK P7S-UO |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W04, L01, P01 | MEK01 MEK04 | |
2 | TK02 | W05-W06, L02-L03, P02-P03 | MEK03 MEK04 | |
2 | TK03 | W07-W08 | MEK01 MEK04 | |
2 | TK04 | W09-W10, L04, P04 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK05 | W11-W12, L05, P05 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK06 | W13-W15 | MEK01 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
2.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
6.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
8.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
6.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe - całościowe |
Laboratorium | Udział w zajęciach, praca zespołowa, sprawozdanie laboratorium |
Projekt/Seminarium | Projekt semestralny |
Ocena końcowa | Średnia ważona ocen z wykładu, laboratorium, projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Sobczyński; G. Szałas; A. Zdyb | Performance assessment of bifacial photovoltaic modules based on multivariant simulation and outdoor measurements | 2025 |
2 | D. Sobczyński; A. Zdyb | An Assessment of a Photovoltaic System’s Performance Based on the Measurements of Electric Parameters under Changing External Conditions | 2024 |
3 | Ł. Macioszek; D. Sobczyński | Moisture Content Assessment of Commercially Available Diesel Fuel Using Impedance Spectroscopy | 2024 |
4 | A. Gawlik; P. Ładny; A. Łopatka; M. Rabe; D. Sobczyński; K. Widera | Issues Related Transitioning to Electromobility: Regional and Spatial Aspects | 2023 |
5 | E. Korzeniowska; S. Pawłowski; J. Plewako; D. Sobczyński | The Influence of the Skin Phenomenon on the Impedance of Thin Conductive Layers | 2023 |
6 | D. Sobczyński; M. Szytuła | Magnetics elements for power electronic converters | 2022 |
7 | J. Bartman; D. Sobczyński | CODESYS – uniwersalne narzędzie do programowania sterowników PLC | 2021 |
8 | P. Pawłowski; D. Sobczyński | Energy storage systems for renewable energy sources | 2021 |