Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Clean Energy
Obszar kształcenia: nauki ścisłe/techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Hydrogen, biofuels and clean transpotration, Solar energy and heat pumps
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: Magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej
Kod zajęć: 16277
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Hydrogen, biofuels and clean transpotration, Solar energy and heat pumps
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W40 C10 L15 P15 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: angielski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Piotr Strzelczyk
Główny cel kształcenia:
Ogólne informacje o zajęciach:
Wymagania formalne: Zaliczony semestr 1
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Mechanika Ogólna, Mechanika Płynów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętnosć działan zespołowych.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Podstawowa znajomość procesów zachodzących w atmosferze i w hydrosferze. | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, raport pisemny |
K_W05+ K_W08+ K_U01+ K_U02+ K_U09+ |
P7S_UK P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
02 | Podstawowa znajomość zjawisk zachodzących podczas pracy turbiny wiatrowej. Umiejętność stosowania prostych modeli teoretycznych do obliczania charakterystyk turbiny. | wykład, projekt indywidualny, laboratorium, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, raport pisemny, test pisemny |
K_W04+ K_W05++ K_U01+ K_U02+ K_U03+ K_U04+ K_U05+ K_U06+ K_U08+ K_U09+ |
P7S_UK P7S_UO P7S_UU P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
03 | Znajomość podstaw aerodynamiki turbin wiatrowych. Umiejętność prowadzenia prostych pomiarów przepływowych związanych z energetyką wiatrową. | wykład, laboratorium, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, raport pisemny, test pisemny |
K_W05++ K_U01+ K_U04+ K_U08+ |
P7S_UK P7S_UO P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
04 | Znajomość i umiejętność stosowania podstaw projektowania turbin wiatrowych | wykład, projekt indywidualny, projekt zespołowy, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, raport pisemny, test pisemny |
K_W01+ K_W05++ K_U01+ K_U02+ K_U03+ K_U05+ K_U06+ K_U08+ K_U09+ |
P7S_UK P7S_UO P7S_UU P7S_UW P7S_WG |
05 | Znajomość zjawisk fizycznych towarzyszących pracy turbiny wodnej, Umiejętność przeprowadzenia podstawowych obliczeń projektowych dla turbiny wodnej. | wykład, projekt indywidualny, projekt zespołowy, laboratorium, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, raport pisemny, test pisemny |
K_W04++ K_W05++ K_W08+ K_U01+ K_U02+ K_U03+ K_U04+ K_U05+ K_U06+ K_U09+ |
P7S_UK P7S_UU P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | - | MEK01 | |
2 | TK02 | - | MEK02 MEK05 | |
2 | TK03 | - | MEK02 MEK03 | |
2 | TK04 | - | MEK03 MEK04 | |
2 | TK05 | - | MEK02 MEK05 | |
2 | TK06 | - | MEK04 | |
2 | TK07 | - | MEK02 MEK05 | |
2 | TK08 | - | MEK02 MEK03 | |
2 | TK09 | - | MEK03 | |
2 | TK10 | - | MEK05 | |
2 | TK11 | - | MEK05 | |
2 | TK12 | - | MEK05 | |
2 | TK13 | - | MEK05 | |
2 | TK14 | - | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
40.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin |
Ćwiczenia/Lektorat | Prace pisemne |
Laboratorium | Sprawozdanie |
Projekt/Seminarium | Zadane prace konstrukcyjne. |
Ocena końcowa | 0,50*E+0,15*C+0,15*L+0,20*P |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | P. Strzelczyk | Sposób startu pojazdu kosmicznego z wykorzystaniem platformy startowej w postaci ekranoplanu | 2023 |
2 | T. Muszyński; P. Strzelczyk | Obudowa pędnika | 2023 |
3 | K. Pałkus; P. Strzelczyk | Dimensionless Numbers Relationships for Outer Air Seal of Low Pressure Turbine | 2021 |
4 | P. Strzelczyk | Wprowadzenie do astronautyki: inżynierski punkt widzenia | 2020 |
5 | R. Gałek; P. Strzelczyk | Velocity profiles of an electrohydrodynamic flow generator: CFD and experiment | 2019 |
6 | P. Strzelczyk | Ekranoplan klasy A i jego układ aerodynamiczny | 2018 |
7 | P. Strzelczyk | Sposób hamowania pojazdu, zwłaszcza szynowego dużej prędkości i układ hamowania do stosowania tego sposobu | 2018 |
8 | R. Gałek; P. Gil; P. Strzelczyk; M. Szewczyk | Measurement of solar radiation properties and thermal energy of the atmosphere in Rzeszow | 2018 |