Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Automatyka i robotyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Automatyzacja systemów wytwarzania i intralogistyki, Komputerowe systemy sterowania
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Informatyki i Automatyki
Kod zajęć: 16229
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Automatyzacja systemów wytwarzania i intralogistyki
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W10 P15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Mariusz Oszust
Główny cel kształcenia: przekazanie studentom podstawowej wiedzy w zakresie prowadzenia projektów i kompetencji miękkich w praktyce inżynierskiej
Ogólne informacje o zajęciach: moduł prowadzony jest na szóstym semestrze studiów inżynierskich na kierunku "automatyka i robotyka"
Materiały dydaktyczne: http://www.automatyka.kia.prz.edu.pl/
1 | M. Flasiński | Zarządzanie projektami informatycznymi | PWN Warszawa. | 2006 |
2 | K. Waćkowski, J. M. Chmielewski | Wspomaganie zarządzania projektami informatycznymi | Helion, Gliwice. | 2007 |
3 | J. Phillips | Zarządzanie projektami | Helion, Gliwice. | 2005 |
1 | M. Kopertowska, W. Sikorski | MS Project w praktyce | PWN, Warszawa. | 2007 |
2 | S. Wilczewski | MS Project 2007. MS Project Server 2007 | Helion, Gliwice. | 2008 |
1 | J. Marasco | Zarządzanie projektami informatycznymi | Helion, gliwice. | 2006 |
2 | B.K. Jayaswal, P.C. Patton | Oprogramowanie godne zaufania | Helion, Gliwice. | 2007 |
3 | M. Cantor | Inżynieria oprogramowania. Jak kierować zespołem programistów | WNT Warszawa. | 2004 |
Wymagania formalne: rejestracja na szósty semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: podstawowa wiedza z zakresu systemów sterowania i systemów informatycznych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: podstawowa umiejętność obsługi komputera
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: podstawowa umiejętność pracy w zespole
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada podstawową orientację w zakresie wykorzystania systemów i narzędzi informatycznych do wspomagania zarządzania projektem i organizacji pracy własnej | wykład, projekt | zaliczenie, projekt |
K_W21+++ K_U02+ K_K06+ |
P6S_KO P6S_UK P6S_WG |
02 | Zna zasady i techniki komunikacji w zespole oraz utrzymywania motywacji i poczucia dobrostanu | wykład, projekt | zaliczenie, projekt |
K_U02+++ K_K02+++ |
P6S_KO P6S_UK |
03 | Zna zasady, narzędzia i dobre praktyki w w prowadzeniu projektów z obszaru opracowywania i wdrażania systemów sterowania | wykład, projekt | zaliczenie, projekt |
K_W04+++ K_W21+++ K_U02+ K_U08+++ K_K02++ K_K06+ |
P6S_KO P6S_UK P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01-W04, P01-P15 | MEK01 MEK03 | |
6 | TK02 | W05-W06, P01-P15 | MEK01 MEK03 | |
6 | TK03 | W07-W08 P01-P15 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK04 | W09-W10 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 6) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Cymerys; M. Oszust | Attraction–Repulsion Optimization Algorithm for Global Optimization Problems | 2024 |
2 | M. Oszust; I. Stępień | No-Reference Image Quality Assessment of Magnetic Resonance images with multi-level and multi-model representations based on fusion of deep architectures | 2023 |
3 | M. Oszust; I. Stępień | TIQA-PSI: Toolbox for perceptual Image Quality Assessment of Pan-Sharpened Images | 2023 |
4 | M. Bielecka; A. Bielecki; R. Obuchowicz; M. Oszust; A. Piórkowski; I. Stępień | Blind image quality assessment of magnetic resonance images with statistics of local intensity extrema | 2022 |
5 | M. Oszust; D. Warchoł | Augmentation of Human Action Datasets with Suboptimal Warping and Representative Data Samples | 2022 |
6 | M. Oszust; D. Warchoł | Efficient Augmentation of Human Action Recognition Datasets with Warped Windows | 2022 |
7 | M. Oszust; D. Warchoł | Time Series Augmentation with Time-Scale Modifications and Piecewise Aggregate Approximation for Human Action Recognition | 2022 |
8 | M. Oszust; I. Stępień | A Brief Survey on No-Reference Image Quality Assessment Methods for Magnetic Resonance Images | 2022 |
9 | M. Oszust; I. Stępień | No-Reference Quality Assessment of Pan-Sharpening Images with Multi-Level Deep Image Representations | 2022 |
10 | S. Dippel; V. Grossmann; R. Kiko; R. Koch; M. Oszust; M. Pastell; L. Schmarje; J. Stracke; A. Valros; N. Volkmann; C. Zelenka | Is one annotation enough? - A data-centric image classification benchmark for noisy and ambiguous label estimation | 2022 |
11 | J. Krupski; M. Oszust | Isolated Sign Language Recognition with Depth Cameras | 2021 |
12 | K. Cymerys; M. Oszust; G. Sroka | A hybridization approach with predicted solution candidates for improving population-based optimization algorithms | 2021 |
13 | M. Oszust | Enhanced Marine Predators Algorithm with Local Escaping Operator for Global Optimization | 2021 |
14 | M. Oszust; G. Sroka | Approximation of the Constant in a Markov-Type Inequality on a Simplex Using Meta-Heuristics | 2021 |
15 | M. Oszust; M. Rajchel | No-reference image quality assessment of authentically distorted images with global and local statistics | 2021 |
16 | R. Obuchowicz; M. Oszust; A. Piórkowski; I. Stępień | Fusion of Deep Convolutional Neural Networks for No-Reference Magnetic Resonance Image Quality Assessment | 2021 |
17 | K. Kamycki; T. Kapuściński; M. Oszust | Data Augmentation with Suboptimal Warping for Time-Series Classification | 2020 |
18 | M. Bielecka; A. Bielecki; R. Obuchowicz; M. Oszust; A. Piórkowski | Magnetic resonance image quality assessment by using non-maximum suppression and entropy analysis | 2020 |
19 | R. Obuchowicz; M. Oszust; A. Piórkowski | Interobserver variability in quality assessment of magnetic resonance images | 2020 |
20 | R. Obuchowicz; M. Oszust; A. Piórkowski | No-reference image quality assessment of magnetic resonance images with high-boost filtering and local features | 2020 |
21 | M. Oszust | Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma „SIGNAL IMAGE AND VIDEO PROCESSING” | 2019 |
22 | M. Oszust | Local Feature Descriptor and Derivative Filters for Blind Image Quality Assessment | 2019 |
23 | M. Oszust | No-Reference Image Quality Assessment with Local Gradient Orientations | 2019 |
24 | M. Oszust | No-Reference quality assessment of noisy images with local features and visual saliency models | 2019 |
25 | T. Kapuściński; J. Marnik; M. Oszust; D. Warchoł; M. Wysocki | Układ wspomagający komunikowanie się osób głuchoniemych z osobami słyszącymi i sposób wspierania takiego komunikowania się | 2019 |