Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Automatyka i robotyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Automatyzacja systemów wytwarzania i intralogistyki, Komputerowe systemy sterowania
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Dziekanat WZ
Kod zajęć: 16173
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Justyna Stecko
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Adam Laska
Główny cel kształcenia: Przygotowanie studenta do rozpoznania i identyfikacji zagrożeń występujących w środowisku pracy w celu określenia ryzyka, dróg oddziaływania i ewentualnych skutków dla zdrowia i życia człowieka w nim funkcjonującego.
Ogólne informacje o zajęciach: Nabycie wiedzy o zagrożeniach występujących we współczesnych środowiskach pracy.
1 | Stavroula Leka, Aditya Jain | Zagrożenia psychospołeczne w środowisku pracy i ich wpływ na zdrowie | Warszawa. | 2013 |
2 | Koradecka, Danuta | Zagrożenia czynnikami niebezpiecznymi i szkodliwymi w środowisku pracy. | CIOP, Warszawa . | 2000 |
3 | Małgorzata Pośniak (red.) | Czynniki szkodliwe w środowisku pracy : wartości dopuszczalne | CIOP, Warszawa . | 2020 |
4 | B. Harazin, I. Korzonek-Szlacheta, G. Zieliński | Ochrona zdrowia w środowisku pracy. Cz. 1, Szkodliwości zawodowe | Śląski Uniwersytet Medyczny, Katowice. | 2009 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych pojęć z zakresu BHP
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz innych właściwie dobranych źródeł.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna jakie są główne źródła zagrożeń występujących w środowisku pracy | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W05+ K_K02+ K_K05+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_WK |
02 | Zna jakie są podstawowe zasady i środki likwidacji zagrożeń lub ograniczania ryzyka zawodowego związanego z zagrożeniami występującymi w środowisku pracy | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_U08+ K_K03+ K_K05+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01-02 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK02 | W03-04 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK03 | W05 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK04 | W06-07 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK05 | W08 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK06 | W09-10 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK07 | W11 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK08 | W12 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK09 | W13 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK10 | W14 | MEK01 MEK02 | |
6 | TK11 | W15 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 3.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 6) | |||
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie pisemne |
Ocena końcowa | Ocena z zaliczenia pisemnego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie