Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Automatyka i robotyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Automatyzacja systemów wytwarzania i intralogistyki, Komputerowe systemy sterowania
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 16166
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Justyna Stecko
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura
Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy i kształtowanie zaawansowanych umiejętności autoprezentacyjnych w głównych obszarach życia zawodowego
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze trzecim
1 | Leary M. | Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji | Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2007 |
2 | Kenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B. | Psychologia społeczna | Gdańsk: GWP. | 2000 |
3 | Trzeciak S. | Wizerunek publiczny w internecie: kim jesteś w sieci? | Wydawnictwo Helion, Gliwice . | 2015 |
4 | Jabłonowska L., Wachowiak P., Wincha S. (red.) | Prezentacja profesjonalna. Teoria i praktyka | Wydawnictwo Difin, Warszawa. | 2008 |
1 | McKay M., Davis M., Fanning P. | Sztuka skutecznego porozumiewania się | Gdańsk: GWP. | 2007 |
2 | Knapp M. L., Hall J. A. | Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich | Wrocław: ASTRUM. | 2000 |
1 | Cialdini, R. | Wywieranie wpływu na ludzi | Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2016 |
Wymagania formalne: Zgodnie z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Podstawowe kompetencje dotyczące tworzenia pozytywnych relacji międzyludzkich
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat zaawansowanych technik prezentacji | Wykład interaktywny, ćwiczenia/dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. ustna | ||
02 | Potrafi wykorzystywać komunikację werbalną i niewerbalną do osiągania zamierzonego celu autoprezentacyjnego | ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, odgrywanie ról | obserwacja i feedback, zaliczenie cz. praktyczna | ||
03 | Rozumie wagę etyki w działaniach autoprezentacyjnych. | ćwiczenia/dyskusja dydaktyczna | zaliczenie cz. ustna | ||
04 | Potrafi zastosować zdobyte umiejętności w konkretnych sytuacjach życiowych i zawodowych | ćwiczenia/wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe | Prezentacja multimedialna, obserwacja wykonawstwa |
K_K05+ |
P6S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W1-W2, C1-C2 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK02 | W3-W4, C3-C4 | MEK01 MEK04 | |
2 | TK03 | W5-W6, C5-C6 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK04 | W7-W8, C7-C8 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK05 | C9-C10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK06 | W9-W10, C11-C12 | MEK04 | |
2 | TK07 | W11-W15, C13-C15 | MEK01 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie ustne, praktyczne |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie ustne, praktyczne |
Ocena końcowa | Uśredniony wynik studenta |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura | The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model | 2023 |
2 | B. Fura; M. Hajduk-Stelmachowicz; R. Sroufe; J. Stecko | A differentiation of the benefits of ISO 14001 adoption in manufacturing companies | 2023 |
3 | K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon | Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study | 2023 |
4 | R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko | Religious aspect of human social activity: is this already past? | 2023 |
5 | J. Stecko | CSR a zaufanie społeczne - analiza wybranych aspektów w kontekście przemian społecznych | 2022 |
6 | K. Jaworski; J. Stecko; W. Wojtyła | Homo pandemicus – homo solitariu : Symptoms of pandemic loneliness among Polish Catholics | 2022 |
7 | R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura | Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z | 2022 |
8 | A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko | School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów | 2021 |
9 | B. Zatwarnicka-Madura | Kreowanie wizerunku w administracji publicznej | 2021 |
10 | J. Stecko | Psychologiczno-społeczne aspekty pandemii Covid-19 | 2021 |
11 | K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon | The effect of lenient return policy on brand recognition | 2021 |
12 | T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura | Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe | 2021 |
13 | A. Delekta; J. Stecko | Family tourism and its influence on students\' behaviours as tourists | 2020 |
14 | J. Stecko | Etyczne aspekty odpowiedzialności w kontekście CSV | 2020 |
15 | J. Stecko | Etyczne i społeczne aspekty odpowiedzialności - analiza wybranych zagadnień | 2020 |
16 | J. Stecko | Odpowiedzialnośc społeczeństwa XXI wieku a CSR | 2020 |
17 | J. Stecko | Review of the book by W. Julian Korab-Karpowicz, Social Harmony or Principles of a Happy Society (Harmonia społeczna czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa). Publisher: PIW, Warsaw 2017, p. 233, ISBN 978-83-06-03415-8 | 2020 |
18 | K. Oszust; J. Stecko | Theoretical aspects of consumer behaviour together with an analysis of trends in modern consumer behaviour | 2020 |
19 | B. Zatwarnicka-Madura | Modele komunikacji a postacie w przekazie reklamowym | 2019 |
20 | E. Glińska; Y. Sazonenka; D. Siemieniako; B. Zatwarnicka-Madura | Strategic and Operational Levels of CSR Marketing Communication for Sustainable Orientation os a Company: A Case Study from Bangladesh | 2019 |
21 | J. Stecko | A contemporary attempt to look at animals ethically in the context of Witold Koehler\'s deliberations | 2019 |
22 | J. Stecko | Applied ethics, i.e. the issue of norms and values in the choices of everyday life | 2019 |
23 | J. Stecko | \"Wystarczy zrobic niewiele, by zrobiło się wiele\", czyli czym jest etyka Solidarności | 2019 |
24 | M. Krzysztofiński; G. Ostasz; J. Stecko | O solidarności wielką i małą literą pisanej | 2019 |