logo
Karta przedmiotu
logo

Autoprezentacja

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2024/2025

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Automatyka i robotyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Automatyzacja systemów wytwarzania i intralogistyki, Komputerowe systemy sterowania

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 16166

Status zajęć: wybierany dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Justyna Stecko

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy i kształtowanie zaawansowanych umiejętności autoprezentacyjnych w głównych obszarach życia zawodowego

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze trzecim

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Leary M. Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2007
2 Kenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B. Psychologia społeczna Gdańsk: GWP. 2000
3 Trzeciak S. Wizerunek publiczny w internecie: kim jesteś w sieci? Wydawnictwo Helion, Gliwice . 2015
4 Jabłonowska L., Wachowiak P., Wincha S. (red.) Prezentacja profesjonalna. Teoria i praktyka Wydawnictwo Difin, Warszawa. 2008
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 McKay M., Davis M., Fanning P. Sztuka skutecznego porozumiewania się Gdańsk: GWP. 2007
2 Knapp M. L., Hall J. A. Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich Wrocław: ASTRUM. 2000
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Cialdini, R. Wywieranie wpływu na ludzi Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2016

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Podstawowe kompetencje dotyczące tworzenia pozytywnych relacji międzyludzkich

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę na temat zaawansowanych technik prezentacji Wykład interaktywny, ćwiczenia/dyskusja dydaktyczna, ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. ustna
02 Potrafi wykorzystywać komunikację werbalną i niewerbalną do osiągania zamierzonego celu autoprezentacyjnego ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, odgrywanie ról obserwacja i feedback, zaliczenie cz. praktyczna
03 Rozumie wagę etyki w działaniach autoprezentacyjnych. ćwiczenia/dyskusja dydaktyczna zaliczenie cz. ustna
04 Potrafi zastosować zdobyte umiejętności w konkretnych sytuacjach życiowych i zawodowych ćwiczenia/wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe Prezentacja multimedialna, obserwacja wykonawstwa K_K05+
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Istota autoprezentacji. Autoprezentacja a manipulacja. W1-W2, C1-C2 MEK01 MEK03
2 TK02 Przygotowanie do profesjonalnej autoprezentacji. W3-W4, C3-C4 MEK01 MEK04
2 TK03 Komunikacja werbalna a autoprezentacja. W5-W6, C5-C6 MEK01 MEK02
2 TK04 Zasady komunikacji niewerbalnej w praktyce. W7-W8, C7-C8 MEK01 MEK02
2 TK05 Wystąpienia publiczne. C9-C10 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
2 TK06 Autoprezentacja w sieci. W9-W10, C11-C12 MEK04
2 TK07 Kreowanie własnego wizerunku w rozmowie kwalifikacyjnej. W11-W15, C13-C15 MEK01 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Zaliczenie (sem. 2)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie ustne, praktyczne
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie ustne, praktyczne
Ocena końcowa Uśredniony wynik studenta

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model 2023
2 B. Fura; M. Hajduk-Stelmachowicz; R. Sroufe; J. Stecko A differentiation of the benefits of ISO 14001 adoption in manufacturing companies 2023
3 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study 2023
4 R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko Religious aspect of human social activity: is this already past? 2023
5 J. Stecko CSR a zaufanie społeczne - analiza wybranych aspektów w kontekście przemian społecznych 2022
6 K. Jaworski; J. Stecko; W. Wojtyła Homo pandemicus – homo solitariu : Symptoms of pandemic loneliness among Polish Catholics 2022
7 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
8 A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów 2021
9 B. Zatwarnicka-Madura Kreowanie wizerunku w administracji publicznej 2021
10 J. Stecko Psychologiczno-społeczne aspekty pandemii Covid-19 2021
11 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon The effect of lenient return policy on brand recognition 2021
12 T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe 2021
13 A. Delekta; J. Stecko Family tourism and its influence on students\' behaviours as tourists 2020
14 J. Stecko Etyczne aspekty odpowiedzialności w kontekście CSV 2020
15 J. Stecko Etyczne i społeczne aspekty odpowiedzialności - analiza wybranych zagadnień 2020
16 J. Stecko Odpowiedzialnośc społeczeństwa XXI wieku a CSR 2020
17 J. Stecko Review of the book by W. Julian Korab-Karpowicz, Social Harmony or Principles of a Happy Society (Harmonia społeczna czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa). Publisher: PIW, Warsaw 2017, p. 233, ISBN 978-83-06-03415-8 2020
18 K. Oszust; J. Stecko Theoretical aspects of consumer behaviour together with an analysis of trends in modern consumer behaviour 2020
19 B. Zatwarnicka-Madura Modele komunikacji a postacie w przekazie reklamowym 2019
20 E. Glińska; Y. Sazonenka; D. Siemieniako; B. Zatwarnicka-Madura Strategic and Operational Levels of CSR Marketing Communication for Sustainable Orientation os a Company: A Case Study from Bangladesh 2019
21 J. Stecko A contemporary attempt to look at animals ethically in the context of Witold Koehler\'s deliberations 2019
22 J. Stecko Applied ethics, i.e. the issue of norms and values in the choices of everyday life 2019
23 J. Stecko \"Wystarczy zrobic niewiele, by zrobiło się wiele\", czyli czym jest etyka Solidarności 2019
24 M. Krzysztofiński; G. Ostasz; J. Stecko O solidarności wielką i małą literą pisanej 2019