logo
Karta przedmiotu
logo

Satysfakcja i lojalność klienta

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1608

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 C30 / 2 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Hanna Hall

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Wiedza na temat istoty, korzyści, modeli i metod badania satysfakcji i lojalności klientów. Znajomość działań zmierzających do osiągania satysfakcji i kreowania lojalności klientów. Umiejętność badania ich poziomu wybranymi metodami.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł służy dogłębnemu poznaniu przez studentów priorytetowego obecnie obszaru funkcjonowania każdej organizacji zorientowanej marketingowo, jakim jest satysfakcja i lojalność klientów, wpływające na długoterminowe wymierne (zyski, udział w rynku) i niewymierne (emocjonalne, wizerunkowe) korzyści organizacji.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Hill N., Alexander J. Pomiar satysfakcji i lojalności klientów Oficyna Ekonomiczna Kraków. 2003
2 Urban W., Siemieniako D. Lojalność klientów. Modele, motywacja, pomiar PWN, Warszawa. 2008
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 E. Rudawska Lojalność klientów PWE, Warszawa . 2005
Literatura do samodzielnego studiowania
1 L.Nieżurawski, B.Pawłowska, J.Witkowska Satysfakcja klienta: strategia, pomiar, zarządzanie: koncepcja wewnętrznego urynkowienia współczesnej organizacji Wydaw.Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. 2010.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada wiedzę na temat podstawowych pojęć, zasad i instrumentów marketingu oraz projektowania i realizacji badań marketingowych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada umiejętność zaplanowania marketingowych instrumentów i działań dla danej organizacji, potrafi zaprojektować i zrealizować badania marketingowe.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada umiejętność pracy w grupie, zna zasady autoprezentacji i prezentacji określonych treści naukowych.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Student zna cechy i trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów wykład interaktywny, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia indywidualne egzamin pisemny K_W02+
P7S_WG
02 Student zna proces decyzyjny konsumenta oraz jego pozytywne i negatywne konsekwencje wykład konwersatoryjny/wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe egzamin pisemny, obserwacja wykonawstwa ćwiczeń grupowych K_W02++
K_U01+
P7S_UW
P7S_WG
03 Student zna i potrafi poddać analizie przyczyny i konsekwencje negatywnych efektów decyzji zakupowej wykład multimedialny, wykład konwersatoryjny, ćwiczenia grupowe, egzamin pisemny, obserwacja wykonawstwa ćwiczeń grupowych K_W02+
P7S_WG
04 Zna korzyści wynikające z osiągania satysfakcji i lojalności klientów zarówno dla organizacji jak i ich klientów. wykład konwersatoryjny/wykład interaktywny egzamin pisemny K_W02++
K_U01+
P7S_UW
P7S_WG
05 Zna rodzaje i modele satysfakcji i lojalności klientów. wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe egzamin pisemny, obserwacja wykonawstwa (w trakcie ćwiczeń) K_W02++
P7S_WG
06 Zna metody badania satysfakcji oraz lojalności klientów. wykład multimedialny, wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe, ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy raport pisemny, prezentacja wyników badań, egzamin pisemny K_W03++
K_U03+
P7S_UW
P7S_WG
07 Potrafi zastosować wybrane metody badania satysfakcji oraz lojalności klientów. wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe, projekt zespołowy raport pisemny, prezentacja projektu, egzamin pisemny K_U05+++
K_K01+
P7S_KK
P7S_UK
P7S_UW
08 Potrafi zaprojektować i zrealizować proces badania satysfakcji i lojalności klientów wykład interaktywny, ćwiczenia grupowe, projekt zespołowy egzamin pisemny, raport pisemny, prezentacja projektu K_U03++
K_K02++
P7S_KO
P7S_UW
09 Posiada wiedzę na temat działań związanych z osiąganiem satysfakcji i kreowaniem lojalności klientów. wykład multimedialny/wykład interaktywny ćwiczenia problemowe egzamin pisemny K_W02+
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
4 TK01 Cechy i trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów W01, W02, C01, C02, C03 MEK01
4 TK02 Proces decyzyjny konsumenta oraz rodzaje oceny decyzji zakupowej W03, W04, C04, C05, C06 MEK02
4 TK03 Analiza negatywnych konsekwencji decyzji zakupowej W05, W06, C07, C08, C09 MEK03
4 TK04 Rodzaje i modele satysfakcji i lojalności klientów. W07, W08, C10, C11, C12 MEK05
4 TK05 Metody badania satysfakcji i lojalności klietów. W09-W11, C13, C14 MEK06
4 TK06 Projektowanie i realizacja badań satysfakcji i lojalności klientów. W12, C15, C16, C17, C18, C19, C20, C21, C22, C23, C24 MEK07 MEK08
4 TK07 Działania i "narzędzia" osiągania satysfakcji i lojalności klientów. W13, W14, C25, C26 MEK09
4 TK08 Prezentacja wyników badania satysfakcji i lojalności klienta C27, C28, C29, C30
4 TK09 Podsumowanie treści kształcenia w ramach modułu W15 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06 MEK08 MEK09

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 4) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 1.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 1.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 2.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 2.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 4) Przygotowanie do egzaminu: 1.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Egzamin ustny obejmuje zarówno zagadnienia teoretyczne jak i praktyczne. Student wykazuje się umiejętnością zastosowania teorii do rozwiązywania praktycznych problemów związanych z pomiarem i osiąganiem satysfakcji i lojalności klientów.
Ćwiczenia/Lektorat Pisemny raport z badania satysfakcji i lojalności klientów określonej organizacji realizowany w 3- lub 4-osobowych grupach oraz jego ustna prezentacja. Aktywność na zajęciach wpływa na podniesienie oceny.
Ocena końcowa Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z egzaminu ustnego oraz pisemnego raportu z badań satysfakcji i lojalności klientów (zaprezentowanego ustnie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej). Aktywność na zajęciach wpływa na podniesienie końcowej oceny.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 H. Hall Remote learning in university education - experiences of the participants in the didactic process 2023
2 H. Hall; J. Witas Zarządzanie zasobami ludzkimi w wolontariacie na przykładzie programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności \"Projektor\" 2023
3 H. Hall Satysfakcja studenta : pomiar, modele, implikacje 2022
4 D. Gębarowski; H. Hall Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 2019
5 H. Hall An application of qualitative marketing studies in the identification of the consumer decision-making process. Effects and benefits 2019
6 H. Hall Marketization of universities - advocates and oponents of arguments 2019