Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Informatyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: AA - inżynieria systemów informatycznych, AI - Sztuczna inteligencja, TT - informatyka w przedsiębiorstwie, Z - inżynieria systemów złożonych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych
Kod zajęć: 16020
Status zajęć: wybierany dla programu AI - Sztuczna inteligencja
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W10 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Justyna Stecko
Główny cel kształcenia: Zrozumienie istoty procesu komunikacji interpersonalnej oraz funkcjonowania w grupie
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieranych
Materiały dydaktyczne: materiały z wykładów
1 | Bucki P. | Porozmawiajmy o komunikacji. Mów, pisz, prezentuj skutecznie | Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin. | 2017 |
2 | Carnegie D. | Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą. Po szczeblach słowa | Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa. | 2012 |
3 | Tokarz M. | Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2006 |
1 | Cialdini R. | Preswazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2017 |
2 | Patterson M. L. | Więcej niż słowa. Niewerbalne wywieranie wpływu | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2016 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu komunikacji.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat kluczowych aspektów komunikacji oraz ich wpływu na budowanie dobrych relacji z otoczeniem. | wykład interaktywny | zaliczenie cz. pisemna |
K_W12++ |
P6S_WG |
02 | Zna i potrafi wykorzystać odpowiednie formy komunikacji interpersonalnej. | wykład interaktywny, | zaliczenie cz. pisemna |
K_W12++ K_K04+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UO P6S_WG |
03 | Potrafi zastosować techniki wspierające efektywną komunikację zarówno indywidualnie, jak i w zespole. | wykład interaktywny, | zaliczenie cz. pisemna |
K_W12+ K_K04+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UO P6S_WG |
04 | Posiada wybrane kompetencje komunikacyjne lidera. | wykład interaktywny | zaliczenie cz. pisemna |
K_W12+ K_K03+ |
P6S_KR P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-02 | MEK01 | |
4 | TK02 | W03 | MEK01 | |
4 | TK03 | W04 | MEK02 | |
4 | TK04 | W05 | MEK03 | |
4 | TK05 | W06 | MEK02 MEK03 | |
4 | TK06 | W07-08 | MEK03 | |
4 | TK07 | W09 | MEK02 MEK04 | |
4 | TK08 | W10-11 | MEK03 | |
4 | TK09 | W12 | MEK03 | |
4 | TK10 | W13 | MEK01 | |
4 | TK11 | W14 | MEK03 | |
4 | TK12 | W15 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie pisemne |
Ocena końcowa | Ocena z zaliczenia pisemnego i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | B. Fura; M. Hajduk-Stelmachowicz; R. Sroufe; J. Stecko | A differentiation of the benefits of ISO 14001 adoption in manufacturing companies | 2023 |
2 | R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko | Religious aspect of human social activity: is this already past? | 2023 |
3 | J. Stecko | CSR a zaufanie społeczne - analiza wybranych aspektów w kontekście przemian społecznych | 2022 |
4 | K. Jaworski; J. Stecko; W. Wojtyła | Homo pandemicus – homo solitariu : Symptoms of pandemic loneliness among Polish Catholics | 2022 |
5 | A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko | School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów | 2021 |
6 | J. Stecko | Psychologiczno-społeczne aspekty pandemii Covid-19 | 2021 |
7 | A. Delekta; J. Stecko | Family tourism and its influence on students\' behaviours as tourists | 2020 |
8 | J. Stecko | Etyczne aspekty odpowiedzialności w kontekście CSV | 2020 |
9 | J. Stecko | Etyczne i społeczne aspekty odpowiedzialności - analiza wybranych zagadnień | 2020 |
10 | J. Stecko | Odpowiedzialnośc społeczeństwa XXI wieku a CSR | 2020 |
11 | J. Stecko | Review of the book by W. Julian Korab-Karpowicz, Social Harmony or Principles of a Happy Society (Harmonia społeczna czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa). Publisher: PIW, Warsaw 2017, p. 233, ISBN 978-83-06-03415-8 | 2020 |
12 | K. Oszust; J. Stecko | Theoretical aspects of consumer behaviour together with an analysis of trends in modern consumer behaviour | 2020 |
13 | J. Stecko | A contemporary attempt to look at animals ethically in the context of Witold Koehler\'s deliberations | 2019 |
14 | J. Stecko | Applied ethics, i.e. the issue of norms and values in the choices of everyday life | 2019 |
15 | J. Stecko | \"Wystarczy zrobic niewiele, by zrobiło się wiele\", czyli czym jest etyka Solidarności | 2019 |
16 | M. Krzysztofiński; G. Ostasz; J. Stecko | O solidarności wielką i małą literą pisanej | 2019 |