Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Informatyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: AA - inżynieria systemów informatycznych, AI - Sztuczna inteligencja, TT - informatyka w przedsiębiorstwie, Z - inżynieria systemów złożonych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Zarządzania Projektami
Kod zajęć: 16019
Status zajęć: obowiązkowy dla programu AI - Sztuczna inteligencja
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Justyna Stecko
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Adam Laska
Imię i nazwisko koordynatora 3: dr hab. prof. PRz Jacek Strojny
semestr 3: dr inż. Agnieszka Jędrusik
Główny cel kształcenia: Zrozumienie istoty procesu komunikacji interpersonalnej oraz funkcjonowania w grupie
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieranych
Materiały dydaktyczne: materiały z wykładów
1 | Bucki P. | Porozmawiajmy o komunikacji. Mów, pisz, prezentuj skutecznie | Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin. | 2017 |
2 | Carnegie D. | Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą. Po szczeblach słowa | Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa. | 2012 |
3 | Tokarz M. | Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2006 |
1 | Cialdini R. | Preswazja. Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2017 |
2 | Patterson M. L. | Więcej niż słowa. Niewerbalne wywieranie wpływu | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2016 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z zakresu komunikacji.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat kluczowych aspektów komunikacji oraz ich wpływu na budowanie dobrych relacji z otoczeniem. | wykład interaktywny | zaliczenie cz. pisemna |
K_W12++ |
P6S_WG |
02 | Zna i potrafi wykorzystać odpowiednie formy komunikacji interpersonalnej. | wykład interaktywny, | zaliczenie cz. pisemna |
K_W12++ K_K04+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UO P6S_WG |
03 | Potrafi zastosować techniki wspierające efektywną komunikację zarówno indywidualnie, jak i w zespole. | wykład interaktywny, | zaliczenie cz. pisemna |
K_W12+ K_K04+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UO P6S_WG |
04 | Posiada wybrane kompetencje komunikacyjne lidera. | wykład interaktywny | zaliczenie cz. pisemna |
K_W12+ K_K03+ |
P6S_KR P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-02 | MEK01 | |
3 | TK02 | W03 | MEK01 | |
3 | TK03 | W04 | MEK02 | |
3 | TK04 | W05 | MEK03 | |
3 | TK05 | W06 | MEK02 MEK03 | |
3 | TK06 | W07-08 | MEK03 | |
3 | TK07 | W09 | MEK02 MEK04 | |
3 | TK08 | W10-11 | MEK03 | |
3 | TK09 | W12 | MEK03 | |
3 | TK10 | W13 | MEK01 | |
3 | TK11 | W14 | MEK03 | |
3 | TK12 | W15 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | |||
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie pisemne |
Ocena końcowa | Ocena z zaliczenia pisemnego i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Laska; J. Sułuja | Analiza wyników działalności polskich przewoźników transportu drogowego na lata 2019-2021 | 2023 |
2 | A. Laska; J. Sułuja | Bezpieczeństwo firm logistycznych w dobie cyfryzacji | 2023 |
3 | B. Fura; M. Hajduk-Stelmachowicz; R. Sroufe; J. Stecko | A differentiation of the benefits of ISO 14001 adoption in manufacturing companies | 2023 |
4 | J. Strojny; S. Wąs; K. Witkowski | Influence of Sustainable Strategic Management on Methane Projects as Exemplified by the Jastrzębska Spółka Węglowa S.A. Mining Company | 2023 |
5 | R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko | Religious aspect of human social activity: is this already past? | 2023 |
6 | A. Laska | Cybersecurity in Small and Medium Logistics Companies in Poland | 2022 |
7 | J. Stecko | CSR a zaufanie społeczne - analiza wybranych aspektów w kontekście przemian społecznych | 2022 |
8 | J. Strojny; A. Wojciechowska | Ocena modeli dojrzałości procesowej pod kątem użyteczności dla branży IT | 2022 |
9 | K. Jaworski; J. Stecko; W. Wojtyła | Homo pandemicus – homo solitariu : Symptoms of pandemic loneliness among Polish Catholics | 2022 |
10 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | Measuring local competitiveness: comparing and integrating two methods PCA and AHP | 2022 |
11 | A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko | School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów | 2021 |
12 | A. Laska | Cyberbezpieczeństwo w firmie logistycznej. Zagrożenia, ryzyko, zarządzanie podatnościami | 2021 |
13 | A. Laska | Cyfryzacja w usługach transportowych i logistycznych - aspekt cyberbezpieczeństwa | 2021 |
14 | A. Laska | Internet rzeczy w transporcie - wyzwania dla cyberbezpieczeństwa | 2021 |
15 | A. Laska; R. Piętowska-Laska | Współczesna logistyka i bezpieczeństwo wobec wyzwań XXI wieku | 2021 |
16 | A. Laska; W. Orłowska; E. Siembab | Inteligentne magazyny jako innowacyjne rozwiązania w branży TSL | 2021 |
17 | J. Stecko | Psychologiczno-społeczne aspekty pandemii Covid-19 | 2021 |
18 | J. Strojny; A. Wojciechowska | Preparation of A Process and Project Maturity Model for An IT Company | 2021 |
19 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | The contribution of the geothermal resources to local employment: Case study from Poland | 2021 |
20 | A. Delekta; J. Stecko | Family tourism and its influence on students\' behaviours as tourists | 2020 |
21 | Á. Delgado-Zapero; J. Strojny | Stakeholders management in a university: analysis of their importance with AHP | 2020 |
22 | J. Stecko | Etyczne aspekty odpowiedzialności w kontekście CSV | 2020 |
23 | J. Stecko | Etyczne i społeczne aspekty odpowiedzialności - analiza wybranych zagadnień | 2020 |
24 | J. Stecko | Odpowiedzialnośc społeczeństwa XXI wieku a CSR | 2020 |
25 | J. Stecko | Review of the book by W. Julian Korab-Karpowicz, Social Harmony or Principles of a Happy Society (Harmonia społeczna czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa). Publisher: PIW, Warsaw 2017, p. 233, ISBN 978-83-06-03415-8 | 2020 |
26 | K. Oszust; J. Stecko | Theoretical aspects of consumer behaviour together with an analysis of trends in modern consumer behaviour | 2020 |
27 | N. Muñoz Vila; J. Strojny | Analysis of the management skills required of leaders of project teams using the analytic hierarchy process method (AHP) | 2020 |
28 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | Geothermal spas as a local development factor, the case of Poland | 2020 |
29 | S. Gędek; W. Heijman; K. Kurek; J. Strojny; J. van Ophem | The impact of geothermal resources on the competitiveness of municipalities: evidence from Poland | 2020 |
30 | A. Laska | Historia rozwoju idei odpowiedzialności społecznej biznesu | 2019 |
31 | A. Laska | Polish Socialist Party-Former Revolutionary Faction vis-a-vis the evolution reform political camp during the period 1928-1935 | 2019 |
32 | A. Laska | Political thought of the polish socialist party former revolutionary faction in the period of 1928–1939 | 2019 |
33 | A. Laska | Zarządzanie bezpieczeństwem i zdrowiem pracownika na przykładzie robotników prac wykończeniowych w budownictwie | 2019 |
34 | A. Laska; R. Piętowska-Laska | Historia rozwoju systemu pracy w budownictwie: zarys zagadnienia | 2019 |
35 | A. Laska; R. Piętowska-Laska | Produktywność pracy w zarządzaniu organizacją. Analiza, pomiar, doskonalenie | 2019 |
36 | D. Głowacz-Czerwonka; D. Ożóg; B. Pawłowicz; J. Polaszczyk; J. Stec-Rusiecka; J. Strojny; B. Trybus | Prace Kół Naukowych Politechniki Rzeszowskiej w roku akademickim 2018/2019 | 2019 |
37 | J. Stecko | A contemporary attempt to look at animals ethically in the context of Witold Koehler\'s deliberations | 2019 |
38 | J. Stecko | Applied ethics, i.e. the issue of norms and values in the choices of everyday life | 2019 |
39 | J. Stecko | \"Wystarczy zrobic niewiele, by zrobiło się wiele\", czyli czym jest etyka Solidarności | 2019 |
40 | J. Strojny | Orientacja procesowo-projektowa organizacji samorządu lokalnego: wymiary, poziomy dojrzałości, determinanty oraz efekty w zakresie rozwoju lokalnego | 2019 |
41 | M. Krzysztofiński; G. Ostasz; J. Stecko | O solidarności wielką i małą literą pisanej | 2019 |