logo
Karta przedmiotu
logo

Etykieta menedżera

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1599

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. Oleksandr Gugnin

semestr 3: dr Tetyana Gugnina

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie podstawowych zasad etykiety menedżera i kształtowanie umiejętności budowania relacji biznesowych.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje źródła, podstawy i koncepcje współczesnego menedżmentu w kontekście etykiety biznesu.

Materiały dydaktyczne: Etykieta e-mailowej korespondencji. Etykieta w rozmowach telefonicznych.

Inne: https://www.karieramanagera.pl/umiejetnosci-miekkie/budowanie-relacji/etykieta-biznesowa-to-koniecznosc-nie-moda

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Jaremczuk K. Podmiotowość pracownika w zarządzaniu organizacją PWE, Warszawa . 2012
2 Jabłonowska L., Myśliwiec G. Etykieta pracy Wyd.Difin, Warszawa. 2014
3 Kamińska-Radomska I. Kultura biznesu, normy i formy Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. 2012
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Orłowski T., Szteliga A. Etykieta menedżera Wyd. Sonia Draga, Katowice. 2012
2 Cook R.A., Cook G.O., Yale L.J. Etykieta biznesu: przewodnik Wolters Kluwer Polska, Warszawa . 2009
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Żuchowski H. R. Encyklopedia dobrych manier Wyd. Polihymnia, Lublin . 2009

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Są zgodne z regulaminem studiów. Obecność na zajęciach obowiązkowa.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych zasad dobrego zachowania w grupie, norm i obyczajów życia społecznego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność nawiązywania podstawowych relacji międzyludzkich.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumie specyfikę działalności menedżera.Potrafi samodzielnie uzupełniać i oceniać nabytą wiedzę i umiejętności.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę na temat zasad komunikacji w biznesie międzynarodowym. wykład/wykład interaktywny zaliczenie cz. pisemna K_W02++
K_U07+++
K_K03+++
P7S_KR
P7S_UK
P7S_WG
02 Ma świadomość potrzeby kształtowania pozytywnego wizerunku menedżera; wykład/wykład interaktywny ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa, prezentacja projektu, referat pisemny, K_W02++
K_U01++
K_K03+++
P7S_KR
P7S_UW
P7S_WG
03 Potrafi w różnych sytuacjach biznesowych zachowywać się zgodnie z zasadami etykiety. ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy, obserwacja wykonawstwa, referat pisemny, prezentacja projektu K_W02++
K_U07++
K_K03++
P7S_KR
P7S_UK
P7S_WG
04 Wie jak unikać i reagować na gafy, przejęzyczenia, nietakt. Potrafi prawidłowo zachowywać się w sytuacjach krytycznych. wykład/wykład interaktywny, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, projekt zespołowy, zaliczenie cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa, referat pisemny, prezentacja projektu K_W02+
K_U07++
K_K03+++
P7S_KR
P7S_UK
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Menedżer - istota i specyfika pracy. W01-W02, C01 MEK02 MEK03 MEK04
3 TK02 Etykieta i etyka w działalnosci menedżera. W03-W06, C04-C05 MEK02
3 TK03 Źródła i geneza etykiety. W07-W10 MEK01
3 TK04 Klasyczne zasady etykiety menedżera. W11-W12, C06-C07 MEK01
3 TK05 Zasady i formy porozumiewania się. C08-C09 MEK03 MEK04
3 TK06 Wygląd menedżera. C10-C11 MEK03
3 TK07 Przyjęcia i spotkania towarzyskie. C12-C13 MEK03 MEK04
3 TK08 Etykieta w kontaktach zagranicznych. W13-W15, C14-C-15 MEK03 MEK04
3 TK09 Autoprezentacja i wizerunek menedżera. C02-C03 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 6.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 30.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Obecność na wykładzie, zaliczenie wykładów - forma pisemna.
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z projektu zespołowego, ocena za prezentację projektu, aktywność na zajęciach oraz frekwencja.
Ocena końcowa Średnia ocen z części pisemnej i ustnej zaliczenia.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie