Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Informatyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: AA - inżynieria systemów informatycznych, AI - Sztuczna inteligencja, TT - informatyka w przedsiębiorstwie, Z - inżynieria systemów złożonych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Informatyki i Automatyki
Kod zajęć: 15974
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności AA - inżynieria systemów informatycznych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 L10 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Tomasz Rak
Terminy konsultacji koordynatora: Informacja na stronie KIiA: https://office.kia.prz.edu.pl/.
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z wybranymi językami programowania webowego.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zakłada zapoznanie studentów z elementami wybranych języków programowania aplikacji webowych. Moduł omawia technologie pozwalające na budowę własnej aplikacji webowej z wykorzystaniem gotowego lub przygotowanego API. Realizacja celu kształcenia odbywa się będzie w czasie wykładów i laboratoriów.
Materiały dydaktyczne: https://trak.kia.prz.edu.pl; wykłady, przykłady i materiały do ćwiczeń
1 | https://www.w3.org | . | ||
2 | https://developer.mozilla.org/en-US/ | . | ||
3 | Ben Frain | Responsive Web Design with HTML5 and CSS, Third Edition: Develop future-proof responsive websites using the latest HTML5 and CSS techniques | . | 2020 |
4 | Fernando Doglio | REST API Development with Node.js: Manage and Understand the Full Capabilities of Successful REST Development | 2018. | |
5 | Jon Duckett | HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front-End Developera | Helion. | |
6 | Jon Duckett | JavaScript i jQuery. Interaktywne strony WWW dla każdego. Podręcznik Front-End Developera | Helion. |
1 | https://replit.com/~ | . | ||
2 | https://www.w3schools.com | . | ||
3 | https://www.ecma-international.org | . | ||
4 | https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Fetch_API/Using_Fetch | . | ||
5 | https://www.postman.com | . | ||
6 | https://any-api.com | . | ||
7 | https://resthapi.com | . |
1 | https://www.smashingmagazine.com | . | ||
2 | https://cssreference.io | . | ||
3 | https://overapi.com | . | ||
4 | https://nodejs.org/docs/latest-v12.x/api/fs.html | . | ||
5 | https://www.tutorialrepublic.com/sql-tutorial/ | . | ||
6 | https://pages.github.com | . | ||
7 | John Paul Mueller | Security for Web Developers. Using JavaScript, HTML, and CSS | O'Reilly Media. | 2015 |
8 | Andrew Hoffman | Web Application Security. Exploitation and Countermeasures for Modern Web Applications | O'Reilly Media. | 2020 |
Wymagania formalne: Student powinien znać podstawowe zagadnienia z zakresu programowania.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien mieć wiedzę z zakresu podstaw programowania w różnych językach programowania.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien umieć użyć posiadaną wiedzę do utworzenia aplikacji w dowolnym środowisku programistycznym.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student powinien umieć pracować zarówno indywidualnie jak i w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna wybrane języki programowania aplikacji webowych. | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna |
K_W05+ |
P6S_WG |
02 | Analizuje gotowy kod aplikacji webowej. | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna |
K_W09+ K_K04+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UO P6S_WG |
03 | Tworzy prostą aplikację webową z API. | laboratorium | sprawozdanie z projektu |
K_U13++ K_U21+++ K_K07+++ |
P6S_KO P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01, L01 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
6 | TK02 | W02-W03, L02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
6 | TK03 | W03-W04, L03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
6 | TK04 | W05-W6, L04 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
6 | TK05 | W07, L05 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
10.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
40.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
40.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | |||
Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
4.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Wykład kończy się egzaminem pisemnym. |
Laboratorium | Laboratorium kończy się oceną postępów realizacji projektów. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa wystawiana jest jako średnia ocen z wykładu oraz laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | T. Rak | Parallel Programming in the Hybrid Model on the HPC Clusters | 2024 |
2 | I. Dhaou; T. Rak; M. Sundhararajan | Special Section on Resiliency techniques in cloud computing infrastructures and applications | 2023 |
3 | M. Borowiec; R. Piszko; T. Rak | Knowledge Extraction and Discovery about Web System Based on the Benchmark Application of Online Stock Trading System | 2023 |
4 | M. Borowiec; T. Rak | Advanced Examination of User Behavior Recognition via Log Dataset Analysis of Web Applications Using Data Mining Techniques | 2023 |
5 | T. Rak | Performance Evaluation of an API Stock Exchange Web System on Cloud Docker Containers | 2023 |
6 | A. Bożek; T. Rak; D. Rzońca | Timed Colored Petri Net-Based Event Generators for Web Systems Simulation | 2022 |
7 | L. De Silva; B. Parameshachari; T. Rak | Computational linguistics processing in indigenous language | 2022 |
8 | T. Rak; R. Żyła | Using Data Mining Techniques for Detecting Dependencies in the Outcoming Data of a Web-Based System | 2022 |
9 | T. Rak | Formal Techniques for Simulations of Distributed Web System Models | 2021 |
10 | T. Rak; D. Rzońca | Recommendations for Using QPN Formalism for Preparation of Incoming Request Stream Generator in Modeled System | 2021 |
11 | T. Rak; Ł. Schiffer | Own HPC Cluster Based on Virtual Operating System | 2021 |
12 | G. Drałus; T. Rak | Prognozowanie w horyzoncie jednej godziny produkcji energii przez panel fotowoltaiczny | 2020 |
13 | G. Drałus; T. Rak | Programowanie równoległe w hybrydowym środowisku MPI i OpenMP na klastrze serwerów | 2020 |
14 | T. Rak | Członkostwo w zespole eksperckim Active Assisted Living Programme (AAL Programme) | 2020 |
15 | T. Rak | Członkostwo w zespole eksperckim powołanym przez Ośrodek Przetwarzania Informacji w zakresie PO IR 4.2 | 2020 |
16 | T. Rak | Członkostwo w zespole eksperckim powołanym przez Śląskie Centrum Przedsiębiorczości w zakresie RPO | 2020 |
17 | T. Rak | Członkostwo w zespole eksperckim prowadzonym w Biurze Kontroli i Audytu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego | 2020 |
18 | T. Rak | PC Member | 2020 |
19 | T. Rak | Reviewer | 2020 |
20 | T. Rak | Advisory Board Members | 2020 |
21 | T. Rak | Członkostwo w zespole eksperckim powołanym przez Bank Gospodarstwa Krajowego w zakresie PO IR 3.2.2 | 2020 |
22 | T. Rak | International Advisory Committee | 2020 |
23 | T. Rak | Modeling Web Client and System Behavior | 2020 |
24 | T. Rak | Reviewer | 2020 |
25 | T. Rak | Technical Program Committee | 2020 |
26 | V. Gurumurthy Iye; M. Juma; T. Rak | Proceedings of the 2020 International Conference on Advanced Education, Management and Information Technology (AEMIT 2020) | 2020 |
27 | T. Rak | Członkostwo w zespole eksperckim powołanym przez Bank Gospodarstwa Krajowego w zakresie PO IR 3.2.2 | 2019 |
28 | T. Rak | Członkostwo w zespole eksperckim powołanym przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej w zakresie POIR 4.4 Zwiększenie potencjału kadrowego sektora B+R | 2019 |
29 | T. Rak | Członkostwo w zespole eksperckim powołanym przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej | 2019 |
30 | T. Rak | Członkostwo w zespole eksperckim powołanym przez Ośrodek Przetwarzania Informacji w zakresie PO IR 4.2 | 2019 |
31 | T. Rak | Cluster-based Web System Models for Different Classes of Clients in QPN | 2019 |
32 | T. Rak | Recenzent czasopisma: Asian Journal of Probability and Statistics (AJPS) | 2019 |
33 | T. Rak | Recenzent czasopisma: Current Journal of Applied Science and Technology (CJAST) | 2019 |
34 | T. Rak | Recenzent czasopisma: Journal COMPUTING AND INFORMATICS (CAI) | 2019 |
35 | T. Rak | Recenzent czasopisma: MEASUREMENT | 2019 |
36 | T. Rak | Recenzent konferencja: IEEE International Conference on Advances in Information Technology (AIT2019) | 2019 |
37 | T. Rak | Recenzent konferencja: International Conference Advances in Computing and Data Sciences (ACDS2019) | 2019 |
38 | T. Rak | Recenzent konferencja: International Conference on Cloud Technology and Communication Engineering (CTCE2019) | 2019 |
39 | T. Rak | Recenzent konferencja: International Conference on Advanced Technologies in Intelligent Control, Environment, Computing and Communication Engineering (ATIECE2019) | 2019 |
40 | T. Rak | Recenzent konferencja: International Conference on Electrical, Electronics, Communication, Computer Technologies and Optimization Techniques (EECCOT2019) | 2019 |
41 | T. Rak | Recenzent konferencja: International Science Conference on Computer Networks (CN2019) | 2019 |
42 | T. Rak | Rodzaj członkostwa: Członkostwo w zespole eksperckim Active Assisted Living Programme (AAL Programme) | 2019 |