Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Informatyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: H - Cyberbezpieczeństwo i technologie chmurowe, I - Inżynieria inteligentnych systemów informatycznych, S - Systemy i sieci komputerowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Informatyki i Automatyki
Kod zajęć: 15967
Status zajęć: wybierany dla specjalności I - Inżynieria inteligentnych systemów informatycznych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 L15 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Paweł Stawarz
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. prof. PRz Sławomir Samolej
Główny cel kształcenia: Student uzyskuje podstawową wiedzę z zakresu programowania gier komputerowych. Zdobywa umiejętności rozumienia i pisania prostych gier komputerowych w silniku Unity, korzystając z języka programowania C#.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł ma na celu przekazanie praktycznej wiedzy o procesie tworzenia gier komputerowych, w szczególności za pomocą środowiska Unity i języka C#.
Inne: Dokumentacja Unity: https://docs.unity3d.com/Manual/index.html
1 | Harrison Ferrone | Stwórz grę w Unity, a nauczysz się programowania w C#! Pisanie kodu, które sprawia radość. Wydanie V | Helion, ISBN: 978-83-283-8144-5, 9788328381445. | 2021 |
2 | Mike Geig | Unity. Przewodnik projektanta gier. Wydanie III | Helion, ISBN: 978-83-283-5786-0, 9788328357860. | 2019- |
3 | Ewa Ross, Jacek Ross | Unity i C#. Podstawy programowania gier | Helion, ISBN: 978-83-283-4390-0, 9788328343900. | 2018- |
4 | Steve Rabin | Game AI Pro 3: Collected Wisdom of Game AI Professionals | Taylor & Francis Inc, ISBN: 9781498742580. | 2017 |
5 | Adam Lake | Game Programming Gems 8 | Cengage Learning PTR, ISBN: 978-1584507024. | 2010 |
Wymagania formalne: Wymagane zaliczenie modułów: grafika komputerowa, wstęp do programowania lub modułów im równoważnych.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wymagane jest posiadanie podstawowej wiedzy dotyczącej transformacji przestrzennych, animacji i działania silników graficznych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Wymagane jest posiadanie podstawowych umiejętności w zakresie programowania w językach z rodziny C.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawowe metody wykorzystania języka C# w silniku Unity, potrafi pisać proste skrypty i rozumie działanie oraz różnice pomiędzy funkcjami Awake, Start, Update i FixedUpdate | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa |
K_U13+++ K_K05++ |
P7S_KR P7S_UW |
02 | Rozumie znaczenie pojęć wykorzystywanych do opisu elementów gier komputerowych | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. ustna, zaliczenie cz. pisemna |
K_W02++ K_K01+++ |
P7S_KK P7S_WG |
03 | Rozumie działanie komponentów służących do nadawania określonych cech obiektom w silniku Unity | laboratorium, wykład | zaliczenie cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa |
K_W07+++ K_K05+ |
P7S_KR P7S_WK |
04 | Rozumie znaczenie oraz sposób działania metod wykrywania kolizji w grach komputerowych | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W02++ K_U13++ |
P7S_UW P7S_WG |
05 | Zna działanie klas i funkcji służących do tworzenia graficznego interfejsu użytkownika w silniku Unity | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. ustna |
K_W07+ K_U12+++ |
P7S_UW P7S_WK |
06 | Rozumie zagadnienia związane ze sztuczną inteligencją w grach komputerowych, w szczególności potrafi wymienić i wskazać cechy najczęściej stosowanych algorytmów wyszukiwania ścieżek oraz algorytmów podejmowania decyzji | wykład, laboratorium | zaliczenie cz. pisemna, zaliczenie cz. ustna |
K_W02+++ K_U12++ K_K01++ |
P7S_KK P7S_UW P7S_WG |
07 | Rozumie działanie systemów cząsteczkowych, potrafi dobrać parametry systemu cząsteczkowego w taki sposób, żeby system imitował wygląd rzeczywistego obiektu lub zdarzenia. | laboratorium | zaliczenie cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa |
K_U12+++ K_K05+++ |
P7S_KR P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01 | MEK02 | |
3 | TK02 | W02,L01 | MEK01 | |
3 | TK03 | W03,W08,W09,L01 | MEK01 | |
3 | TK04 | W04,L02 | MEK04 | |
3 | TK05 | W05,L02 | MEK03 | |
3 | TK06 | W06,W07,L03 | MEK05 | |
3 | TK07 | W10,W11,L04 | MEK06 | |
3 | TK08 | W12,W13,W14,W15,L05,L06 | MEK07 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
6.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 24.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Egzamin (sem. 3) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Uczestnictwo w zajęciach |
Laboratorium | Aktywność na zajęciach, sprawdzian pisemny lub ustny |
Ocena końcowa | Średnia z ocen |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | R. Davidrajuh; T. Kossowski; S. Samolej | Simulation in the GPenSIM Environment of the Movement of Vehicles in the City Based on Their License Plate Numbers | 2024 |
2 | G. Dec; A. Majka; T. Rogalski; D. Rzońca; S. Samolej | Regular graph-based free route flight planning approach | 2021 |
3 | P. Stawarz | Enhancing Game Agent Pathfinding Through Dynamic Graph Reweighting | 2020 |
4 | D. Nowak; T. Rogalski; D. Rzońca; S. Samolej; Ł. Wałek | Control System for Aircraft Take-off and Landing Based on Modified PID controllers | 2019 |