logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing międzynarodowy

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1596

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 C30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. Oleksandr Gugnin

semestr 1: dr hab. prof. PRz Lucyna Witek , termin konsultacji środa 16.00-17.00, piątek 13.30-15.30

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: nabycie wiedzy z zakresu podstawowych pojęć związanych z marketingiem międzynarodowym i z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych, kształcenie umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy do rozwiązywania problemów przedsiębiorstwa związanych z działalnością marketingową na rynkach zagranicznych

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych semestru pierwszego

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Duliniec E. Marketing międzynarodowy PWE, Warszawa. 2009
2 Wiktor J., Oczkowska R., Żbikowska A. Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki PWE, Warszawa. 2008
3 Pietrasieński P. Międzynarodowe strategie marketingowe PWE, Warszawa. 2005
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Adamczyk J., Witek L. Marketing międzynarodowy Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. 2008
2 Duliniec E. Marketing międzynarodowy PWE, Warszawa. 2009

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: są zgodne z regulaminem studiów wyższych na Politechnice Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: zna makroekonomiczne podstawy rozwoju gospodarki rynkowej

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: potrafi właściwie wykorzystać wiedzę ekonomiczną do rozwiązywania problemów rynku światowego

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: ma świadomość ciągłego doskonalenia wiedzy ekonomicznej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 zna istotę marketingu międzynarodowego i potrafi scharakteryzować determinanty działań marketingowych na rynku międzynarodowym wykład/wykład problemowy, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, studium przypadku zaliczenie cz. pisemna K_W01++
K_W05++
P7S_WG
P7S_WK
02 potrafi scharakteryzować podstawowe strategie wejścia na rynki zagraniczne wykład/ wykład problemowy, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe,studium przypadku kolokwium, zaliczenie cz. pisemna, projekt grupowy K_W05++
K_U01+
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
03 potrafi scharakteryzować podstawowe strategie marketingowe stosowane na rynku międzynarodowym wykład/wykład problemowy, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, analizowanie studium przypadku zaliczenie cz. pisemna, kolokwium pisemne K_W05+++
K_U07+++
P7S_UK
P7S_WG
P7S_WK
04 posiada umiejętność praktycznego stosowania zasad marketingu na zróżnicowanych rynkach zagranicznych wykład/wykład interaktywny, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, analiza studium przypadku projekt grupowy K_W01++
K_K01+++
P7S_KK
P7S_WG
05 rozumie potrzebę kształtowania własnej wiedzy na poziomie aktualnego rozwoju teorii i praktyki marketingu wykład/wykład problemowy, ćwiczenia/ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu grupowego K_K01+++
P7S_KK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Biznes i marketing międzynarodowy. Przyczyny i fazy internacjonalizacji oraz jej konsekwencje dla marketingu. Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw. W01, W02, C01, C02, C03, C04 MEK01 MEK03 MEK05
1 TK02 Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw i jego wpływ na działania marketingowe. Wpływ kultury na działania marketingowe. Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu. Badania marketingowe na rynkach zagranicznych. W03,W04, C05, C06, C07, C08 MEK01 MEK05
1 TK03 Strategie wejścia na rynki zagraniczne. Strategie eksportowe. Strategie kontraktowe. Badania marketingowe na rynkach zagranicznych. W05, W06, W07, C09, C10 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK04 Kształtowanie produktu na rynku międzynarodowym. Polityka cenowa i strategia dystrybucji na rynku międzynarodowym. Promocja i jej uwarunkowania na rynku międzynarodowym. W08, W09, W10, W11, W12, W13, C10, C11, C12, C13, C14, C15, C16, C17, C18, C19, C20, C21, C22, C23, C24 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK05 Korzyści i ryzyka działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Kierunki rozwoju marketingu międzynarodowego. Marketing globalny. Zaliczenie przedmiotu. W14, W15, C25, C26, C27, C28, C29, C30 MEK01 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 6.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 2.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 6.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład zaliczenie w formie pisemnej
Ćwiczenia/Lektorat kolokwium w formie pisemnej, ocena z projektu grupowego, aktywność na zajęciach
Ocena końcowa średnia ocen z wykładu i ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak