Główny cel kształcenia:
Zdobycie doświadczenia badawczego z zakresu technik wykorzystywanych w pracy laboratoryjnej oraz umiejętności dokumentowania i opracowywania wyników.
Zdobycie podstawowych umiejętności przygotowania rozprawy o charakterze naukowym: wyszukanie, a następnie zapoznanie się z fachową literaturą przedmiotu, sprecyzowanie problemu badawczego, który następnie student świadomie rozważa i rozwiązuje na podstawie wiedzy zdobytej w trakcie studiów, informacji zaczerpniętych z literatury oraz wyników przeprowadzonych badań
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł jest realizowany samodzielnie przez studenta pod opieką promotora pracy. Egzamin dyplomowy podsumowuje tok kształcenia. W ramach modułu, zgodnie z Regulaminem Studiów na PRz, odbywa się obrona pracy dyplomowej.
1 | dostępna literatura odnosząca się do tematu realizowanego projektu | - | -. | - |
Wymagania formalne:
Rejestracja na 7 semestr studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Ogólna wiedza inzynierska
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Szczegółowe umiejętności, w tym laboratoryjne, w zakresie wykonywanego projektu inżynierskiego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Ogólne kompetencje społeczne w zakresie studiów inżynierskich.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje z literatury, w tym z literatury angielskojęzycznej, baz danych oraz innych źródeł, związanych ze studiowanym kierunkiem studiów | realizacja zleconego zadania | prezentacja dokonań (portfolio), raport pisemny |
K-W07++ K-U01+++ K-U19+++ |
P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
MEK02 | Potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie pisemne związane z problematyką studiowaną w ramach kierunku studiów | realizacja zleconego zadania | raport pisemny |
K-U16+++ K-K01+++ |
P6S-KK P6S-UK |
MEK03 | Potrafi posługiwać się podstawowymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadania inżynierskiego | realizacja zleconego zadania | raport pisemny |
K-U03+++ |
P6S-UW |
MEK04 | Potrafi wykonywać prace badawcze z zakresu wybranej specjalności | realizacja zleconego zadania | raport pisemny, obserwacja wykonawstwa |
K-U03+++ K-U18+++ K-K02++ |
P6S-KO P6S-UO P6S-UW |
MEK05 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację własnych osiągnięć w zakresie wykonanego projektu inżynierskiego. | nie dotyczy | prezentacja dokonań (portfolio) |
K-U16+++ K-K03+++ |
P6S-KO P6S-UK |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | praca własna | MEK01 | |
7 | TK02 | praca własna, zajęcia projektowe | MEK02 MEK03 MEK04 | |
7 | TK03 | zajęcia projektowe | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
30.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
30.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
15.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. Inne: 180.00 godz./sem. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | Ł. Byczyński; D. Czachor-Jadacka; B. Mossety-Leszczak; B. Pilch-Pitera; M. Walczak; J. Wojturska; P. Wrona | Uretano-akrylan o zwiększonej funkcyjności oraz sposób wytwarzania uretano-akrylanu o zwiększonej funkcyjności | 2025 |
2 | Ł. Byczyński; D. Czachor-Jadacka; M. Kisiel; B. Mossety-Leszczak; B. Pilch-Pitera; K. Pojnar; M. Walczak; J. Wojturska | Poliuretanowy lakier proszkowy oraz sposób wytwarzania poliuretanowego lakieru proszkowego | 2024 |
3 | Ł. Byczyński; E. Ciszkowicz; D. Czachor-Jadacka; M. Kisiel; B. Mossety-Leszczak; B. Pilch-Pitera; M. Walczak; J. Wojturska | Wodna dyspersja kationomerów uretanowo-akrylowych, sposób wytwarzania wodnej dyspersji kationomerów uretanowo-akrylowych oraz sposób wytwarzania fotoutwardzalnej powłoki z wykorzystaniem tej wodnej dyspersji | 2024 |
4 | Ł. Byczyński; D. Czachor-Jadacka; B. Pilch-Pitera; J. Wojturska; J. Wojturski; P. Wrona | Farba proszkowa | 2022 |
5 | Ł. Byczyński; P. Król; B. Pilch-Pitera; J. Wojturska | Sposób wytwarzania blokowanych poliizocyjanianów do poliuretanowych powłok proszkowych | 2022 |
6 | Ł. Byczyński; P. Król; B. Pilch-Pitera; J. Wojturska | Blokowane poliizocyjaniany, ich zastosowanie oraz poliuretanowe lakiery proszkowe | 2021 |
7 | Ł. Byczyński; P. Król; B. Pilch-Pitera; J. Wojturska | Blokowane poliizocyjaniany, sposób ich wytwarzania i zastosowanie | 2021 |
8 | J. Wojturska | The effect of chain extender structure on the enzymatic degradation of carbohydrate based polyurethane elastomers | 2020 |