logo
Karta przedmiotu
logo

Kontrola i audyt wewnętrzny

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Zarządzania i Logistyki

Kod zajęć: 1592

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Andrzej Gazda

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Jadwiga Nycz-Wróbel

semestr 2: mgr Iwona Ślęzak-Gładzik

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Rozumienie podstawowych pojęć, prawidłowości i problemów z zakresu kontroli i audytu wewnętrznego,

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do przedmiotów wybieralnych w ?? semestrze

Materiały dydaktyczne: Prezentacja multimedialna. Materiały przygotowane przez prowadzącego.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Knedler K., Stasik M. Audyt wewnętrzny w praktyce AuditSolutions. 2014
2 Czerwiński K. Audyt wewnętrzny Info Audit, Warszawa. 2005
3 Moeller R. Nowoczesny audyt wewnętrzny Wolters Kluwer, Warszawa. 2011
4 Winiarska K. Audyt wewnętrzny 2008 Difin, Warszawa. 2008
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Czerwiński K. Audyt wewnętrzny Info Audit, Warszawa. 2005
2 Winiarska K. Audyt wewnętrzny 2008 Wolters Kluwer, Warszawa. 2008
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Kuc B.R. Kontrola i audyt w sektorze publicznym PTM, Warszawa . 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiadanie wiedzy z ekonomii, zarządzania, prawa, finansów, rachunkowości

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi swobodnie wykorzystywać programy pakietu Microsoft Office

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do pracy w grupie i podejmowania samodzielnych decyzji. Potrafi współdziałać w grupie. Potrafi samodzielnie formułować wnioski. Rozumie konieczność samokształcenia.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma podstawową wiedzę na temat istoty audytu wewnętrznego wykład/, wykład problemowy, ćwiczenia zaliczenie cz. pisemna K_W01+
K_U12+
P7S_UU
P7S_WG
02 Student potrafi wykonać zadania z zakresu analizy ryzyka (w tym określania mechanizmów kontrolnych) z dużą pomocą prowadzącego wykład/ćwiczenia grupowe obserwacja wykonawstwa K_W02+
K_U01++
K_U11+++
K_K01+
P7S_KK
P7S_UO
P7S_UW
P7S_WG
03 Ma podstawową wiedzę na temat kodeksu etycznego związanego z działalnością audytu wewnętrznego wykład/wykład problemowy, ćwiczenia zaliczenie cz. pisemna K_U12+
P7S_UU

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Pojęcie i istota audytu W01 MEK01
2 TK02 Międzynarodowe standardy audytu wewnętrznego i zasady etyki zawodowej W02, W03 MEK01 MEK03
2 TK03 Organizacja zespołu audytu wewnętrznego W04, W05 MEK01
2 TK04 Dowody audytowe i dokumenty robocze audytu W06, W07 MEK01
2 TK05 Analiza ryzyka i zarządzanie ryzykiem W08, W09, MEK01 MEK02
2 TK06 Metody i testy w audycie wewnętrznym W10, W11 MEK01
2 TK07 Podstawowe rodzaje audytów W12, W13 MEK01
2 TK08 Planowanie audytu wewnętrznego i realizacja zadania audytowego W14, W15 MEK01
2 TK09 Wprowadzenie do problematyki audytu wewnętrznego C01, C02, C03, C04 MEK01
2 TK10 Zarządzanie ryzykiem w organizacji i mechanizmy kontrolne - wprowadzenie do problematyki C05 MEK01 MEK02
2 TK11 Zarządzanie ryzykiem w organizacji (w tym określanie mechanizmów kontrolnych)- zadania grupowe C06, C07, C08, C09, C10,C11 MEK02
2 TK12 Ocena ryzyka zadań audytowych - zadanie grupowe C12, C13 MEK02
2 TK13 Zaliczenie pisemne oraz podsumowanie C14, C15 MEK01 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 4.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 6.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 4.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 4.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 4.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład zaliczenie pisemne w ramach ćwiczeń
Ćwiczenia/Lektorat Podstawy oceny:ocena z zaliczenia pisemnego oraz zaliczenie ćwiczeń grupowych, obserwacja studenta
Ocena końcowa Za ocenę końcową uważa się ocenę wystawioną w ramach ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 J. Nycz-Wróbel Activity of polish organisations participating in the EMAS scheme to reduce the emission of air contaminants 2024
2 A. Gazda; A. Pacana; D. Siwiec A New QFD-CE Method for Considering the Concept of Sustainable Development and Circular Economy 2023
3 A. Gazda; M. Lis; E. Siembab Zielona logistyka - ekologiczne rozwiązania w branżży TSL 2023
4 A. Gazda; A. Pacana; D. Siwiec Analysis of pro-environmental awareness and approach to making decisions in the context of sustainability 2022
5 J. Nycz-Wróbel Waste management in Polish organisations participating in EMAS 2022
6 E. Mihaliková; A. Gazda; P. Kacmary; D. Malindzak Order logistics for discrete and continual production processes in industry 4.0 conditions 2021
7 J. Nycz-Wróbel Activities undertaken by Polish manufacturing companies to reduce air emissions 2021
8 J. Nycz-Wróbel Solutions Used by Polish Power Engineering Companies Registered in EMAS In Order to Reduce Emission of Air Contaminants 2021
9 P. Bełch; A. Gazda Wybrane wyzwania, problemy i rozwiązania logistyki XXI wieku 2021
10 E. Mihaliková; A. Gazda; I. Leššo; D. Malindžák Application of balance models in metallurgy 2020
11 J. Nycz-Wróbel Realizacja założeń polityki energetycznej w polskich przedsiębiorstwach zarejestrowanych w systemie EMAS 2020
12 A. Gazda; D. Malindzak; K. Osieczko Factors determining the construction and location of underground gas storage facilities 2019
13 A. Gazda; J. Woźniak; N. Życzyński IT Support for the Goods Reallocation Process in Textiles-Based Fashion Retail 2019
14 A. Gazda; K. Osieczko The use of intralogistic systems in the enterprise 2019
15 J. Nycz-Wróbel System EMAS jako narzędzie wspierające realizację polityki energetycznej 2019