logo
Karta przedmiotu
logo

Kierowanie zespołem sprzedażowym

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1590

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C30 / 3 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Joanna Wiażewicz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy na temat sposobów skutecznego zarządzania zespołem sprzedażowym oraz rozwój najważniejszych kompetencji menedżerskich.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieranych w trzecim semestrze.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Blanchard K., Carew D., Parisi-Carew E. Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa. 2019
2 Żórawski T. (red.) Podręcznik menedżera: 17 najważniejszych umiejętności lidera Dom Wydawniczy Rebis, Poznań. 2017
3 Rogers J., Whittleworth K., Gilbert A. Menedżer jako coach: nowoczesny styl zarządzania Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. 2016
4 Thomas M. Mistrzowskie zarządzanie ludźmi: tworzenie skutecznego zespołu poprzez motywowanie, wspieranie i przywództwo Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2010
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Jarmuż S., Tarasiewicz M. Alfabet mitów menedżerskich czyli o pułapkach bezrefleksyjnego działania Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. 2017
2 Fortuna P. Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta PWN, Warszawa. 2018
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Krejca-Pawski I. Sprzedaż: tylko sprawdzone techniki Wydawnictwo Samo Sedno, Warszawa. 2015
2 Leduchowska M. Sprzedaż przez telefon: poradnik dobrych praktyk Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin. 2014

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów wyższych PRz.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstaw zarządzania

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w zespole.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Rozumie rolę jaką odgrywa zespół w organizacji. Zna cechy dobrego zespołu. wykład interaktywny, konwersatorium, ćwiczenia problemowe obserwacja wykonawstwa K_W04+++
K_U01+++
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
02 Zna zasady budowania współpracy i zaufania w zespole sprzedażowym. dyskusja dydaktyczna, wykład interaktywny obserwacja wykonawstwa, praca pisemna K_W04+++
K_U01+++
K_U11++
P7S_UO
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
03 Zna zakres zadań menedżera sprzedaży i rozumie ich istotę. ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku obserwacja wykonawstwa, K_W04+
K_U01+
K_K03++
P7S_KR
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
04 Umie określić kompetencje skutecznego menedżera sprzedaży. studium przypadku, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, wykład interaktywny obserwacja wykonawstwa, praca pisemna, K_W04++
K_U01+
K_K03+
P7S_KR
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
05 Potrafi korzystać z podstawowego zestawu narzędzi do kierowania zespołem sprzedażowym. studium przypadku, konwersatorium, ćwiczenia problemowe, wykład interaktywny obserwacja wykonawstwa, K_W04++
K_W04++
K_K03++
P7S_KR
P7S_WG
P7S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Rola zespołu w organizacji. Cechy dobrego zespołu. W01-W04, C01-C04 MEK01 MEK02
3 TK02 Jak budować współpracę i zaufanie w zespole sprzedażowym? W05-W08, C05-C10 MEK02
3 TK03 Zakres zadań menedżera sprzedaży. W09-W10, C11-C20 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK04 Kompetencje skutecznego menedżera sprzedaży. W11-W12, C21-C24 MEK02
3 TK05 Zestaw narzędzi do kierowania zespołem sprzedażowym. W13-W15, C25-C30 MEK02 MEK03 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 3) Przygotowanie do egzaminu: 5.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład ocena z rozwiązanego studium przypadku z wykorzystaniem wiedzy z wykładów
Ćwiczenia/Lektorat ocena jest wystawiana w oparciu o aktywność na zajęciach, prezentowane rozwiązania zadań i ćwiczeń - studium przypadku
Ocena końcowa obejmuje ocenę z ćwiczeń i z wykładów

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Cholewa-Wójcik; J. Wiażewicz Współczesne wyzwania nauki i biznesu w turbulentnym otoczeniu 2023