Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 1590
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C30 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Joanna Wiażewicz
Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy na temat sposobów skutecznego zarządzania zespołem sprzedażowym oraz rozwój najważniejszych kompetencji menedżerskich.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieranych w trzecim semestrze.
1 | Blanchard K., Carew D., Parisi-Carew E. | Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły | Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa. | 2019 |
2 | Żórawski T. (red.) | Podręcznik menedżera: 17 najważniejszych umiejętności lidera | Dom Wydawniczy Rebis, Poznań. | 2017 |
3 | Rogers J., Whittleworth K., Gilbert A. | Menedżer jako coach: nowoczesny styl zarządzania | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2016 |
4 | Thomas M. | Mistrzowskie zarządzanie ludźmi: tworzenie skutecznego zespołu poprzez motywowanie, wspieranie i przywództwo | Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | 2010 |
1 | Jarmuż S., Tarasiewicz M. | Alfabet mitów menedżerskich czyli o pułapkach bezrefleksyjnego działania | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot. | 2017 |
2 | Fortuna P. | Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta | PWN, Warszawa. | 2018 |
1 | Krejca-Pawski I. | Sprzedaż: tylko sprawdzone techniki | Wydawnictwo Samo Sedno, Warszawa. | 2015 |
2 | Leduchowska M. | Sprzedaż przez telefon: poradnik dobrych praktyk | Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin. | 2014 |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów wyższych PRz.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstaw zarządzania
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie rolę jaką odgrywa zespół w organizacji. Zna cechy dobrego zespołu. | wykład interaktywny, konwersatorium, ćwiczenia problemowe | obserwacja wykonawstwa |
K_W04+++ K_U01+++ |
P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
02 | Zna zasady budowania współpracy i zaufania w zespole sprzedażowym. | dyskusja dydaktyczna, wykład interaktywny | obserwacja wykonawstwa, praca pisemna |
K_W04+++ K_U01+++ K_U11++ |
P7S_UO P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
03 | Zna zakres zadań menedżera sprzedaży i rozumie ich istotę. | ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku | obserwacja wykonawstwa, |
K_W04+ K_U01+ K_K03++ |
P7S_KR P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
04 | Umie określić kompetencje skutecznego menedżera sprzedaży. | studium przypadku, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, wykład interaktywny | obserwacja wykonawstwa, praca pisemna, |
K_W04++ K_U01+ K_K03+ |
P7S_KR P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
05 | Potrafi korzystać z podstawowego zestawu narzędzi do kierowania zespołem sprzedażowym. | studium przypadku, konwersatorium, ćwiczenia problemowe, wykład interaktywny | obserwacja wykonawstwa, |
K_W04++ K_W04++ K_K03++ |
P7S_KR P7S_WG P7S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-W04, C01-C04 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK02 | W05-W08, C05-C10 | MEK02 | |
3 | TK03 | W09-W10, C11-C20 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
3 | TK04 | W11-W12, C21-C24 | MEK02 | |
3 | TK05 | W13-W15, C25-C30 | MEK02 MEK03 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
5.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | ocena z rozwiązanego studium przypadku z wykorzystaniem wiedzy z wykładów |
Ćwiczenia/Lektorat | ocena jest wystawiana w oparciu o aktywność na zajęciach, prezentowane rozwiązania zadań i ćwiczeń - studium przypadku |
Ocena końcowa | obejmuje ocenę z ćwiczeń i z wykładów |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Cholewa-Wójcik; J. Wiażewicz | Współczesne wyzwania nauki i biznesu w turbulentnym otoczeniu | 2023 |