logo
Karta przedmiotu
logo

Informatyczne programy finansowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Finansów, Bankowości i Rachunkowości

Kod zajęć: 1588

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / L30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Agnieszka Lew

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Maria Kubacka

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Dokonywania właściwego wyboru i umiejętność wykorzystywania współczesnych programów finansowo-księgowych

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia ma za zadanie wykształcić praktyczne nawyki w zakresie ewidencji księgowej

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 System zarządzania. Symfonia. Finanse i księgowość. Podręcznik użytkownika. Wyd. Sage, Warszawa . 2013

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawy rachunkowości, Rachunkowość finansowa - wymagana jest znajomość zasad rachunkowości finansowe

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiadanie umiejętność rozumienia i analizowania zdarzeń gospodarczych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych za pomocą komputera wykład/, wykład interaktywny zaliczenie cz. praktyczna K_W03+
P7S_WG
02 Potrafi wypełniać i interpretować dowody księgowe laboratorium/, laboratorium problemowe zaliczenie cz. praktyczna, prezentacja projektu K_U01+
K_U03+
P7S_UW
03 Potrafi dokonywać dekretacji dowodów księgowych za pomocą wybranego programu F-K laboratorium/, laboratorium problemowe zaliczenie cz. praktyczna, prezentacja projektu K_U01+
K_U03+
P7S_UW
04 Potrafi dokonywać właściwych analiz danych księgowych laboratorium/, konwersatorium, laboratorium problemowe zaliczenie cz. praktyczna, prezentacja projektu K_U01+
K_U03+
P7S_UW
05 Potrafi pracować w grupie pełniąc w niej różne role laboratorium/ laboratorium problemowe prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_K04+
P7S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Struktura oprogramowania finansowo-księgowego, płacowego, magazynowego. Ustawienia systemu do wymogów przedsiębiorstw różnych branż. Modyfikacje planu kont. L01-L06 MEK01
3 TK02 Wypełnianie kartotek. Definiowanie rejestrów VAT. Wprowadzanie i modyfikacja dokumentów. L07 - L15 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK03 Sporządzanie raportów i zestawień. Generowanie sprawozdań finansowych. Tworzenie faktur VAT. Rozliczanie obrotu zapasów. Rozliczanie rozrachunków z tytułu wynagrodzeń. Współpraca z programem Płatnik. Organizacja zabezpieczenia danych. Archiwizacja danych. L16-L30 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Laboratorium (sem. 3) Przygotowanie do laboratorium: 5.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 20.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Laboratorium zaliczenia projektu
Ocena końcowa ocena z laboratorium

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Kotyrba; M. Kubacka Wpływ pandemii Covid-19 na transport lotniczy pasażerski w Polsce 2023
2 A. Lew; A. Sroka Obrót faktur ustrukturyzowanych w gospodarce 2023
3 A. Lew; G. Lew Zarządzanie wynikami przedsiębiorstw i instytucji 2023
4 A. Lew; W. Szurlej Źródła finansowania działalności przedsiębiorstw 2023
5 G. Drewniak; A. Lew Budżetowanie jako koncepcja skierowana na poprawę funkcjonowania przedsiębiorstwa 2023
6 K. Krystek; A. Lew Wpływ faktoringu na poprawę kondycji finansowej przedsiębiorstw 2023
7 M. Kubacka Rachunek kosztów klienta w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa 2023
8 M. Kubacka; J. Polaszczyk; E. Szymańska Households’ Energy Transformation in the Face of the Energy Crisis 2023
9 A. Lew Financial Auditing and the Increased Risk of Fraud During the COVID-19 Pandemic 2022
10 A. Lew; G. Lew Obszary i perspektywy rozwoju rachunkowości 2022
11 M. Kubacka An Application of Financial IT Programs to Support Customer Relations 2022
12 M. Kubacka Rachunek kosztów działań 2022
13 M. Kubacka; J. Polaszczyk; E. Szymańska; J. Woźniak Analysis of Residential Buildings in Poland for Potential Energy Renovation toward Zero-Emission Construction 2022
14 A. Lew; A. Migała-Warchoł; M. Pasternak-Malicka The Impact of Family Benefits on Poverty Level in Poland and in Selected European Union Countries 2021
15 A. Lew; G. Lew Rachunkowość : język biznesu 2021
16 M. Kubacka Prognozowanie finansowe w przedsiębiorstwie - wybrane aspekty 2021
17 M. Kubacka; J. Polaszczyk Comparison Analysis of Energy Markets‘ Aspects in the Visegrad Group Countries 2021
18 A. Lew Rewizja finansowa jako procedura poświadczająca wiarygodność sprawozdania finansowego 2020
19 M. Kubacka Review and Analysis of Selected Customer Value Measurement Methods 2020
20 A. Lew Biegły rewident jako osoba zaufania publicznego wpływająca na wiarygodny obraz jednostki gospodarczej 2019
21 A. Lew Oszustwa i nadużycia wpływające na wiarygodny obraz jednostki gospodarczej 2019
22 A. Lew The impact of financial audit on the balance of an enterprise-results of empirical research 2019
23 A. Lew; N. Medzhybovska Micro businesses participation in public procurement: Evidence from Ukraine 2019
24 M. Kubacka Integracja ekonomicznej wartości dodanej ze zrównoważoną kartą wyników w przedsiębiorstwie produkcyjnym - studium przypadku 2019
25 M. Kubacka Ocena modeli adaptcyjnych w oparciu o prognozy przychodów ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Asseco S.A. 2019