logo
Karta przedmiotu
logo

Techniki sprzedaży

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1580

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie i nabycie umiejętności wykorzystywania technik sprzedaży.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł należy do grupy przedmiotów wybieralnych na semestrze trzecim.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Beata Zatwarnicka-Madura Techniki sprzedaży osobistej CeDeWu, Warszawa. 2004
2 Beata Zatwarnicka-Madura Perswazja w sprzedaży CeDeWu, Warszawa. 2010
3 Ch.M. Futrell Nowoczesne techniki sprzedaży Oficyna Ekonomiczna, Kraków. 2004
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Beata Zatwarnicka-Madura Techniki sprzedaży osobistej CeDeWu, Warszawa. 2004
2 Ch.M. Futrell Nowoczesne techniki sprzedaży Oficyna Ekonomiczna, Kraków. 2004

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna techniki sprzedaży osobistej. prezentacja ćwiczenia/ćwiczenia problemowe zaliczenie, część pisemna K_W09++
P7S_WK
02 Umie wykorzystywać techniki sprzedaży osobistej. Obserwacja wykonawstwa. odgrywanie ról, ćwiczenia problemowe zaliczenie - część ustna i pisemna K_U07++
K_U08+++
P7S_UK
P7S_UO
03 Potrafi obserwować i analizować zachowania klienta ćwiczenia/ćwiczenia problemowe, odgrywanie ról Obserwacja wykonawstwa. Zaliczenie - część ustna K_U07+++
P7S_UK
04 Jest świadomy technik wpływu społecznego prezentacja zaliczenie - część ustna K_K04++
P7S_KR
05 Jest kreatywny w wykorzystaniu technik perswazji ćwiczenia, odgrywanie ról obserwacja wykonawstwa K_K04++
P7S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Komunikacja społeczna a komunikacja marketingowa - podstawowe elementy C01, C02 MEK01
3 TK02 Klasyfikacja technik sprzedaży C03, C04 MEK01
3 TK03 Analiza potrzeb klienta - aktywne słuchanie, zadawanie pytań C05-C08 MEK01 MEK02 MEK03
3 TK04 Prezentacja oferty sprzedażowej - podstawowe techniki C09-C12 MEK01 MEK02 MEK05
3 TK05 Techniki wpływu społecznego R. Cialdiniego C13, C14 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
3 TK06 Techniki radzenia sobie z obiekcjami klienta C15, C16 MEK01 MEK02 MEK05
3 TK07 Techniki zamknięcia sprzedaży C17, C18 MEK01 MEK02
3 TK08 Techniki NLP: język perswazji, systemy reprezentacji, metaprogramy, presupozycje C19-C22 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
3 TK09 Typologia klienta. Trudne sytuacje w rozmowie z klientem. Reklamacje C23-C28 MEK01 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK10 Zaliczenie przedmiotu - częsć pisemna C29, C30 MEK01 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 18.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 20.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Egzamin pisemny
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie w formie odgrywania ról - część ustna. Zaliczenie kolokwium - część pisemna
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia ocen z obu forma zaliczenia

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Fandrejewska; R. Nowacki; T. Szopiński; B. Zatwarnicka-Madura The determinants of electric scooter acceptance among students as a manifestation of adapting to the requirements of e-mobility, using the technology acceptance model 2023
2 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon Polish students\' attitude to the importance and assessment of implementation of 17 SDGS - pilot study 2023
3 R. Nowacki; I. Wojciechowska; B. Zatwarnicka-Madura Influencer Marketing as a Tool in Modern Communication—Possibilities of Use in Green Energy Promotion amongst Poland’s Generation Z 2022
4 B. Zatwarnicka-Madura Kreowanie wizerunku w administracji publicznej 2021
5 K. Lysenko-Ryba; B. Zatwarnicka-Madura; D. Zimon The effect of lenient return policy on brand recognition 2021
6 T. Olejarz; G. Ostasz; B. Zatwarnicka-Madura Społeczne, ekonomiczne i organizacyjne dylematy współczesnego zarządzania: Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Andrzejowi Gaździe 2021
7 B. Zatwarnicka-Madura Modele komunikacji a postacie w przekazie reklamowym 2019
8 E. Glińska; Y. Sazonenka; D. Siemieniako; B. Zatwarnicka-Madura Strategic and Operational Levels of CSR Marketing Communication for Sustainable Orientation os a Company: A Case Study from Bangladesh 2019