Cykl kształcenia: 2023/2024
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Grupa raportowa 1-1, Grupa raportowa 1-2, Grupa raportowa 2-1, Grupa raportowa 2-2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Projektowania Architektonicznego i Grafiki Inżynierskiej
Kod zajęć: 158
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W24 C15 P15 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Jacek Abramczyk
semestr 1: mgr inż. arch. Ewelina Gotkowska
Główny cel kształcenia: uzyskanie odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie geometrycznych podstaw zapisów graficznych stosowanych w technice
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot rysunek techniczny i geometria wykreślna przekazuje informacje o geometrycznych podstawach zapisów graficznych oraz ich zastosowaniach w rysunkach technicznych branży geodezyjnej, urbanistycznej, budowlanej i instalacyjnej.
Materiały dydaktyczne: zestawy zadań zawarte w skryptach, zestawy norm branżowych
1 | Bogusław Januszewski i inni | Podstawy geometrii wykreślnej i rysunku technicznego | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2008 |
1 | Bogusław Januszewski i inni | Podstawy geometrii wykreślnej i rysunku technicznego | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2008 |
1 | Bogusław Januszewski i inni | Podstawy geometrii wykreślnej i rysunku technicznego | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2008 |
Wymagania formalne: umiejętność posługiwania się podstawowymi przyborami kreślarskimi
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: znajomość właściwości trójwymiarowej przestrzeni euklidesowej oraz elementarnych figur wyróżnianych w tej przestrzeni
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętność:- logicznego analizowania przesłanek i wyciągania wniosków dotyczących zagadnień miarowych i niemiarowych; - posługiwania się rysunkiem technicznym w przekazie informacji
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: wyobraźnia przestrzenna pozwalającą na analizowanie zależności geometrycznych i przypisywanie im odpowiedników fizykalnych
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna geometryczne podstawy zapisów graficznych stosowanych w technice | wykład, ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna, zaliczenie cz. pisemna |
K_W10+++ |
P6S_WG |
02 | potrafi stosować odpowiednie zapisy graficzne w rysunkach technicznych branży: architektonicznej, budowlanej i instalacyjnej | wykład, ćwiczenia problemowe | egzamin cz. pisemna |
K_W10++ K_U05+ |
P6S_UO P6S_WG |
03 | potrafi odczytywać podstawowe składniki rysunkowe technicznej dokumentacji projektowej w tym dokumentacji z zakresu inżynierii środowiska | wykład, ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna |
K_U05+++ |
P6S_UO |
04 | potrafi wykonać wybrane rysunki dokumentacji technicznej w tym z zakresu rysunku maszynowego | wykład, ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny | zaliczenie cz. pisemna |
K_U05+++ |
P6S_UO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01,P01 | MEK01 | |
1 | TK02 | W02,W03,C01,P02 | MEK01 | |
1 | TK03 | W04,C02,P03 | MEK01 | |
1 | TK04 | W05,W6,C03,P04 | MEK01 | |
1 | TK05 | W06,W7,W8,C04,P05 | MEK02 MEK04 | |
1 | TK06 | W9,C05,C06,P06,P07 | MEK02 | |
1 | TK07 | W10,C07,C08,P08 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK08 | W11 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK09 | W12 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
9.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Inne:
3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | na podstawie frekwencji |
Ćwiczenia/Lektorat | na podstawie frekwencji i aktywności na zajęciach |
Projekt/Seminarium | na podstawie średniej ocen z indywidualnych prac projektowych przewidzianych programem nauczania |
Ocena końcowa | na podstawie średniej ocen z projektów oraz egzaminu przy założeniu obydwóch pozytywnych ocen częściowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
SD-6.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
SD klauz 2012.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | J. Abramczyk; K. Chrzanowska | An Influence of Roof Lattice Girder Inclination on the Work of Structural Systems Supporting Shed Roof Sheeting | 2024 |
2 | J. Abramczyk; K. Chrzanowska | Unconventional building forms roofed with innovative structures arranged on regular surfaces with the negative Gaussian curvature | 2023 |
3 | J. Abramczyk; W. Bielak; K. Chrzanowska | Impact of Inclination of Girders and Columns on the Effort and Stability of Flat Bar Frames | 2023 |
4 | J. Abramczyk | Parametric building forms rationalizing the incident direct solar irradiation | 2022 |
5 | J. Abramczyk; K. Chrzanowska | Complex Building Forms Roofed with Transformed Shell Units and Defined by Saddle Surfaces | 2022 |
6 | J. Abramczyk | Folded Sheets as a Universal Material for Shaping Transformed Shell Roofs | 2021 |
7 | J. Abramczyk | Transformed Corrugated Shell Units Used as a Material Determining Unconventional Forms of Complex Building Structures | 2021 |
8 | J. Abramczyk | Transformed Shell Structures Determined by Regular Networks as a Complex Material for Roofing | 2021 |
9 | J. Abramczyk | Symmetric Free Form Building Structures Arranged Regularly on Smooth Surfaces with Polyhedral Nets | 2020 |
10 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Innovative Building Forms Determined by Orthotropic Properties of Folded Sheets Transformed Into Roof Shells | 2020 |
11 | J. Abramczyk | Transformed Shell Roof Structures as the Main Determinant in Creative Shaping Building Free Forms Sensitive to Man-Made and Natural Environments | 2019 |
12 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Method for Parametric Shaping of Architectural Free Forms | 2019 |
13 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Parametric Creative Design of Building Free-Forms Roofed with Transformed Shells Introducing Architect’s and Civil Engineer’s Responsible Artistic Concepts | 2019 |
14 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Responsive Parametric Building Free Forms Determined by Their Elastically Transformed Steel Shell Roofs | 2019 |
15 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Shape Transformations of Plane Folded Sheets for Shell Roofing | 2019 |
16 | J. Abramczyk; A. Prokopska | Symmetric Shape Transformations of Folded Shell Roofs Determining Creative and Rational Shaping of Building Free Forms | 2019 |