logo
Karta przedmiotu
logo

Zarządzanie projektem

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych , 4. Logistyka lotnicza

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Metod Ilościowych

Kod zajęć: 1577

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 C15 L15 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Paweł Hydzik

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Beata Szetela

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Efektem kształcenia jest opanowanie przez studentów teorii i metodologii zarządzania projektem oraz umiejętność analizy projektów ze szczególnym uwzględnieniem problemów logistycznych oraz umiejętność tworzenia i zarządzania projektem przy pomocy oprogramowania komputerowego.

Ogólne informacje o zajęciach: W ramach modułu Zarządzanie projektem student zdobywa wiedzę dotyczącą metod, technik i narzędzi niezbędnych do zaplanowania, wdrożenia, realizacji oraz monitorowania projektów, a także tworzenia zespołów projektowych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Grucza B., Ogonek K., Trocki M. Zarządzanie projektami PWE, Warszawa. 2009
2 Nowosielski S. Procesy i projekty logistyczne Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław. 2008
3 Stabryła A. Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi PWN, Warszawa . 2011
4 Wilczewski S. MS Project 2010 i MS Project Serwer 2010. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów. Wydawnictwo Helion. 2011
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Lock D. Podstawy zarządzania projektami PWE, Warszawa . 2009
2 Pawlak M. Zarządzanie projektami PWN, Warszawa. 2010

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student ma podstawową wiedzę z zakresu logistyki oraz systemów logistycznych. Posiada podstawową wiedzę z zakresu matematyki i statystyki.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod optymalizacji - badań operacyjnych ( m.in. metody CPM, PERT).

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiada umiejętności obsługi oprogramowania komputerowego i analizy w logistyce.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi współpracować w grupie w ramach stawiania i rozwiązywania problemów.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma opanowaną teorię i metodologię zarządzania projektem. Ćwiczenia, wykład, project zespołowy prezentacja projektu K_W01++
K_W08+++
K_U04++
K_K02++
P7S_KO
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
02 Posiada umiejętność analizy projektów ze szczególnym uwzględnieniem problemów logistycznych. Ćwiczenia problemowe, wykład, projekt zespołowy prezentacja projektu K_W01+++
K_W08+++
K_U04++
K_K02++
P7S_KO
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK
03 Potrafi współpracować w tworzeniu i realizacji projektu. projekt zespołowy obserwacja wykonawstwa K_U04++
K_U10+++
P7S_UO
P7S_UW
04 Umiejętność tworzenia i zarządzania projektem przy wykorzystaniu oprogramowania komputerowego. projekt zespołowy prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_W01++
K_W08++
K_U04++
K_U10+++
K_K02++
P7S_KO
P7S_UO
P7S_UW
P7S_WG
P7S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Wprowadzenie do problematyki zarządzania projektem. Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania projektem. Cykl życia projektów. Fazy projektów. W01-W02 MEK01 MEK02
1 TK02 Definiowanie, planowanie i inicjowanie projektów. Określanie celów, wymagań i produktów projektu. W03-W06, C01-C02 MEK01 MEK02
1 TK03 Planowanie i realizacja projektów. Tworzenie karty projektu. Określanie struktury projektów. Szacowanie czasu realizacji projektu. Identyfikacja i alokacja zasobów w projekcie. W07-W10, C03-C08, L01-L02 MEK01 MEK02
1 TK04 Analiza interesariuszy. Analiza ryzyka. Kontrola i nadzór w projekcie. Raportowanie. Przyczyny niepowodzeń projektów. W11-W15, C09-C15 MEK01 MEK02
1 TK05 Wprowadzenie do MS Project. Nawigacja w programie. Inicjowanie projektów. Kalendarz projektu. L03-L04 MEK04
1 TK06 Definiowania zadań oraz funkcyjnych zależności między nimi. Definiowanie oraz alokacja zasobów (materiał, praca, koszt) oraz zarządzanie nimi. L05-L07 MEK01 MEK04
1 TK07 Analiza ścieżki krytycznej. Optymalizacja projektów. Analiza ryzyka i odchyleń projektu. Tworzenie i analiza raportów. L08-L11 MEK01 MEK04
1 TK08 Opracowanie i prezentacja projektów. L12-L15 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 3.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 1) Przygotowanie do laboratorium: 4.00 godz./sem.
Inne: 8.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 6.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 1) Inne: 6.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Ocena treści i prezentacji karty projektu.
Ćwiczenia/Lektorat Ocena treści i prezentacji karty projektu.
Laboratorium Ocena treści i prezentacji karty projektu.
Ocena końcowa Ocenę końcową stanowi ocena treści i prezentacji karty projektu

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 M. Chishti; X. Peijun; L. Shunjun; B. Szetela Digital sparks for a greener future: Unleashing the potential of information and communication technologies in green energy transition 2024
2 J. Ciółkowski; P. Hydzik; H. Mazurek; Z. Mazurek-Durlak; M. Rachel; R. Skalska-Izdebska Childhood asthma treatment based on indirect hyperresponsiveness test: Randomized controlled trial 2023
3 M. Białkowski; B. Szetela Discount as an Example of a Guarantee Instrument in the Field of the Consumer’s Right to Energy of an Adequate Quality 2023
4 A. Barwińska-Małajowicz ; I. Bąk; P. Hydzik; D. Kusz; M. Tarczyńska-Łuniewska Is Energy Use in the EU Countries Moving toward Sustainable Development? 2022
5 B. Djalilov; P. Jamroz; A. Majewska; R. Salahodjaev; B. Szetela Renewable Energy and CO2 Emissions in Top Natural Resource Rents Depending Countries: The Role of Governance 2022
6 P. Hydzik; B. Kusz; D. Kusz Changes in the Price of Food and Agricultural Raw Materials in Poland in the Context of the European Union Accession 2022
7 A. Barwińska-Małajowicz ; I. Bąk; P. Hydzik Foreign Migration Trends of European Union Citizens in The Second Decade of the 21st Century 2021
8 A. Barwińska-Małajowicz ; I. Bąk; P. Hydzik The Impact of the COVID-19 Pandemic on the Situation of the Unemployed in the Podkarpackie Voivodeship 2021
9 A. Barwińska-Małajowicz ; I. Bąk; P. Hydzik; P. Walawender ; G. Wolska Is the European Union Making Progress on Energy Decarbonisation While Moving towards Sustainable Development? 2021
10 P. Hydzik; M. Nycz; M. Sobolewski An Estimation of the Number of Lost Airport Passenger Services as a Result of the Covid-19 Pandemic in Poland 2021
11 Y. Bilan; G. Mentel; U. Mentel; B. Szetela The relationship between trend and volume on the bitcoin market 2021
12 Y. Bilan; G. Mentel; U. Mentel; B. Szetela Weather derivative instruments. Property analysis of the basic instruments 2021
13 P. Hydzik; J. Itrich-Drabarek; O. Jurgilewicz; N. Malec Management of protective infrastructure in prisons as an element increasing safety of penetentiary employees 2020
14 P. Hydzik; O. Jurgilewicz; S. Poliakh; M. Tvaronaviciene; T. Vasylieva Problems of measuring countrys financial security 2020
15 Y. Bilan; G. Mentel; D. Streimikiene; B. Szetela Weather risk management in the Weather-VaR Approach. Assumptions of Value-at-Risk Modeling 2020
16 Y. Bilan; G. Mentel; U. Mentel; B. Szetela Directional Movement Distribution in the Bitcoin Markets 2020
17 A. Kobylianska; V. Nitsenko; B. Szetela; T. Tananaiko; O. Yatsenko Trade and economic integration dominants in North America countries\' interaction 2019
18 G. Mentel; G. Przekota; J. Rembeza; B. Szetela The Relationship between the Stock Market and the Economy: Evidence from Central and Eastern European Countries 2019
19 J. Brożyna; G. Mentel; B. Szetela Modelling European sovereign default probabilities with copulas 2019
20 J. Ciółkowski; A. Emeryk; J. Emeryk-Maksymiuk; P. Hydzik; E. Kosmala; B. Stasiowska Eosinophilic airway inflammation is a main feature of unstable asthma in adolescents 2019
21 P. Hydzik; M. Sobolewski; D. Wyrwa Atrakcyjność inwestycyjna a potencjał badawczo-rozwojowy i innowacyjny województwa podkarpackiego - analiza wskaźnikowa 2019