Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria w medycynie
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Fizyki i Inżynierii Medycznej
Kod zajęć: 15289
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / P15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr inż. Wiktoria Wojnarowska
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Stefan Stagraczyński
Imię i nazwisko koordynatora 3: mgr inż. Michał Wanic
Główny cel kształcenia: Zdobycie umiejętności modelowania przepływu płynów przy pomocy metody CFD.
Ogólne informacje o zajęciach: Student po ukończeniu kursu potrafi zaprojektować geometrię opisującą model CFD, wygenerować odpowiednią siatkę obliczeniową, ocenić jej jakość i dokonać niezbędnej korekty, a także zdefiniować model w solverze i przeprowadzić post - processing wyników obliczeń.
1 | M. Pawłucki, M. Kryś | CFD dla inżynierów: praktyczne ćwiczenia na przykładzie systemu ANSYS Fluent | Helion, Gliwice. | 2020 |
2 | A. Skrzat | Modelowanie liniowych i nieliniowych problemów mechaniki ciała stałego i przepływów ciepła w programie ANSYS Workbench | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2019 |
Wymagania formalne: Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstaw mechaniki płynów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność obsługi komputera, korzystania z informacji pozyskiwanych z biblioteki i Internetu.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumienie potrzeby uczenia się i pozyskiwania nowej wiedzy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student potrafi biegle zdefiniować problem do obliczeń CFD oraz przygotować niezbędne dane. Potrafi te dane zastosować do zamodelowania przepływu płynu z wykorzystaniem komercyjnych programów komputerowych. Potrafi przedstawić i przeprowadzić analizę otrzymanych wyników obliczeń oraz potrafi ocenić wiarygodność wyników i zinterpretować je w kontekście posiadanej wiedzy fizycznej. | zajęcia projektowe | kolokwium, projekt zespołowy |
K_U03+++ K_U07++ |
P7S_UU P7S_UW |
02 | Student potrafi zamodelować dowolną geometrię 2D oraz 3D w programie CFD. Potrafi zaimportować geometrię z zewnętrznego programu CAD, swobodnie wykonywać zmiany w geometrii oraz przygotować ją do potrzeb symulacji. Potrafi zbudować siatkę obliczeniową o wybranych parametrach. | zajęcia projektowe | kolokwium, projekt zespołowy |
K_W04++ K_U02+++ |
P7S_UW P7S_WG |
03 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł (także w języku angielskim, lub innym obcym) w obszarze inżynierii. Potrafi zastosować pozyskane informacji w modelowaniu i symulacji komputerowej do zdefiniowania danych wejściowych np. danych materiałowych. | zajęcia projektowe | projekt zespołowy |
K_U07+++ K_K01++ |
P7S_KK P7S_UU |
04 | Student potrafi realizować projekty/zadania zespołowe, współpracować w grupie realizując swoją część zadania. Ma świadomość konieczności krytycznej oceny wyników pracy, w tym jakości uzyskanych wyników obliczeń Potrafi przygotowywać szczegółową dokumentację prowadzonej pracy i rozumie potrzebę prezentacji jej wyników | zajęcia projektowe | projekt zespołowy |
K_U03+++ K_K05++ K_K06++ |
P7S_KK P7S_KR P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | P01-P12 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | P01-P12 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK03 | P01-P12 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK04 | P01-P12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK05 | P01-P12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK06 | P01-P12 | MEK01 MEK04 | |
2 | TK07 | P01-P15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
5.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Projekt/Seminarium | Ocena z zajęć projektowych jest średnią ocen z kolokwium oraz projektu. Ponadto ocena z zajęć uwzględnia aktywność studenta w czasie zajęć oraz terminowość wykonania zadań projektowych. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa jest oceną z zajęć projektowych. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | I. Miechowicz; S. Miechowicz; J. Trzyna; W. Wojnarowska | Druk 3D w sztuce - wybrane aspekty modelowania wieloobiektowego / 3D printing in art - selected aspects of multibody modeling | 2023 |
2 | W. Wojnarowska | Estimation of hip joint loads during walking using musculoskeletal modeling | 2023 |
3 | L. Chotorlishvili; P. Jakubczyk; M. Kaczor; S. Stagraczyński; I. Tralle | Switching of the information backflow between a helical spin system and non-Markovian bath | 2022 |
4 | S. Miechowicz; J. Najowicz; T. Piecuch; D. Pijanka; M. Sochacki; J. Trybulec; W. Wojnarowska | Animal orthosis fabrication with additive manufacturing – a case study of custom orthosis for chicken | 2022 |
5 | T. Kudasik; S. Miechowicz; W. Wojnarowska | Evaluation of the use of PEEK material in a knee joint endoprosthesis insert by FEM analysis | 2022 |
6 | B. Pajdo; W. Szaj; W. Wojnarowska | First Evaluation of the PTN-104 Plethysmographic Sensor for Heart Rate Measurement | 2021 |
7 | P. Fudali; S. Miechowicz; W. Szaj; W. Wojnarowska | Mechatronic Anti-Collision System for Electric Wheelchairs Based on 2D LiDAR Laser Scan | 2021 |
8 | D. Cabaleiro; P. Estelle; J. Fal; S. Hamze; M. Wanic; G. Żyła | Surface tension of ethylene glycol-based nanofluids containing various types of nitrides | 2020 |
9 | G. Budzik; J. Fal; M. Oleksy; M. Wanic; G. Żyła | Electrical Conductivity and Dielectric Properties of Ethylene Glycol-Based Nanofluids Containing Silicon Oxide–Lignin Hybrid Particles | 2019 |
10 | J. Barnaś; J. Berakdar; L. Chotorlishvili; V. Dugaev; A. Ernst; S. Stagraczyński; Z. Toklikishvili | Effects of spin-dependent electronic correlations on surface states in topological insulators | 2019 |
11 | J. Berakdar; L. Chotorlishvili; M. Schuler; S. Stagraczyński | From Chaos to Many-body Localization:Some Introductory Notes | 2019 |
12 | J. Fal; L. Mercatelli; D. Rosa; E. Sani; M. Wanic; G. Żyła | Optical and dielectric properties of ethylene glycol-based nanofluids containing nanodiamonds with various purities | 2019 |
13 | J. Fal; M. Malicka; M. Oleksy; M. Wanic; G. Żyła | Experimental Investigation of Electrical Conductivity of Ethylene Glycol Containing Indium Oxide Nanoparticles | 2019 |
14 | J. Fal; M. Malicka; M. Wanic; G. Żyła | Dynamic Viscosity of Indium Oxide–Ethylene Glycol (In2O3–EG) Nanofluids: An Experimental Investigation | 2019 |