Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Samoloty, Silniki lotnicze, Zarządzanie ruchem lotniczym
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej
Kod zajęć: 15153
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Samoloty
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W15 P15 / 2 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Andrzej Majka
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Radosław Kołodziejczyk
Główny cel kształcenia:
Ogólne informacje o zajęciach:
1 | Bisplinghoff, R.L.; Ashley, H.; Halfman, R.L. | Aeroelasticity | Dover Publications. | 1996 |
2 | Fung, Y.C. | An Introduction to the Theory of Aeroelasticity | Dover Publications. | 2008 |
3 | Wright, J.R.; Cooper, J.E. | Introduction to Aircraft Aeroelasticity and Loads | Aerospace series; John Wiley. | 2007 |
1 | Megson, T.H.G. | Aircraft Structures for Engineering Students | Edward Arnold: London. | 1998 |
2 | Hodges, D.H.; Pierce, G.A. | Introduction to Structural Dynamics and Aeroelasticity | Cambridge University Press. | 2014 |
1 | Theodorsen, T. | General Theory of Aerodynamic Instability and the Mechanism of Flutter | NASA. | 1934 |
2 | Nowak, M.; Podkański, W. | Metodyka analizy flatteru samolotów lekkich | Prace Instytutu Lotnictwa. | 1976 |
Wymagania formalne:
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
||
Konsultacje (sem. 7) | |||
Egzamin (sem. 7) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Bednarz; K. Bieniek; R. Kołodziejczyk; P. Krauz; M. Lubas; K. Szczerba; Z. Szczerba | Experimental Interpretation of the Provisions of EN 13796-3 for Fatigue Testing of Cableway Gondolas | 2023 |
2 | A. Majka; J. Muszyńska-Pałys | Analysis of the performance of an aircraft powered by hybrid propulsion | 2023 |
3 | D. Lichoń; T. Lis; A. Majka | RPAS performance model for fast-time simulation research on integration in non-segregated airspace | 2023 |
4 | M. Klimczyk; K. Kucharski; A. Majka; J. Muszyńska-Pałys | Hydrogen Valley as a Hub for Technological Cooperation Between Science, Business, Local Government and NGOs. An Overview of Approaches in Europe | 2023 |
5 | P. Cichosz; M. Drajewicz; M. Góral; A. Majka; W. Nowak; J. Sęp; R. Smusz | Design of Newly Developed Burner Rig Operating with Hydrogen Rich Fuel Dedicated for Materials Testing | 2023 |
6 | A. Bednarz; K. Bieniek; R. Kołodziejczyk | Systemy pneumatyczne i układy pomiarowe w badaniach zmęczeniowych gondoli do kolei linowych | 2022 |
7 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak | Determination of the flight trajectory in terms of emission and fuel consumption minimization | 2022 |
8 | G. Dec; A. Majka; T. Rogalski; D. Rzońca; S. Samolej | Regular graph-based free route flight planning approach | 2021 |
9 | R. Kołodziejczyk; N. Stącel; Ł. Święch | Experimental Analysis of Perimeter Shear Strength of Composite Sandwich Structures | 2021 |
10 | A. Majka | Weryfikacja i walidacja nowego algorytmu planowania tras w przestrzeni FRA | 2020 |
11 | A. Majka; P. Wacnik | Współpraca ponadeuropejska w obszarze lotnictwa w świetle realizacji celów agendy flightpath 2050 | 2020 |
12 | G. Drupka; A. Majka; T. Rogalski | Automated flight planning method to facilitate the route planning process in predicted conditions | 2020 |
13 | M. Kuźniar; A. Majka; M. Pawlak; J. Pawluczy | Model of emission of exhaust compounds of jet aircraft in cruise phase enabling trajectory optimization | 2020 |
14 | R. Kołodziejczyk; H. Kopecki; Ł. Święch | On the Identification of Local Structural Defects in Composite Thin-Walled Structures | 2020 |