logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Geodezji i Geotechniki im. Kaspra Weigla

Kod zajęć: 15086

Status zajęć: obowiązkowy dla programu Geoinforamtyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / C20 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Roman Kadaj

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. prof. PRz Izabela Skrzypczak

Imię i nazwisko koordynatora 3: prof. dr hab. inż. Karol Noga

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przygotowanie do samodzielnego rozwiązywania zadań związanych z wykonywaną inżynierską pracą dyplomową. Doskonalenie umiejętności formułowania i prezentacji własnych opinii na temat rozwiązań projektowych, funkcjonalnych, materiałowych w architekturze i urbanistyce.

Ogólne informacje o zajęciach: Seminarium ma za zadanie zapoznanie studentów z zasadami przygotowania i wykonania pracy dyplomowej na kierunku „Geodezja i planowanie przestrzenne”.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Zenderowski R. Praca magisterska. Jak pisać i obronić. Wskazówki metodologiczne. CeDeWu. 2007
2 Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D. Metody badawcze w naukach społecznych. Zysk i S-ka, Poznań. 2001
3 Kaczmarek Tadeusz T. Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską Warszawa, [dostęp w internecie: 28 kwietnia 2008]. 2005
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Pieter J. Ogólna metodologia pracy naukowej Ossolineum, Wrocław. 1967

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student ma wydany temat pracy dyplomowej.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student ma wiedzę ze wszystkich podstawowych modułów tematycznych, realizowanych na kierunku "Geodezja i planowanie przestrzenne"

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi zidentyfikować i rozwiązać zadania dotyczące geodezji i planowania przestrzennego

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Potrafi pracować samodzielnie i w zespole, samodzielnie poszerza i uzupełnia wiedzę w zakresie nowoczesnych procedur i technologii.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna zasady przygotowania prac pisemnych oraz wystąpień ustnych z wykorzystaniem różnych źródeł, a także potrafi wykorzystać tę wiedzę do przedstawiania rozwiązań zadań inżynierskich. seminarium prezentacja K_W28+++
K_U02+++
P6S_UW
P6S_WG
02 Korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu i innych źródeł do wyszukiwania informacji. seminarium prezentacja K_U01+++
K_U03++
P6S_UW
03 Potrafi prawidłowo identyfikować problemy związane z wykonywaniem zawodu inżyniera geodety i urbanisty. Przekazuje informacje w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia. Ma głęboką świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. seminarium prezentacja K_K01++
K_K02+++
K_K04++
P6S_KK
P6S_KO
P6S_KR
P6S_UU

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Wymagania merytoryczne i formalne dotyczące pracy dyplomowej na kierunku geodezja i planowanie przestrzenne. C01-C02 MEK02
6 TK02 Charakterystyka podstawowych rodzajów prac dyplomowych: projektowe, badawcze, studialne. C03-C04 MEK02
6 TK03 Przegląd tematyki prac dyplomowych wykonywanych przez studentów danej grupy seminaryjnej. C05-C06 MEK01
6 TK04 Standardowe części pracy o charakterze: projektowym, badawczym i studialnym. C07-C08 MEK01 MEK02
6 TK05 Sposób doboru i wykorzystania źródeł związanych z tematyką pracy dyplomowej. C09-C10 MEK02
6 TK06 Podstawowe metody i narzędzia projektowe lub badawcze wykorzystywane podczas realizacji pracy. C11-C12 MEK03
6 TK07 Metodyka opracowania i prezentacji wyników prac projektowych, badawczych i studialnych. C13-C14 MEK02
6 TK08 Zasady przygotowania części tekstowej, graficznej i poprawnej edycji pracy. C15-C16
6 TK09 Omówienie przygotowania do prezentacji, dyskusji i egzaminu dyplomowego. C17-C18 MEK02
6 TK10 Prezentacja prac własnych dyplomantów. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami, metodami, wynikami i wnioskami prezentowanych prac. C19-C20 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 45.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 20.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 5.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 9.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie