Cykl kształcenia: 2023/2024
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Grupa raportowa 1-1, Grupa raportowa 1-2, Grupa raportowa 2-1, Grupa raportowa 2-2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Infrastruktury i Gospodarki Wodnej
Kod zajęć: 15085
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W10 L30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Kamil Pochwat
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z podstawi modelowania obiektów budowlanych i instalacji budowlanych w technologii BIM
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy
Materiały dydaktyczne: Materiały dotyczące programów umożliwiających modelowania obiektów budowlanych oraz modelowania instalacji budowlanych w technologii BIM
1 | Kasznia Dariusz, Magiera Jacek, Wierzowiecki Paweł | BIM w praktyce. Standardy, wdrożenie, case study | PWN. | 2017 |
2 | Karen M. Kensek | Building Information Modeling | Routledge. | 2014 |
1 | Materiały szkoleniowe dotyczące programów komputerowych | . |
1 | Robert BednarczykMichał ChajęckiMaciej GrochowskiDariusz KaszniaMaciej KindlerJacek MagieraTomasz OwerkoMarcin SokołowskiKrzysztof WilkoszMaciej Zuber | Bim Standard PL | Polski Związek Pracodawców Budownictw. | 2020 |
Wymagania formalne: Rejestracja na siódmy semestr studiów I stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ma podstawową wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu budownictwa energooszczędnego oraz projektowania instalacji sanitarnych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu technologii Building Information Modelling (BIM). | Wykłady | Kolokwium |
K_W05++ K_W34+++ |
P6S_UW P6S_WK |
02 | Potrafi przygotować model przestrzenny instalacji w budynku. | Laboratoria | obserwacja wykonawstwa |
K_U01++ |
P6S_UW |
03 | Potrafi przygotować raport kolizji branżowych. | Laboratoria | obserwacja wykonawstwa |
K_U15+ |
P6S_UW |
04 | Ma świadomość obszerności zagadnień w instalacjach sanitarnych oraz rozwoju technologii i wynikającej z nich konieczności samokształcenia się. | Laboratoria, wykłady | obserwacja wykonawstwa |
K_W23+ K_K06+ |
P6S_KO P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W1-W15, L1-L25 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
7 | TK02 | W01 | MEK01 | |
7 | TK03 | W02 | MEK04 | |
7 | TK04 | W03 | MEK02 | |
7 | TK05 | W04-W05 | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 7) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
3.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z kolokwium |
Laboratorium | Ocena z obserwacji i prezentacji projektu(modelu obiektu budowlanego z instalacjami) |
Ocena końcowa | Ocena końcowa: 60% oceny z laboratoriów, 40% oceny z wykładów. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | M. Bodog; M. Kida; P. Koszelnik; M. Musiał; H. Pizzo; K. Pochwat; W. Strojny; S. Ziembowicz | Modeling of microplastics degradation in aquatic environments using an experimental plan | 2024 |
2 | M. Kida; K. Pochwat; S. Ziembowicz | Assessment of machine learning-based methods predictive suitability for migration pollutants from microplastics degradation | 2024 |
3 | B. Piotrowska; K. Pochwat; D. Słyś | Liniowy wymiennik ciepła | 2023 |
4 | B. Piotrowska; K. Pochwat; D. Słyś | Próg drogowy, zwłaszcza zwalniający | 2023 |
5 | H. da Silva Pizzo; V. dos Santos; K. Pochwat | Python Routine for an Easy Visualization of the Influence of Supply Network Characteristics on the Hydraulic Behavior of a Small Closed Loop | 2023 |
6 | M. Kida; H. Pizzo; K. Pochwat; S. Ziembowicz | The use of artificial neural networks in modelling migration pollutants from the degradation of microplastics | 2023 |
7 | M. Kida; P. Koszelnik; K. Pochwat; D. Słyś | Wpust kanalizacyjny | 2023 |
8 | S. Kordana-Obuch; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Poziomy wymiennik ciepła | 2023 |
9 | H. Pizzo; K. Pochwat | Analysis of the Hydraulic Efficiency of a Steerable Detention Tank—Simulation Studies | 2022 |
10 | K. Pochwat | Assessment of Rainwater Retention Efficiency in Urban Drainage Systems—Model Studies | 2022 |
11 | M. Kida; P. Koszelnik; K. Pochwat; S. Ziembowicz | Experimental and computational hazard prediction associated with reuse of recycled car tire material | 2022 |
12 | D. Czarniecki; K. Pochwat; D. Słyś | An Analysis of Waste Heat Recovery from Wastewater on Livestock and Agriculture Farms | 2020 |
13 | J. Dziopak; S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Kanał transportowy, zwłaszcza dla ścieków ogólnospławnych lub deszczowych | 2020 |
14 | J. Dziopak; S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Łazienkowy wymiennik ciepła | 2020 |
15 | S. Kordana-Obuch; B. Piotrowska; K. Pochwat; D. Słyś | Critical Analysis of the Current State of Knowledge in the Field of Waste Heat Recovery in Sewage Systems | 2020 |
16 | S. Kordana-Obuch; B. Piotrowska; K. Pochwat; M. Starzec | Financial Analysis of the Use of Two Horizontal Drain Water Heat Recovery Units | 2020 |
17 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Kanał przesyłowy | 2020 |
18 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Poziomy wymiennik ciepła | 2020 |
19 | J. Dziopak; K. Pochwat; D. Słyś | Zbiornik retencyjny ścieków deszczowych i ogólnospławnych | 2019 |
20 | M. Kida; P. Koszelnik; K. Pochwat; S. Ziembowicz | Odours in sewerage—a description of emissions and of technical abatement measures | 2019 |
21 | M. Kryczyk; K. Pochwat | Porównanie metod wymiarowania przewodów sieci podciśnieniowej | 2019 |
22 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Comparison of two-prototype near-horizontal Drain Water Heat Recovery units on the basis of effectiveness | 2019 |
23 | S. Kordana; K. Pochwat; D. Słyś; M. Starzec | Opportunities and Threats of Implementing Drain Water Heat Recovery Units in Poland | 2019 |