Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria w medycynie
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Systemów Złożonych
Kod zajęć: 15030
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 P30 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Dymora
Terminy konsultacji koordynatora: https://pdymora.v.prz.edu.pl/
Główny cel kształcenia: Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy na temat wybranych zagadnień związanych z technikami wirtualnej rzeczywistości i jej zastosowaniami w obszarach: edukacji, medycyny, przemysłu i rozrywce.
Ogólne informacje o zajęciach:
1 | Steven M. LaValle | Virtual Reality | Cambridge University Press. | 2020 |
2 | P. Fuchs, G. Moreau, P. Guitton | Virtual Reality: Concepts and Technologies, | Taylor & Francis Group. | 2011 |
3 | Paweł Buchwald | Urządzenia mobilne w systemach rzeczywistości wirtualnej | Helion. | 2018 |
4 | Steve Aukstakalnis | Practical Augmented Reality: A Guide to the Technologies, Applications, and Human Factors for AR and VR | Addison-Wesley Professional. | 2018 |
5 | Krzysztof Wołk | Rzeczywistość wirtualna (VR) dla każdego - Aframe i HTML 5 | Helion. | 2018 |
Wymagania formalne: Wymagania zgodne z Regulaminem Studiów Wyższych Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien znać podstawowe zagadnienia z zakresu programowania i grafiki komputerowej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pisania kodu.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w zespole i zdobywania wiedzy
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawowe pojęcia, urządzenia i mechanizmy związane z wirtualną rzeczywistością. | wykład, projekt zespołowy | zaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z projektu, obserwacja wykonawstwa, sprawdzian pisemny |
K_W04+ K_U02+ K_K04+ |
P7S_KR P7S_UW P7S_WG |
02 | Posiada wiedzę i potrafi ją wykorzystać do modelowania obiektów i środowisk w zastosowaniach wykorzystujących VR | wykład, projekt | zaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z projektu, obserwacja wykonawstwa, sprawdzian pisemny |
K_W04+ K_U02++ K_K04+ |
P7S_KR P7S_UW P7S_WG |
03 | Potrafi zastosować posiadana wiedzę i realizować projekty wykorzystujące wirtualną rzeczywistość. | wykład, projekt | zaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z projektu, obserwacja wykonawstwa, sprawdzian pisemny |
K_W04+ K_U02+ K_K04+ |
P7S_KR P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W15 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W01-W15, P01-P30 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK03 | W01-W15, P01-P30 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK04 | W01-W15, P01-P15 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK05 | W01-W15, P01-P30 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK06 | W01-W15, P01-P30 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
6.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | Obecność obowiązkowa na wszystkich zajęciach projektowych – dopuszcza się zwolnienia lekarskie z koniecznością odrobienia zajęć. Warunkiem uzyskania zaliczenia z przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z zaliczenia pisemnego wykładu i pozytywnej oceny z realizacji samodzielnego projektu. W szczególnych przypadkach, na podstawie obserwacji realizacji zajęć praktycznych (laboratorium, projekt) potwierdzonej wysokimi ocenami ze sprawozdań, projektu, aktywności oraz stwierdzonej znajomości tematyki zajęć, koordynator modułu może zwolnić wybranych studentów, z najwyższą średnią ocen, z konieczności zaliczenia wykładu. W przypadku zwolnionych osób, ocena z zaliczenia wykładu będzie odpowiadała ww. średniej ocen. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa z przedmiotu wystawiana jest jako średnia ważona: 2/3 oceny z projektu i 1/3 oceny z wykładu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | P. Dymora; M. Jucha; M. Mazurek | Examining the possibility of short-term prediction of traffic volume in smart city control systems with the use of regression models | 2024 |
2 | P. Dymora; G. Lichacz; M. Mazurek | Performance Analysis of a Real-Time Data Warehouse System Implementation Based on Open-Source Technologies | 2023 |
3 | P. Dymora; M. Jucha; M. Mazurek | Regression Models Evaluation of Short-Term Traffic Flow Prediction | 2023 |
4 | P. Dymora; M. Mazurek; M. Nycz | Comparison of Angular, React, and Vue Technologies in the Process of Creating Web Applications on the User Interface Side | 2023 |
5 | P. Dymora; M. Mazurek; M. Nycz | Modeling and Statistical Analysis of Data Breach Problems in Python | 2023 |
6 | K. Doerffer; P. Doerffer; P. Dymora; P. Flaszynski; S. Grigg; M. Jurek; D. Kordos; B. Kowal; M. Mazurek; T. Rogalski; R. Śliwa; R. Unnthorsson | The Latest Advances in Wireless Communication in Aviation, Wind Turbines and Bridges | 2022 |
7 | P. Dymora; K. Łyczko; M. Mazurek | The effectiveness analysis of selected IT tools for predictions of the COVID-19 pandemic | 2022 |
8 | P. Dymora; P. Hadaj; M. Łatka; M. Nowak; D. Strzałka | The use of PLANS and NetworkX in modeling power grid system failures | 2022 |
9 | S. Bomba; P. Dymora; M. Mazurek | A Comparative Analysis of Selected Predictive Algorithms in Control of Machine Processes | 2022 |
10 | M. Bolanowski; G. Budzik; P. Dymora; P. Kubiak; A. Paszkiewicz; M. Salach | Methodology of Implementing Virtual Reality in Education for Industry 4.0 | 2021 |
11 | P. Dymora; B. Kowal; M. Mazurek; R. Śliwa | The effects of Virtual Reality technology application in the aircraft pilot training process | 2021 |
12 | P. Dymora; M. Mazurek | Comparison of Selected Algorithms of Traffic Modelling and Prediction in Smart City - Rzeszów | 2021 |
13 | P. Dymora; M. Mazurek | Influence of Model and Traffic Pattern on Determining the Self-Similarity in IP Networks | 2021 |
14 | P. Dymora; M. Mazurek | Personal Data as a Critical Element of Sustainable Systems—Comparison of Selected Data Anonymization Techniques | 2021 |
15 | P. Dymora; M. Mazurek; B. Sudek | Comparative Analysis of Selected Open-Source Solutions for Traffic Balancing in Server Infrastructures Providing WWW Service | 2021 |
16 | P. Dymora; M. Mazurek; K. Smalara | Modeling and Fault Tolerance Analysis of ZigBee Protocol in IoT Networks | 2021 |
17 | P. Dymora; W. Gołda; M. Mazurek | Analysis of the Impact of Gamification on Learning Efficiency on the Example of a Mobile Application | 2021 |
18 | G. Dunkan; P. Dymora; W. Koczkodaj; B. Kowal; M. Mazurek; D. Strzałka | Open Government issues and opportunity: a case study based on a medium-sized city in Poland | 2020 |
19 | P. Dymora | Opinia o innowacyjności usługi w postaci udostępnienia autonomicznej sprzętowo-programowej platformy ICT wspierającej funkcjonowanie firmy z uwzględnieniem usług o charakterze konwergentnym z możliwością wdrożenia w modelu scentralizowanym i rozproszonym \"ICTBox\" | 2020 |
20 | P. Dymora; A. Paszkiewicz | Performance Analysis of Selected Programming Languages in the Context of Supporting Decision-Making Processes for Industry 4.0 | 2020 |
21 | P. Dymora; B. Kowal; M. Mazurek | Analysis of Selected Characteristics of Open Data Inception Portals in the Context of Smart Cities IoT Data Accessibility | 2020 |
22 | P. Dymora; B. Kowal; M. Mazurek | Pozyskiwanie dowodów ingerencji w system z wykorzystaniem programu Snort jako darmowego systemu IDS | 2020 |
23 | P. Dymora; D. Łannik; M. Mazurek | Analiza wpływu wybranych implementacji algorytmu drzewa decyzyjnego na wydajność systemu komputerowego | 2020 |
24 | P. Dymora; M. Mazurek | An innovative approach to anomaly detection in communication networks using multifractal analysis | 2020 |
25 | P. Dymora; M. Mazurek | Opinia o innowacyjności pt. Usługi internetowe nowej generacji oparte o standard XGS-PON | 2020 |
26 | P. Dymora; M. Mazurek | Opinia o innowacyjności pt. Wdrożenie innowacji w zakresie badań sprawności i wydolności fizycznej dla sportowców celem zwiększenia konkurencyjności firmy LC Lab Sp. z o.o. | 2020 |
27 | P. Dymora; M. Mazurek | Performance assessment of selected techniques and methods detecting duplicates in data warehouses | 2020 |
28 | P. Dymora; M. Mazurek | Wdrożenie nowej usługi zdalnej rehabilitacji poprzez implementację innowacyjnej technologii „Doctor Kinetic” celem zwiększenia konkurencyjności firmy LC Lab Sp. z o.o.” | 2020 |
29 | M. Bolanowski; P. Dymora; B. Kowal; M. Mazurek; M. Salach | Raport dotyczący: analizy uwarunkowań technicznych wdrażania technologii VR w dydaktyce na kierunkach automatyka i robotyka oraz informatyka prowadzonych przez WEiI z potencjalnymi zastosowaniami dla Przemysłu 4.0 | 2019 |
30 | P. Dymora; B. Kowal; M. Mazurek | Dydaktyczne aspekty projektowania aplikacji w środowisku Unity 3D | 2019 |
31 | P. Dymora; B. Kowal; M. Mazurek | Multifractal properties of network communication traffic | 2019 |
32 | P. Dymora; B. Kowal; M. Mazurek | Ocena skutków wykorzystania technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w pracesie edukacyjnym | 2019 |
33 | P. Dymora; B. Kowal; M. Mazurek | Opinia o innowacyjności usługi Innowacyjne Mobilne Centrum Digitalizacji | 2019 |
34 | P. Dymora; B. Kowal; M. Mazurek | The effectiveness of the use of R-language in anonymizing open data | 2019 |
35 | P. Dymora; B. Kowal; M. Mazurek; M. Totoń | Opinia o innowacyjności dla projektu MARBER | 2019 |
36 | P. Dymora; D. Łannik; M. Mazurek | Badanie efektywności tworzenia wielowymiarowych zestawów danych w wybranych środowiskach analitycznych | 2019 |
37 | P. Dymora; K. Niemiec | Gamification as a supportive tool for school children with dyslexia | 2019 |
38 | P. Dymora; M. Koryl; M. Mazurek | Process discovery in business process management optimization | 2019 |
39 | P. Dymora; M. Mazurek | Anomaly detection in IoT communication network based on spectral analysis and Hurst exponent | 2019 |
40 | P. Dymora; W. Koczkodaj; M. Mazurek; D. Strzałka | Consistency-Driven Pairwise Comparisons Approach to Software Product Management and Quality Measurement | 2019 |