Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria w medycynie
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Fizyki i Inżynierii Medycznej
Kod zajęć: 14997
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / L30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Ryszard Stagraczyński
Główny cel kształcenia: Poznanie podstaw tworzenia skryptów i programów w języku Python pod kątem zastosowań biomedycznych, czyli: operacje na plikach, obsługa wyjątków, programowanie proceduralne oraz OOP, zastosowanie popularnych bibliotek do analizy i wizualizacji danych. Przegląd przykładowych zastosowań do analizy danych biomedycznych.
Ogólne informacje o zajęciach: Kurs składa się z zajęć laboratoryjnych
1 | Eric Matthes | Python Crash Course 2nd edition | Random House LCC US. | 2019 |
2 | M.Summerfield | Python 3, Kompletne wprowadzenie do programowania | Wydawnictwo Helion, Gliwice. | 2010 |
3 | M.Lutz, D.Asher | Python. Wprowadzenie | Wydawnictwo Helion, Gliwice. | 2002 |
4 | M.Lutz | Python Leksykon kieszonkowy | Wydawnictwo Helion, Gliwice. | 2011 |
5 | N/A | Matplotlib User's Guide | https://matplotlib.org. | 2021 |
6 | N/A | Scikit-learn user guide | https://scikit-learn.org/stable/user_guide.html. | 2021 |
7 | Sarah Guido | Introduction to Machine Learning with Python: A Guide for Data Scientists | O'Reilly UK Ltd. . | 2016 |
1 | Tsung-Hsien Lee, Amit Prakash, Adnan Aziz | Elements of Programming Interviews in Python: The Insiders' Guide | Createspace Independent Publishing Platform. | 2016 |
2 | C.H. Swaroop | A Byte of Python | https://python.swaroopch.com/. | 2021 |
Wymagania formalne:
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zna w stopniu podstawowym dowolny język programowania
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Wykorzystanie wiedzy z matematyki, statystyki, fizyki. Umiejętność pozyskiwania informacji ze wskazanych źródeł. Potrafi zaprojektować i napisać prosty program komputerowy do analizy danych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Uczciwość, odpowiedzialność, wytrwałość, ciekawość poznawcza, kreatywność, kultura osobista, szacunek dla innych ludzi, gotowość i umiejętność współpracy z innymi w celu rozwiązania zadanego problemu.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawowe typy danych i instrukcje języka Python. Potrafi pisać proste aplikacje w języku Python wykorzystujące paradygmaty proceduralny i OOP. Potrafi wykorzystać dane zapisane w plikach (w szczególności formatach medycznych jak np. DICOM) lub zewnętrznych bazach danych. Potrafi wykorzystać zewnętrzne moduły/biblioteki (np. do wizualizacji i analizy danych medycznych w utworzonej aplikacji. | laboratorium | raport pisemny |
K_W01+ K_U06+ |
P7S_UW P7S_WG |
02 | Wykazuje samokrytyczne podejście do własnej pracy twórczej; rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych oraz śledzenia i analizowania najnowszych osiągnięć związanych z językami programowania oraz analizą danych biomedycznych. | laboratorium | raport pisemny, zaliczenie cz. ustna, test |
K_W01+ K_U06++ K_K01+++ |
P7S_KK P7S_UW P7S_WG |
03 | Potrafi zaimplementować rozwiązanie dla postawionego problemu i/lub odnaleźć alternatywne rozwiązanie proponowane na specjalistycznych forach poświęconych programowaniu, sztucznej inteligencji, analizie danych oraz medycenie i zaimplementować je. | laboratorium | raport pisemny, zaliczenie cz. ustna, test |
K_W01+++ K_U06++ K_K01+++ |
P7S_KK P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | L01-L10 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK02 | L11-L12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK03 | L13-18 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK04 | L19-L30 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | Na podstawie sprawozdań z zrealizowanych zadań |
Ocena końcowa | To ocena z laboratoriumtawiania |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; M. Kulig; P. Kurashvili; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Topological insulator and quantum memory | 2023 |
2 | T. Lulek; M. Łabuz; J. Milewski; R. Stagraczyński | Galois symmetry of energy levels of the XXX model for the case of octagonal two-magnon states on the generic star of quasimomentum | 2023 |
3 | T. Lulek; M. Łabuz; R. Stagraczyński | Separation of spherically and translationally covariant finite quantum spaces within the XXX model | 2023 |
4 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; K. Kouzakov; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Random spin-orbit gates in the system of a topological insulator and a quantum dot | 2022 |
5 | P. Estellé; J. Fal; J. Sobczak; R. Stagraczyński; G. Żyła | Electrical conductivity of titanium dioxide ethylene glycol-based nanofluids: Impact of nanoparticles phase and concentration | 2022 |