logo
Karta przedmiotu
logo

Język obcy specjalistyczny

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2022/2023

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria w medycynie

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku:

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 14989

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / C30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Katarzyna Kania

Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr Agnieszka Kozik

semestr 1: mgr Magdalena Bieniasz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2+ określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 60 godzin (dwa semestry po 30 godzin) w toku studiów drugiego stopnia. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie zajęć student poznaje techniczne słownictwo czytają i analizując krótsze teksty techniczne, oraz utrwala nowo zdobytą wiedzę przygotowując i przedstawiając prezentacje i projekty dotyczące danego zagadnienia technicznego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 1 semestrze jezyka specjalistycznego poziomu zaawansowanie B2+.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Ibbotson M. Cambridge English for Engineering Cambridge University Press, Cambridge. 2008
2 Ibbotson M. Professional English in Use: Engineering Cambridge University Press, Cambridge. 2008
3 I. Dubicka, M. Rosenberg, M. O’Keeffe, B. Dignen, M. Hogan Pearson “Business Partner” C1 Pearson. 2020

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, okreslone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językó

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) K_W03+++
K_U09+++
K_K06+++
P7S_KR
P7S_UK
P7S_WG
P7S_WK
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U09+++
P7S_UK
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_U09+
P7S_UK
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. K_U09+
P7S_UK
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U09+++
P7S_UK
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_U09+++
P7S_UK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Innowacje. Słownictwo związane z innowacyjnością. Przedstawianie swoich pomysłów. Strategie oraz wyrażenia dla tworzenia skutecznych prezentacji. Pisanie raportu badawczego. C01 MEK01 MEK04 MEK05 MEK06
1 TK02 Cykl życia produktu. Słownictwo związane z produktami, cyklem życia i gospodarką o obiegu zamkniętym. Przeformułowanie i wyjaśnianie. C02 MEK01 MEK02 MEK04
1 TK03 Efektywne spotkania. Strategie i wyrażenia dla efektywniejszego przekazywania wiadomości na spotkaniach. Pisanie protokołu z zebrania. C03 MEK02 MEK04 MEK06
1 TK04 Rewolucyjne technologie. Burza mózgów – słownictwo związane z przedstawianiem hipotez, dyskutowaniem i znajdowaniem rozwiązań. C04 MEK01 MEK04 MEK05
1 TK05 Zarządzanie zmianami. Efektywne raportowanie zmian, uzasadnianie i kwestionowanie decyzji, zgłaszanie planów na przyszłość. Pisanie raportu o łańcuchu dostaw w firmie. C05 MEK01 MEK03 MEK06
1 TK06 Zarządzanie konfliktami. Słownictwo związane z omawianiem i zarządzaniem konfliktem. Wyrażenia służące łagodzeniu wypowiedzi. Wyrażanie niepewności i wątpliwości. Słownictwo związane z mediacjami w konflikcie w miejscu pracy. C06 MEK01 MEK04 MEK05
1 TK07 Opis funkcji technicznych urządzeń i ich zastosowań. Podkreślanie zalet technicznych. C08 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK08 . Opis komponentów i zespołów, ich kształtów i własności. Opis położenia elementów względem siebie. C09 MEK01 MEK02 MEK03
1 TK09 Opis systemów automatyki. Odwoływanie się do mierzalnych parametrów, analiza tekstu, mówienie, czytanie, ćwiczenia leksykalne. C10 MEK01 MEK03 MEK04
1 TK10 Anatomia i fizjologia człowieka. Rozumienie ze słuchu – analiza tekstu. Ćwiczenia leksykalne. C11 MEK01 MEK02 MEK05
1 TK11 Rodzaje materiałów. Metale i niemetale. Pierwiastki, związki i mieszaniny. Kompozyty. Ćwiczenia leksykalne. C12 MEK03 MEK04 MEK05
1 TK12 Stal. Metale nieżelazne. Minerały i ceramika. Praca z tekstem i słownictwo. Opis kształtów i cech komponentów. Ocena technik wytwarzania. C13 MEK01 MEK03 MEK06
1 TK13 Objaśnianie technik łączenia i mocowania. Ćwiczenia leksykalne i dyskusja. Praca z pisemnymi instrukcjami i ogłoszeniami. C14 MEK01 MEK04 MEK05 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 3.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 6.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1)
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 4.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 4.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Warunkiem uzyskania zaliczenia lektoratu jest uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej (3.0) z obu testów przeprowadzanych w semestrze, obecność na zajęciach w wymiarze co najmniej 86% godzin dydaktycznych przewidzianych na semestr, oraz zaliczenie przynajmniej na ocenę 3.0 prezentacji przygotowanej przez studenta.
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie