Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria w medycynie
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Modelowania Matematycznego
Kod zajęć: 14848
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W60 C60 / 8 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Marta Król
semestr 1: dr Krzysztof Piejko
Główny cel kształcenia: Dostarczenie podstawowego zasobu wiedzy z rachunku różniczkowego i całkowego, pozwalającego na samodzielne formułowanie problemów matematyczno-fizycznych i ich rozwiązywanie. Student powinien rozumieć język matematyczny oraz nabyć podstawową wiedzę w celu formułowania i rozwiązywania problemów fizyki. Studenci powinni zapoznać się z podstawową wiedzą z rachunku różniczkowego i całkowego oraz nabyć umiejętności posługiwania się aparatem matematycznym w fizyce.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot zawiera: rachunek zbiorów, ciągi liczbowe, podstawowe własności funkcji jednej i wielu zmiennych, pojęcie granicy i ciągłości funkcji, rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej i funkcji wielu zmiennych, całki nieoznaczone i oznaczone oraz zastosowania rachunku całkowego w fizyce.
Materiały dydaktyczne: Materiały w wersji elektronicznej umieszczone na stronie domowej
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna1, definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław ( biblioteka PRz-31 egz., czytelnia PRz - 3 egz.). | 2006 |
2 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej, Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej ( biblioteka PRz-85 egz., czytelnia PRz - 6 egz.). | 2000 |
3 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2, definicje, twierdzenie, wzory ( biblioteka PRz-3 egz | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2006 |
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna1, definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2019 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2, definicje, twierdzenie, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2019 |
3 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz.1 | PWN Warszawa . | 2019 |
4 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz.2 | PWN Warszawa. | 2019 |
Wymagania formalne: Student spełnia wymagania określone w regulaminie studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: opanowane podstawy matematyki na poziomie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły średniej.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna zasady logiki i teorii mnogości i rachunku zbiorów. Zna pojęcie ciągu liczbowego i granicy ciągu. Rozumie pojęcie granicy niewłaściwej, symbole nieoznaczone. Zna stałą Eulera jako granicę ciągu. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W01+ K_U03+ K_U09+ K_K01+ |
P6S_KO P6S_UO P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
02 | zna pojęcie funkcji jednej zmiennej rzeczywistej, funkcje elementarne. Zna pojęcie granicy funkcji, umie wyliczyć niektóre granice funkcji, rozumie pojęcie ciągłości funkcji w punkcie, zna niektóre własności funkcji ciągłych. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W01+ K_U03+ |
P6S_UO P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
03 | zna pojęcie pochodnej funkcji, umie wyznaczyć pochodne prostszych funkcji. Umie stosować rachunek pochodnych do określenia własności funkcji. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W01+ K_U03+ |
P6S_UO P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
04 | zna pojęcie całki nieoznaczonej i oznaczonej. potrafi wyznaczyć proste całki. Zna podstawowe metody obliczenia całki nieoznaczonej. Unie stosować całki w praktycznych zadaniach. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W01+ K_U03+ K_U09+ |
P6S_UO P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
05 | zna pojęcie funkcji wielu zmiennych, funkcji wektorowej oraz ich podstawowe własności. Zna proste zastosowania w fizyce. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, kolokwium |
K_W01+ K_U03+ K_K01+ |
P6S_KO P6S_UO P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W04, C01-C04 | MEK01 | |
1 | TK02 | W05-W12, C05-C12 | MEK02 | |
1 | TK03 | W13-W18, C13-C18 | MEK03 | |
1 | TK04 | W19-W25, C19-C25 | MEK04 | |
1 | TK05 | W26-W30, C26-C30 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
60.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
60.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny. Ocena 3.0 za 50% punktów. Kalkulacja oceny w stosunku do punktów 3.0 za 50 %-60%, 3.5 za 61 %-70%, 4.0 za 71%-80%, 4.5 za 81%-90%, 5.0 za 91%-100% |
Ćwiczenia/Lektorat | 3 kolokwia. Ocena dla każdego testu: 3,0 dla 50% -60%, 3,5 dla 61% -70%, 4,0 dla 71% -80%, 4,5 dla 81% -90%, 5,0 dla 91% -100% Ocena końcowa jako średnia ocen cząstkowych i aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | Ocena z egzaminu pisemnego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie