Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria i analiza danych
Obszar kształcenia: nauki ścisłe
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych
Kod zajęć: 14797
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Eugeniusz Moczuk
Główny cel kształcenia: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi społecznych aspektów gromadzenia i analizowania danych w ujęciu interdyscyplinarnym.
Ogólne informacje o zajęciach: Zajęcia prowadzone w formie wykładu.
1 | E. Babbie | Badania spoleczne w praktyce | PWN Warszawa . | 2005 |
2 | P.Brzeziński, B.Opaliński, M.Rogalski, | Gromadzenie i udostepnianie danych telekomunikacyjnych | C.H,.eck Warszawa . | 2016 |
3 | E.Hałas | Interakcjonizm symboliczny. Społeczny kontekst znaczeń. | PWN Warszawa. | 2012 |
4 | E.Hałas | Symbole w interakcji | Oficyna Naukowa. Warszawa. | 2001 |
1 | S.Budiansky | Wojna szyfrów | Prószyński i S-ka, Warszawa. | 2017 |
2 | W.Czakon | Sieci w zarządzaniu strategicznym | Wolter Kluwer, Warszawa. | 2012 |
3 | Ch.Frankfort-Nachmias,D. Nachmias | Metody badawcze w aukach społecznych | Zysk i S-ka, Poznań, . | 2001 |
4 | S.Longden | 1945. Polowanie nw niemieckich naukowców | RM Warszaa. | 2013 |
5 | red. K.mazurek-Łopacińska | Badania marketingowe. teoria i praktyka. | PWN Warszawa. | 2005 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstaw socjologii i wiedzy o społeczeństwie informacyjnym.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pozyskiwania informacji z literatury, baz danych oraz właściwie dobranych źródeł oraz posiadać umiejętność krytycznego podejścia do czytanych tekstów.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność podejmowania pracy indywidualnej i zespołowej, umiejętność argumentacji i podejmowania dyskusji, umiejętność prezentowania treści naukowych.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę o interakcjonizmie symbolicznym, a także rozumie znaczenie symboli w życiu społecznym. | wykład | sprawdzian pisemny |
K_W14+ K_W15+ K_U19+ K_U20+ K_K01+ K_K02+ K_K03+ K_K04+ K_K05+ K_K06+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_KR P7S_UK P7S_UO P7S_UU P7S_WK |
02 | Zna najważniejsze kwestie dotyczące społecznych aspektów gromadzenia i analizowania danych oraz ma wiedzę o ich znaczeniu w systemie społeczno-prawnym | wykład | sprawdzian pisemny |
K_W14+ K_W15+ K_U19+ K_U20+ K_K01+ K_K02+ K_K03+ K_K04+ K_K05+ K_K06+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_KR P7S_UK P7S_UO P7S_UU P7S_WK |
03 | Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu społecznych aspektów gromadzenia analizowania danych. | wykład | sprawdzian pisemny |
K_W14+ K_W15+ K_U19+ K_U20+ K_K01+ K_K02+ K_K03+ K_K04+ K_K05+ K_K06+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_KR P7S_UK P7S_UO P7S_UU P7S_WK |
04 | Potrafi określić najważniejsze zadania instytucji państwa w sferze społecznych aspektów gromadzenia i analizowania danych z punktu widzenia naukowego i bezpieczeństwa państwa | wykład | sprawdzian pisemny |
K_W14+ K_W15+ K_U19+ K_U20+ K_K01+ K_K02+ K_K03+ K_K04+ K_K05+ K_K06+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_KR P7S_UK P7S_UO P7S_UU P7S_WK |
05 | Potrafi samodzielnie i krytycznie rozwijać swoją wiedzę i umiejętności | wykład | sprawdzian pisemny |
K_W14+ K_W15+ K_U19+ K_U20+ K_K01+ K_K02+ K_K03+ K_K04+ K_K05+ K_K06+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_KR P7S_UK P7S_UO P7S_UU P7S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W02 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK02 | W03-W04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK03 | W05-W06 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK04 | W07-W08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK05 | W09-W10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK06 | W11-W12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK07 | W13-W14 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK08 | W15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
4.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Praca pisemna zaliczeniowa z tematyki zajęć na podstawie literatury przedmiotu. |
Ocena końcowa | Praca pisemna zaliczeniowa z tematyki zajęć na podstawie literatury przedmiotu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Leśniak-Moczuk; E. Moczuk | Vietnam war films in the light of security science – analysis on the example of selected motion pictures | 2023 |
2 | D. Kamuda; A. Leśniak-Moczuk; E. Moczuk | Plagiat jako forma braku poszanowania praw autorskich pracowników nauki. Perspektywa wiktymologiczna | 2023 |
3 | E. Moczuk | Bezpieczeństwo szkolne i bezpieczeństwo w szkole, czyli rzecz o nowym rodzaju bezpieczeństwa w nauce o bezpieczeństwie | 2023 |
4 | E. Moczuk | Dysfunctional and Socio-pathological Phenomena in Police Forces: a Heuristic Approach | 2023 |
5 | E. Moczuk | Młodzież szkolna Rzeszowa wobec problemów narkomanii w okresie pandemii COVID-19. Analiza socjologiczno-kryminologiczna | 2023 |
6 | A. Leśniak-Moczuk; E. Moczuk | The role of religion in the life of school-age youth in view of dysfunctional behavior | 2022 |
7 | A. Leśniak-Moczuk; E. Moczuk | Traumatyczne doświadczenia życiowe nieletnich a używanie środków psychoaktywnych. Analiza kryminologiczna na podstawie badań ISRD-3 | 2022 |
8 | E. Moczuk | Bezpieczeństwo szkolne w ujęciu holistycznym. Analiza zagadnienia na przykładzie badań młodzieży szkolnej Rzeszowa | 2022 |
9 | E. Moczuk | Dariusz Sarzała, Mariusz Z. Jędrzejko, Wojciech Piestrzyński, Zagrożone dorastanie i bezpieczeństwo młodzieży. Konteksty ryzyka i profilaktyki, Wydawnictwo Centrum Profilaktyki Społecznej, Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, Toruń–Józefów 2022, ss. 246 | 2022 |
10 | E. Moczuk | Janusz Mariański, Moi wielcy mistrzowie i nauczyciele w socjologii religii i socjologii moralności, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2020, stron 558 | 2022 |
11 | E. Moczuk | Jerzy Konieczny, Rafał Prabucki, Rafał Wielki, Kryptowaluty, żetony cyfrowe, technologie łańcucha bloków: Perspektywa kryminologiczna i kryminalistyczna, Instytut Wydawniczy EuroPrawo, Warszawa 2018, ss. 151 | 2022 |
12 | E. Moczuk | Małgorzata Kuć, Jadwiga Mazur, Marginalizacja – ujęcie wielowymiarowe. Przejawy, skutki i przeciwdziałanie, Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o., Kraków 2019, ss. 200 | 2022 |
13 | E. Moczuk; G. Ostasz | Świadomość historyczna studentów Politechniki Rzeszowskiej na temat najważniejszych dla Polski wydarzeń XX wieku | 2022 |
14 | A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko | School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów | 2021 |
15 | A. Leśniak-Moczuk; E. Moczuk | Służby specjalne Polski i Belgii w ujęciu komparatystycznym | 2021 |
16 | E. Moczuk | Recenzja książki: Agnieszka Malczewska-Błaszczyk, Samobójstwa młodzieży. Od szantażu do ostateczności, Wydawnictwo Pro CARPATHIA, Rzeszów 2016, ss. 268 | 2021 |
17 | E. Moczuk | Recenzja książki: Monika Góra, Miasteczko zbrodni. Dlaczego zginęła Iwona Cygan?, Wydawnictwo WAB, Kraków 2019, ss.363 | 2021 |
18 | L. Fedoniuk; A. Leśniak-Moczuk; E. Moczuk; A. Polakiewicz | Possible means of escape for evacuation from dangerous locations vs. the safety of the occupants of these places. Sociological analysis on the example student survey at the Rzeszów University of Technology | 2021 |
19 | E. Moczuk | Janusz Mariański, Maturzyści puławscy w latach 1994-2016. Szkic do portretu młodych Polaków, Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Socjologiczne 2019, ss. 451. ISBN 9788366223127. | 2020 |
20 | E. Moczuk | Młodzież Miasta Rzeszowa wobec problematyki przemocy w szkole, używania środków psychoaktywnych i uzależnień behawioralnych: wersja skrócona | 2020 |
21 | E. Moczuk | Opinie studentów Rzeszowa o problematyce kryzysu migracyjnego | 2020 |
22 | E. Moczuk | Pomniki z okresu PRL w Rzeszowie jako symbole przeszłości w opiniach studentów Politechniki Rzeszowskiej | 2020 |
23 | E. Moczuk | Rec.: Mariusz Zemło, Młodzież na rozstajach. Aksjonormatywne orientacje uczniów szkół ponadpodstawowych. Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2019, ss. 373 | 2020 |
24 | E. Moczuk; B. Płoszajczak | Artificial Intelligence – benefits and threats for society | 2020 |
25 | L. Fedoniuk; E. Moczuk; L. Sarafinyuk | Ontgenetic peculiarities of sonographic indicators of the acrobats’ uterus | 2020 |
26 | A. Leśniak-Moczuk; E. Moczuk | Działania samorządu terytorialnego i Policji w sferze bezpieczeństwa lokalnego wobec młodzieży szkolnej | 2019 |
27 | E. Moczuk | Wiedza nauczycieli o używaniu środków psychoaktywnych przez młodzież szkolną. Analiza socjologiczno-kryminologiczna | 2019 |