Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Matematyki i Fizyki Stosowanej (p.prakt)
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria i analiza danych
Obszar kształcenia: nauki ścisłe
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Matematyki Dyskretnej
Kod zajęć: 14790
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / C15 P15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Adrian Michalski
Główny cel kształcenia: Zapoznanie z terminologią specjalistyczną z wybranego działu matematyki.
Ogólne informacje o zajęciach: Zajęcia prowadzone w języku angielskim.
1 | J. Marsden, A. Weinstein | Calculus | Springer-Verlag, New York, Berlin, Heidelberg, Tokyo. | 1985 |
2 | A.D. Polyanin, A.V. Manzhirov | Mathematics for engineers and scientists | Chapman & Hall/CRC Taylor & Francis Group, Boca Raton, London, New York. | 2007 |
3 | R.Diestel | Graph Theory | Springer-Verlag, Heidelberg. | 2005 |
4 | C.Berge | Principle of Combinatorics | Akademic Press, New York and London. | 1971 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza matematyczna
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Angielski poziom B2
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy zespołowej
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawową angielską terminologię z zakresu wybranego działu matematyki. | ćwiczenia, projekt | odpowiedź ustna, prezentacja |
K_W12+ K_U17+ K_K01+ K_K03+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_UK P7S_WG |
02 | Potrafi przeczytać i rozumie tekst matematyczny w języku angielskim. | ćwiczenia, projekt | odpowiedź ustna, prezentacja |
K_W12+ K_U17+ K_K01+ K_K03+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_UK P7S_WG |
03 | Potrafi przetłumaczyć na język angielski prosty tekst matematyczny. | ćwiczenia, projekt | odpowiedź ustna, prezentacja |
K_W12+ K_U17+ K_K01+ K_K03+ |
P7S_KK P7S_KO P7S_UK P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | ćwiczenia, projekt | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena na podstawie ustnych odpowiedzi na ćwiczeniach. |
Projekt/Seminarium | Ocena ma podstawie przygotowania i przedstawienia prezentacji w języku angielskim. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnia arytmetyczną uzyskanych ocen z ćwiczeń i projektu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Kosiorowska; A. Michalski; I. Włoch | On minimum intersections of certain secondary dominating sets in graphs | 2023 |
2 | D. Bród; A. Michalski | On Generalized Jacobsthal and Jacobsthal–Lucas Numbers | 2022 |
3 | M. Dettlaff; M. Lemańska; A. Michalski; I. Włoch | On proper(1,2)-dominating sets in graphs | 2022 |
4 | P. Bednarz; A. Michalski | On Independent Secondary Dominating Sets in Generalized Graph Products | 2021 |
5 | A. Michalski; I. Włoch | On the existence and the number of independent (1,2)-dominating sets in the G-join of graphs | 2020 |