Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektromobilność
Obszar kształcenia: nauki ścisłe/techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Elektromobilność
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu
Kod zajęć: 14746
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W15 C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Kępa
Główny cel kształcenia: Znajomość metod i narzędzi stosowanych przez rzeczoznawców techniki samochodowej i biegłych sądowych podczas przeprowadzania rekonstrukcji wypadków drogowych
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych VII semestru.
Materiały dydaktyczne: Autorski program Speed Crash wspomagający mechanikę ruchu i zderzeń pojazdów oraz rekonstrukcję wypadków drogowych. Sprzęt kryminalistyczny będący na wyposażeniu Centrum Analiz Kryminalistycznych.
1 | Jerzy Wicher | Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego | Warszawa, WKiŁ. | 2012 |
2 | Leon Prochowski | Podstawy rekonstrukcji wypadków drogowych | Warszawa WKiŁ. | 2014 |
3 | Jerzy Ukraiński | Postępowanie przygotowawcze w sprawie o wypadek drogowy | Rzeszów ,"R-press" Spółka z o.o. | 1992 |
1 | Jerzy Wicher | Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego | Warszawa, WKiŁ. | 2012 |
2 | Leon Prochowski | Podstawy rekonstrukcji wypadków drogowych | Warszawa, WKiŁ. | 2014 |
3 | Jerzy Ukraiński | Postępowanie przygotowawcze w sprawie o wypadek drogowy | Rzeszów ,"R-press" Spółka z o.o. | 1992 |
1 | Leon Prochowski | Mechanika ruchu | Warszawa, WKiŁ. | 2016 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowe wiadomości z zakresu kryminalistyki, prawa o ruchu drogowym oraz prawa karnego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiada umiejętność analizy zjawisk, procesów społecznych i problemów społeczeństwa.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: umiejętność komunikowania i pracy w zespole
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz nowoczesne narzędzia i metody niezbędne do przeprowadzenia analizy wypadku drogowego jako zagrożenia BRD. | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W05+ K_U07+ |
P6S_UO P6S_WG P6S_WK |
02 | Samodzielnie przeprowadza wybrane czynności z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i ocenia wpływ zadziałania systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego na bezpieczeństwo uczestników ruchu. | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W18+++ K_U01++ K_K01+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UU P6S_UW P6S_WG P6S_WK |
03 | Potrafi podjąć współpracę z ekspertami kryminalistycznymi i instytucjami z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W18++ K_K07+ |
P6S_KR P6S_UO P6S_WG P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01, C01 | MEK01 | |
7 | TK02 | W02, C02 | MEK02 MEK03 | |
7 | TK03 | W03, C03 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
7 | TK04 | W04-W05 C04-C05 | MEK01 MEK02 | |
7 | TK05 | W06 - W07, C06-C07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
7 | TK06 | W08 - W09, C08-C09 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
7 | TK07 | W10, C10 | MEK01 | |
7 | TK08 | W11 - W12, C11-C12 | MEK03 | |
7 | TK09 | W13 - W14, C13-C14 | MEK02 MEK03 | |
7 | TK10 | W15, C15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 7) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
6.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | |||
Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Aktywność, pozytywne oceny cząstkowe (w wyniku sprawdzenia wiedzy w formie ustnej lub pisemnej). |
Ćwiczenia/Lektorat | Obecność na zajęciach, aktywność, pozytywne oceny cząstkowe (w wyniku sprawdzenia wiedzy w formie ustnej lub pisemnej). |
Ocena końcowa | Wiedza z zakresu modułów przedstawionych w karcie przedmiotu weryfikowana podczas zaliczenia końcowego po uprzednim zaliczeniu ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | P. Kępa; A. Podgórska; J. Rajchel | Criterion for assessing the causes of road accidents according to a specific age group of drivers in Poland based on road incidents occurred in 2020 | 2022 |
2 | P. Kępa | Bezpieczeństwo osób pieszych w ruchu drogowym na przykładzie rzeczywistej sytuacji wypadkowej | 2021 |
3 | P. Kępa; B. Kogut | The impact of russian policy on Saudi Arabia in terms of economy security | 2021 |
4 | P. Kępa; B. Kogut | The Impact of Using Vehicle Lighting during the Day on Road Safety - Selected Aspects | 2021 |
5 | P. Kępa; M. Magniszewski | Bezpieczeństwo w transporcie powietrznym i lądowym w czasie pandemii Covid-19 | 2021 |
6 | P. Kępa | The issue of road visibility and road traffic safety | 2020 |
7 | P. Kępa; W. Żagan | The effects of using passing beams during the day in real traffic conditions | 2019 |