Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektromobilność
Obszar kształcenia: nauki ścisłe/techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Elektromobilność
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu
Kod zajęć: 14743
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 P15 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Paweł Kępa
Główny cel kształcenia: Znajomość techniki i elektromechaniki samochodowej, metod i narzędzi stosowanych przez rzeczoznawców techniki samochodowej i biegłych sądowych podczas przeprowadzania rekonstrukcji wypadków drogowych
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych IV semestru.
Materiały dydaktyczne: Autorski program Speed Crash wspomagający mechanikę ruchu i zderzeń pojazdów oraz rekonstrukcję wypadków drogowych. Sprzęt kryminalistyczny będący na wyposażeniu Centrum Analiz Kryminalistycznych.
1 | Leon Prochowski | Mechanika ruchu | Warszawa, WKiŁ. | 2016 |
2 | Jerzy Wicher | Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego, Warszawa, WKiŁ | . | 2012 |
3 | Leon Prochowski | Podstawy rekonstrukcji wypadków drogowych, | Warszawa, WKiŁ. | 2014 |
1 | Leon Prochowski | Mechanika ruchu | Warszawa : WKiŁ. | 2016 |
2 | Jerzy Wicher | Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego | Warszawa, WKiŁ. | 2012 |
3 | Leon Prochowski | Podstawy rekonstrukcji wypadków drogowych | Warszawa, WKiŁ. | 2014 |
1 | Jerzy Ukraiński | Postępowanie przygotowawcze w sprawie o wypadek drogowy | Rzeszów, "R-press" ". | 1992 |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowe wiadomości z techniki, elektromechaniki samochodowej i rzeczoznawstwa pojazdów silnikowych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiada umiejętność analizy zjawisk, procesów i problemów w zakresie techniki samochodowej, kinematyki i dynamiki ruchu.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność komunikowania i pracy w zespole
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna nowoczesne metody i narzędzia niezbędne do przeprowadzenia analizy mechaniki ruchu i zderzeń pojazdów na podstawie kształcenia oraz programu Speed Crash (autorstwo prowadzącego) weryfikującego powyższą analizę. | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W02++ K_U03+++ K_K01+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UK P6S_UU P6S_WG |
02 | Samodzielnie przeprowadza wybrane czynności z zakresu przedwypadkowego i powypadkowego przemieszczania się pojazdów w oparciu o mechanikę ruchu i zderzeń pojazdów oraz funkcje i zasadę działania elementów bezpieczeństwa czynnego i biernego. | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W18+++ K_U03+++ |
P6S_UK P6S_WG P6S_WK |
03 | Potrafi podjąć współpracę z rzeczoznawcami samochodowymi oraz ekspertami kryminalistycznymi i instytucjami z zakresu techniki samochodowej oraz rekonstrukcji wypadków drogowych | wykład, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_U01+++ K_U03+++ K_K07+ |
P6S_KR P6S_UK P6S_UO P6S_UU P6S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-W02, P01-P02 | MEK03 | |
4 | TK02 | W03-W04, P03-P04 | MEK03 | |
4 | TK03 | W05-W06, P05-P06 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK04 | W07-W08, P07-P08 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK05 | W09-W10, P09-P10 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK06 | W11-W12, P11-P12 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK07 | W13-W14, P13-P14 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK08 | W15, P15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
8.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
8.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Aktywność, zaliczenie pisemne. |
Projekt/Seminarium | Praca praktyczna realizowana podczas zajęć |
Ocena końcowa | Wiedza z zakresu modułów przedstawionych w karcie przedmiotu weryfikowana podczas egzaminu końcowego po uprzednim zaliczeniu projektu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | P. Kępa; A. Podgórska; J. Rajchel | Criterion for assessing the causes of road accidents according to a specific age group of drivers in Poland based on road incidents occurred in 2020 | 2022 |
2 | P. Kępa | Bezpieczeństwo osób pieszych w ruchu drogowym na przykładzie rzeczywistej sytuacji wypadkowej | 2021 |
3 | P. Kępa; B. Kogut | The impact of russian policy on Saudi Arabia in terms of economy security | 2021 |
4 | P. Kępa; B. Kogut | The Impact of Using Vehicle Lighting during the Day on Road Safety - Selected Aspects | 2021 |
5 | P. Kępa; M. Magniszewski | Bezpieczeństwo w transporcie powietrznym i lądowym w czasie pandemii Covid-19 | 2021 |
6 | P. Kępa | The issue of road visibility and road traffic safety | 2020 |
7 | P. Kępa; W. Żagan | The effects of using passing beams during the day in real traffic conditions | 2019 |