Cykl kształcenia: 2012/2013
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Grupa raportowa 1-1, Grupa raportowa 1-2, Grupa raportowa 2-1, Grupa raportowa 2-2
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Infrastruktury i Gospodarki Wodnej
Kod zajęć: 147
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru Grupa raportowa 1-2, Grupa raportowa 2-2
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 P25 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Daniel Słyś
semestr 6: dr hab. inż. prof. PRz Agnieszka Stec
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studenta z zagadnieniami nowoczesnego kształtowania cieków
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł z grupy przedmiotów obieralnych
1 | Bednarczyk S., Duszyński R. | Hydrauliczne i hydrotechniczne podstawy regulacji i rewitalizacji rzek | Politechnika Gdańska. | 2008 |
2 | Jędryka E. | Proekologiczne budowle wodne | IMUZ. | 2006 |
1 | Żbikowski A. i inni | Naturalna regulacja rzek nizinnych | . | 1992 |
1 | Bojarski A. i inni | Zasady dobrej praktyki w utrzymaniu rzek i potoków górskich | Ministerstwo Środowiska. | 2005 |
Wymagania formalne: Wpisanie się na listę studentów właściwego semestru
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień z hydrologii i hydrauliki
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność podstawowych obliczeń hydraulicznych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna podstawowe zasady doboru konstrukcji i materiałów stosowanych w nowoczesnym kształtowaniu cieków wodnych z uwzględnieniem zagadnień ich ochrony i rewitalizacji | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W020++ K_K002++ |
T1A_W04+ T1A_K01++ |
02 | Potrafi zaprojektować wybrane obiekty stosowane w regulacji i renaturyzacji cieków | projekt | prezentacja projektu |
K_U004+ |
T1A_U05+ |
03 | Ma świadomość istotności zagadnień związanych z projektowaniem ekologicznych budowli hydrotechnicznych | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_K002+ |
T1A_K01+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W | MEK01 MEK03 | |
6 | TK02 | P | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
8.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
25.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | |||
Zaliczenie (sem. 6) | Przygotowanie do zaliczenia:
8.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Kolokwium zaliczeniowe |
Projekt/Seminarium | Przedłożenie i obrona projektów |
Ocena końcowa | Średnia arytmetyczna ocen uzyskanych z egzaminu i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie