Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektromobilność
Obszar kształcenia: nauki ścisłe/techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Elektromobilność
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Fizyki i Inżynierii Medycznej
Kod zajęć: 14463
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C15 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr prof. PRz Dorota Jakubczyk
Terminy konsultacji koordynatora: środa: 8:00 - 9:00, czwartek: 8:30 - 10:30
semestr 2: mgr inż. Sylwia Kudła , termin konsultacji środa: 12:00 - 13:30, czwartek tydzień A: 12:30 - 14:00, czwartek tydzień B: 11:00 - 12:30
Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów z podstawami fizyki w zakresie niezbędnym do kontynuowania studiów na wyższych semestrach.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł zawiera podstawowe treści z zakresu elektromagnetyzmu oraz wybrane elementy z innych działów fizyki.
Materiały dydaktyczne: prezentacje wykładów umieszczone na stronie internetowej przez koordynatora
1 | R.Resnick, D.Holliday, J.Walker | Podstawy fizyki | PWN, Warszawa. | |
2 | William Moebs et. al., | Fizyka dla szkół wyższych T1-T3 | Open Stax Polska. | 2019 |
3 | 2. R.P. Feynman, R.B. Leighton, M. Sands | Feynmana wykłady z fizyki | PWN. |
1 | R.Resnick, D.Holliday, J.Walker | Podstawy fizyki | PWN. | |
2 | K. Chłędowska, R. Sikora | Wybrane problemy z fizyki z rozwiązaniami, cz.1 i cz.2 | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | |
3 | William Moebs et. al. | Fizyka dla szkół wyższych | Open Stax. | 2019 |
1 | I.W. Sawielew | Wykłady z fizyki, T1-T3 | Wydawnictwo naukowe PWN. | |
2 | A. Januszajtis | Fizyka dla Politechnik, T2 Pola | Pwn. |
Wymagania formalne: Status studenta. Zaliczenie z modułów Fizyka I i Matematyka I.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiada podstawową wiedzę z mechaniki, rachunku różniczkowego i całkowego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność rozwiązywania prostych zadań z mechaniki, rachunku różniczkowego i całkowego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność ciągłego dokształcania się w związku z szybkim tempem rozwoju i wzrostem zastosowań nauk fizycznych w technice oraz rozumie ich aspekt społeczny.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Przedstawia podstawową wiedzę z zakresu termodynamiki, w tym zna podstawy kinetycznej teorii gazów i zasady termodynamiki. | wykład, ćwiczenia | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna |
K_W02+ K_K01+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UU P6S_WG |
02 | Przedstawia podstawową wiedzę z zakresu elektromagnetyzmu, w tym z pola ładunków i pola prądów. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny, egzamin cz. ustna, sprawdzian pisemny |
K_W02++ K_K01+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UU P6S_WG |
03 | Przedstawia elementarną wiedzę z podstaw fizyki jądrowej i fizyki ciała stałego, w tym zna pojęcia atom, jądro atomowe, metal, izolator i półprzewodnik. | wykład | egzamin pisemny, egzamin ustny |
K_W02++ K_K01+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UU P6S_WG |
04 | Potrafi wykorzystać podstawowe pojęcia z zakresu elektryczności i magnetyzmu w celu rozwiązania prostych problemów. | ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie pisemne |
K_W02+ K_K01+ |
P6S_KO P6S_KR P6S_UU P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W1-W2, W15, C1 | MEK01 | |
2 | TK02 | W3-W5, W15, C2-C3 | MEK02 MEK04 | |
2 | TK03 | W6-W8, W15, C4-C5 | MEK02 MEK04 | |
2 | TK04 | W9-W10, W15, C6-C7 | MEK02 MEK04 | |
2 | TK05 | W11-W12, W15 | MEK03 | |
2 | TK06 | W13-W14, W15 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. Inne: 1.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.50 godz./sem. Egzamin ustny: 0.50 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena jest oceną z egzaminu pisemnego z opcjonalną częścią ustną. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena jest średnią arytmetyczną z zaliczeń dwóch kolokwiów. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z ćwiczeń i z egzaminu. Obydwie oceny muszą być pozytywne. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Aday; A. Bayrak; Z. Ceylan; J. Depciuch; Z. Guleken; F. Hindilerden; I. Hindilerden; D. Jakubczyk; P. Jakubczyk; M. Nalçacı | Raman spectroscopy-based biomarker screening by studying the fingerprint and lipid characteristics of Polycythem..a Vera cases blood serum | 2023 |
2 | A. Aday; A. Bayrak; Z. Ceylan; J. Depciuch; Z. Guleken; I. Hindilerden; D. Jakubczyk; P. Jakubczyk; M. Kula-Maximenko; M. Nalçacı | Detection of primary myelofibrosis in blood serum via Raman spectroscopy assisted by machine learning approaches; correlation with clinical diagnosis | 2023 |
3 | A. Aday; A. Bayrak; Z. Ceylan; J. Depciuch; Z. Guleken; I. Hindilerden; D. Jakubczyk; P. Jakubczyk; M. Nalçacı | Application of Fourier Transform InfraRed spectroscopy of machine learning with Support Vector Machine and principal components analysis to detect biochemical changes in dried serum of patients with primary myelofibrosis | 2023 |
4 | A. Aday; A. Bayrak; Z. Ceylan; J. Depciuch; Z. Guleken; I. Hindilerden; D. Jakubczyk; P. Jakubczyk; M. Nalçacı | FTIR- based serum structure analysis in molecular diagnostics of essential thrombocythemia disease | 2023 |
5 | M. Błądziński; A. Gala‑Błądzińska; D. Jakubczyk; P. Jakubczyk; P. Prach; K. Szemela; K. Tęcza; M. Żyłka; W. Żyłka | Optical monitoring of hemodialysis using noninvasive measurement of uric acid in the dialysate | 2023 |
6 | S. Çeçen; Z. Ceylan; J. Depciuch; Z. Guleken; D. Jakubczyk; P. Jakubczyk | Chemical changes in childhood obesity blood as a marker of the disease. A Raman-based machine learning study | 2023 |
7 | D. Jakubczyk | Some Details Concerning Transition from the Hubbard Model to the Heisenberg Model | 2022 |
8 | D. Jakubczyk; P. Jakubczyk; M. Kaczor; M. Łabuz; J. Milewski; A. Wal | A Maple package for combinatorial aspects of Bethe Ansatz | 2021 |
9 | D. Jakubczyk | Application of the Schur–Weyl Duality in the One-Dimensional Hubbard Model | 2020 |
10 | D. Jakubczyk | The one-dimensional Hubbard model in the limit of U<<t | 2019 |
11 | D. Jakubczyk; P. Jakubczyk | The example of using the Schur-Weyl duality in one-dimensional Hubbard model | 2019 |