logo
Karta przedmiotu
logo

Praca dyplomowa

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Architektura

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: nopub: BLOK 1, nopub: BLOK 2, nopub: BLOK 3

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier architekt

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Mechaniki Konstrukcji

Kod zajęć: 14461

Status zajęć: wybierany dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / / 18 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Marzena Kłos

semestr 3: dr inż. arch. Rafał Lichołai

semestr 3: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Samodzielne wykonanie pracy magisterskiej zgodnej z prawem budowlanym, z zastosowaniem współczesnych rozwiązań projektowych, funkcjonalnych, konstrukcyjnych, technologicznych i materiałowych.

Ogólne informacje o zajęciach: Praca dyplomowa, sposób jej opracowania i prezentacji jest zgodny z wymaganiami merytorycznymi i formalnymi dotyczącymi magisterskich prac dyplomowych na kierunku Architektura i Urbanistyka.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Prokopska A. Projektowanie architektoniczne : procesy wstępne Rzeszów : Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz.. 2012
2 Prokopska A. Zastosowanie metody analizy morfologicznej w projektowaniu architektonicznym na przykładzie twórcz Rzeszów : Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz.. 1997
3 Ching F. Architecture: Form, Space, & Order Wydawnictwo: Wiley. 2007
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Neufert E Podręcznik Projektowania Architektoniczno-Budowlanego Wydawnictwo Arkady. 2011
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. .
2 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych.. .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zaliczenie przedmiotów z poprzednich semestrów studiów z pozytywnym rezultatem.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z zakresu projektowania architektonicznego, urbanistycznego, konstrukcyjnego i inżynierskiego nabyta podczas studiów. Umiejętność stosowania tej wiedzy w praktyce projektowej.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność wykonania projektu architektoniczno- budowlanego zgodnie z nabytą podczas studiów wiedzą.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy zespołowej z wykorzystaniem zdobytej podczas studiów wiedzy.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 D.W1. Zna i rozumie szczegółową problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w zakresie rozwiązywania złożonych problemów projektowych seminarium egzamin cz. ustna K_W08++
P7S_WG
P7S_WK
02 D.W2. Zna i rozumie zaawansowaną problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki przydatną do projektowania obiektów architektonicznych i zespołów urbanistycznych w kontekście społecznych, kulturowych, przyrodniczych, historycznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, integrując wiedzę zdobytą podczas w trakcie studiów seminarium egzamin cz. ustna K_W03+++
P7S_WG
P7S_WK
03 D.W3. Zna i rozumie zasady, rozwiązania, konstrukcje, materiały budowlane stosowane przy wykonywaniu zadań inżynierskich z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego seminarium egzamin cz. ustna K_W01++
P7S_WG
04 D.W4. Zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami seminarium egzamin cz. ustna K_W10+++
P7S_WK
05 D.W5. Zna i rozumie zasady profesjonalnej prezentacji koncepcji architektonicznych i urbanistycznych seminarium egzamin cz. ustna K_W11+
K_W12+++
P7S_WG
P7S_WK
06 D.U1. Potrafi dokonać krytycznej analizy istniejących uwarunkowań, waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy oraz formułować wnioski do projektowania w skomplikowanym, interdyscyplinarnym kontekście projekt indywidualny, seminarium prezentacja projektu K_U01+
P7S_UK
P7S_UW
07 D.U2. Potrafi zaprojektować złożony obiekt architektoniczny lub zespół urbanistyczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z przyjętym programem, uwzględniając aspekty pozatechniczne i integrując interdyscyplinarną wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów projekt indywidualny, seminarium prezentacja projektu K_U02++
P7S_UW
08 D.U3. Potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego projekt indywidualny, seminarium prezentacja projektu K_U03+++
P7S_UK
09 D.U6. Potrafi organizować pracę z uwzględnieniem wszystkich faz pracy nad koncepcją projektową projekt indywidualny, seminarium prezentacja projektu K_U05+++
P7S_UO
P7S_UU
10 D.S3. Jest gotów do przyjęcia krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań i ustosunkowania się do niej w sposób jasny i rzeczowy, także przy użyciu argumentów odwołujących się do dorobku dyscypliny naukowej, a także do twórczego i konstruktywnego wykorzystania tej krytyki projekt indywidualny, seminarium obserwacja wykonawstwa K_K03++
K_K04+
P7S_KK
P7S_KO
P7S_KR
11 D.S4. Jest gotów do formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć architektury i urbanistyki, ich skomplikowanych uwarunkowań, a także innych aspektów działalności architekta; przekazania opinii w sposób powszechnie zrozumiały projekt indywidualny, seminarium obserwacja wykonawstwa K_K01+
P7S_KO
P7S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Wybór tematu pracy magisterskiej, opracowanie części teoretycznej pracy, opracowanie bibliografii W02, W03, W04 MEK01 MEK03
3 TK02 Tworzenie kilku wariantów programu funkcjonalno- użytkowego na etapie koncepcji projektu. W04, W07 MEK02
3 TK03 Tworzenie modeli przestrzennych terenu oraz projektowanej formy architektonicznej. W05, W06 MEK03
3 TK04 Wybór jednej koncepcji architektonicznej projektu magisterskiego, rozbudowa koncepcji w formie projektu architektonicznego i urbanistycznego. W02, W03, W05 MEK04 MEK06
3 TK05 Opracowanie formy technicznej projektu. W06, W09, W10 MEK07 MEK08 MEK09 MEK10
3 TK06 Wykonanie prezentacji pracy magisterskiej. W01, W07 MEK05 MEK08 MEK11

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 300.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 50.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 3) Przygotowanie do egzaminu: 50.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 M. Kłos Teoria sprężystości i plastyczności. Przykłady obliczeniowe 2022
2 M. Kłos Podstawy teorii sprężystości i plastyczności 2021
3 M. Kłos Nośność graniczna układów prętowych 2019