Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: BLOK 1, BLOK 2, BLOK 3
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków
Kod zajęć: 14459
Status zajęć: wybierany dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. arch. Rafał Lichołai
Główny cel kształcenia: Przygotowanie studenta do projektu dyplomowego przez analizę poznanych w trakcie studiów magisterskich metod projektowania architektonicznego.
Ogólne informacje o zajęciach: Seminarium dyplomowe przygotowuje studenta do wykonania pracy dyplomowej przez analizę poznanych w toku studiów metod projektowania architektonicznego, poznawanie aktualnych światowych tendencji projektowych oraz zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa budowlanego.
1 | Ching F. | Architecture: Form, Space, & Order | Wydawnictwo: Wiley. | 2007 |
2 | Jodido F. | Architecture NOW! | Wydawnictwo: TASCHEN America Llc. | 2009 |
3 | Prokopska A. | Morfologia dzieła architektonicznego. Analiza metodologiczna wybranych morfologicznych układów środo | Rzeszów : Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz. | 2002 |
1 | Neufert E. | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego | Warszawa: Arkady. | 2011 |
2 | Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane | . | ||
3 | Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bud | . | 2002 | |
4 | Prokopska A. | Podręcznik projektowania architektonicznego. Procesy wstępne. | Rzeszów : Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz. | 2012 |
Wymagania formalne: Zaliczone przedmioty z poprzednich semestrów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat: projektowania zgodnego z przepisami prawa budowlanego i warunków technicznych, wymagań funkcjonalnych i powierzchniowych dostosowanych do poszczególnych funkcji obiektów budowlanych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność projektowania w określonym kontekście urbanistycznym. Umiejętność prawidłowego rozwiązania funkcjonalnego, architektonicznego, konstrukcyjnego i materiałowego projektowanego obiektu budow
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi samodzielnie przechodzić przez poszczególne etapy wykonywania projektu architektoniczno- budowlanego.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | D.W1. Zna i rozumie szczegółową problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w zakresie rozwiązywania złożonych problemów projektowych | ćwiczenia problemowe | prezentacja projektu |
K_W06+ K_W08++ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | D.W2. Zna i rozumie zaawansowaną problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki przydatną do projektowania obiektów architektonicznych i zespołów urbanistycznych w kontekście społecznych, kulturowych, przyrodniczych, historycznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, integrując wiedzę zdobytą podczas w trakcie studiów | ćwiczenia problemowe | prezentacja projektu |
K_W03+++ |
P7S_WG P7S_WK |
03 | D.W4. Zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami | ćwiczenia problemowe | obserwacja wykonawstwa |
K_W13+ |
P7S_WK |
04 | D.W5. Zna i rozumie zasady profesjonalnej prezentacji koncepcji architektonicznych i urbanistycznych | projekt indywidualny | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K_W11+ K_W12+++ |
P7S_WG P7S_WK |
05 | D.U1. Potrafi dokonać krytycznej analizy istniejących uwarunkowań, waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy oraz formułować wnioski do projektowania w skomplikowanym, interdyscyplinarnym kontekście | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U01+ |
P7S_UK P7S_UW |
06 | D.U3. Potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_U03+++ |
P7S_UK |
07 | D.U4. Potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań projektowych | projekt indywidualny | obserwacja wykonawstwa |
K_U04++ |
P7S_UK P7S_UU P7S_UW |
08 | D.U6. Potrafi organizować pracę z uwzględnieniem wszystkich faz pracy nad koncepcją projektową | projekt indywidualny | obserwacja wykonawstwa |
K_U05+++ |
P7S_UO P7S_UU |
09 | D.S2. Jest gotów do publicznych wystąpień i prezentacji | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_K05+ |
P7S_KK P7S_KO |
10 | D.S3. Jest gotów do przyjęcia krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań i ustosunkowania się do niej w sposób jasny i rzeczowy, także przy użyciu argumentów odwołujących się do dorobku dyscypliny naukowej, a także do twórczego i konstruktywnego wykorzystania tej krytyki | projekt indywidualny | obserwacja wykonawstwa |
K_K03++ |
P7S_KO P7S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W22 | MEK01 | |
3 | TK02 | W01, W05 | MEK02 | |
3 | TK03 | W18, W23 | MEK03 | |
3 | TK04 | W01, W15, W18 | MEK07 | |
3 | TK05 | W18, W23 | MEK08 | |
3 | TK06 | W23 | MEK03 | |
3 | TK07 | W18, W23 | MEK04 MEK05 MEK06 | |
3 | TK08 | W18, W23 | MEK09 MEK10 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
10.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
3.00 godz./sem. |
Inne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Student osiągnął zakładany poziom zaawansowania projektu na wybrany temat pracy dyplomowej. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa na podstawie oceny kolejnych plansz projektowych, jako podsumowanie całości pracy projektowej wraz z opisem technicznym. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Bryl; M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Leś; K. Sikorski | Problematyka konserwatorska murów Podziemnej Trasy Turystycznej w Rzeszowie w świetle ostatnich badań stopnia zawilgocenia i zasolenia ścian piwnic | 2023 |
2 | K. Gołąbek; M. Gosztyła; A. Mikrut-Kusy | Rzeszow Castle: History and Contemporaneity - proposal for a new interior adaptation | 2023 |
3 | M. Gosztyła; B. Motyl | Historyczne centra logistyczne Podkarpacia od XVI do XVII wieku | 2021 |
4 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Rotunda św. Mikołaja w Przemyślu — badanie struktur materiału budowli | 2021 |
5 | M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Łukasik | Therapeutic Facility for Individuals with Autism Spectrum Disorder | 2021 |
6 | R. Lichołai | Efficiency of natural lighting in office buildings on the example of a building located in Poland | 2021 |
7 | R. Lichołai | Strefy woonerf jako propozycja wzmocnienia przestrzeni publicznej w Rzeszowie | 2021 |
8 | M. Gosztyła; K. Sikorski | Badania i renowacja murów kościoła i klasztoru Karmelitów Bosych w Przemyślu | 2020 |
9 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Problematika zachovávania konzervátorskej substancie na príklade obnovy múrov ZÁMKU LIGĘZOVCOV V PRZECŁAWI | 2020 |
10 | M. Gosztyła; A. Mikrut | Badania dawnej dzielnicy żydowskiej w Przemyślu | 2019 |
11 | M. Gosztyła; B. Motyl | Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic | 2019 |
12 | M. Gosztyła; M. Janda | Problematyka budowy średniowiecznych miast Podkarpacia – ze stanu badań (State of research on the construction of medieval cities in the Podkarpacie region) | 2019 |
13 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |
14 | M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski | Obnova priečeli paláca Jablonowských v Podhorciach na Ukrajine | 2019 |
15 | M. Gosztyła; T. Gosztyła | Parish church as an element of cultural heritage, social identity and landmark of local space | 2019 |