logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Architektura

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: BLOK 1, BLOK 2, BLOK 3

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier architekt

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Konserwacji Zabytków

Kod zajęć: 14459

Status zajęć: wybierany dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / C30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Marek Gosztyła

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. arch. Rafał Lichołai

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przygotowanie studenta do projektu dyplomowego przez analizę poznanych w trakcie studiów magisterskich metod projektowania architektonicznego.

Ogólne informacje o zajęciach: Seminarium dyplomowe przygotowuje studenta do wykonania pracy dyplomowej przez analizę poznanych w toku studiów metod projektowania architektonicznego, poznawanie aktualnych światowych tendencji projektowych oraz zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa budowlanego.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Ching F. Architecture: Form, Space, & Order Wydawnictwo: Wiley. 2007
2 Jodido F. Architecture NOW! Wydawnictwo: TASCHEN America Llc. 2009
3 Prokopska A. Morfologia dzieła architektonicznego. Analiza metodologiczna wybranych morfologicznych układów środo Rzeszów : Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz. 2002
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Neufert E. Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego Warszawa: Arkady. 2011
2 Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane .
3 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bud . 2002
4 Prokopska A. Podręcznik projektowania architektonicznego. Procesy wstępne. Rzeszów : Ofic.Wydaw.Politech.Rzesz. 2012

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zaliczone przedmioty z poprzednich semestrów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat: projektowania zgodnego z przepisami prawa budowlanego i warunków technicznych, wymagań funkcjonalnych i powierzchniowych dostosowanych do poszczególnych funkcji obiektów budowlanych

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność projektowania w określonym kontekście urbanistycznym. Umiejętność prawidłowego rozwiązania funkcjonalnego, architektonicznego, konstrukcyjnego i materiałowego projektowanego obiektu budow

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi samodzielnie przechodzić przez poszczególne etapy wykonywania projektu architektoniczno- budowlanego.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 D.W1. Zna i rozumie szczegółową problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w zakresie rozwiązywania złożonych problemów projektowych ćwiczenia problemowe prezentacja projektu K_W06+
K_W08++
P7S_WG
P7S_WK
02 D.W2. Zna i rozumie zaawansowaną problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki przydatną do projektowania obiektów architektonicznych i zespołów urbanistycznych w kontekście społecznych, kulturowych, przyrodniczych, historycznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, integrując wiedzę zdobytą podczas w trakcie studiów ćwiczenia problemowe prezentacja projektu K_W03+++
P7S_WG
P7S_WK
03 D.W4. Zna i rozumie problematykę dotyczącą architektury i urbanistyki w kontekście wielobranżowego charakteru projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz potrzebę współpracy z innymi specjalistami ćwiczenia problemowe obserwacja wykonawstwa K_W13+
P7S_WK
04 D.W5. Zna i rozumie zasady profesjonalnej prezentacji koncepcji architektonicznych i urbanistycznych projekt indywidualny prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa K_W11+
K_W12+++
P7S_WG
P7S_WK
05 D.U1. Potrafi dokonać krytycznej analizy istniejących uwarunkowań, waloryzacji stanu zagospodarowania terenu i zabudowy oraz formułować wnioski do projektowania w skomplikowanym, interdyscyplinarnym kontekście projekt indywidualny prezentacja projektu K_U01+
P7S_UK
P7S_UW
06 D.U3. Potrafi przygotować zaawansowaną prezentację graficzną, pisemną i ustną własnych koncepcji projektowych w zakresie architektury i urbanistyki, spełniającą wymogi profesjonalnego zapisu właściwego dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego projekt indywidualny prezentacja projektu K_U03+++
P7S_UK
07 D.U4. Potrafi wykorzystać metody analityczne do formułowania i rozwiązywania zadań projektowych projekt indywidualny obserwacja wykonawstwa K_U04++
P7S_UK
P7S_UU
P7S_UW
08 D.U6. Potrafi organizować pracę z uwzględnieniem wszystkich faz pracy nad koncepcją projektową projekt indywidualny obserwacja wykonawstwa K_U05+++
P7S_UO
P7S_UU
09 D.S2. Jest gotów do publicznych wystąpień i prezentacji projekt indywidualny prezentacja projektu K_K05+
P7S_KK
P7S_KO
10 D.S3. Jest gotów do przyjęcia krytyki prezentowanych przez siebie rozwiązań i ustosunkowania się do niej w sposób jasny i rzeczowy, także przy użyciu argumentów odwołujących się do dorobku dyscypliny naukowej, a także do twórczego i konstruktywnego wykorzystania tej krytyki projekt indywidualny obserwacja wykonawstwa K_K03++
P7S_KO
P7S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Omówienie metod pisania prac dyplomowych W22 MEK01
3 TK02 Omówienie doboru literatury do danego tematu pracy magisterskiej, pisania bibliografii, opracowania studium literatury W01, W05 MEK02
3 TK03 Wybór tematu pracy magisterskiej W18, W23 MEK03
3 TK04 Identyfikacja i sformułowanie złożonych i zadań dotyczących tematyki pracy magisterskiej W01, W15, W18 MEK07
3 TK05 Określenie założeń priorytetowych pracy magisterskiej W18, W23 MEK08
3 TK06 Weryfikacja i zatwierdzenie formy i budowy pracy magisterskiej W23 MEK03
3 TK07 Prezentacja zaawansowania pracy dyplomowej W18, W23 MEK04 MEK05 MEK06
3 TK08 Określenie celów i kierunków w dalszej pracy nad pracą dyplomową W18, W23 MEK09 MEK10

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 5.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 3.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 3.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Student osiągnął zakładany poziom zaawansowania projektu na wybrany temat pracy dyplomowej.
Ocena końcowa Ocena końcowa na podstawie oceny kolejnych plansz projektowych, jako podsumowanie całości pracy projektowej wraz z opisem technicznym.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 D. Bryl; M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Leś; K. Sikorski Problematyka konserwatorska murów Podziemnej Trasy Turystycznej w Rzeszowie w świetle ostatnich badań stopnia zawilgocenia i zasolenia ścian piwnic 2023
2 K. Gołąbek; M. Gosztyła; A. Mikrut-Kusy Rzeszow Castle: History and Contemporaneity - proposal for a new interior adaptation 2023
3 M. Gosztyła; B. Motyl Historyczne centra logistyczne Podkarpacia od XVI do XVII wieku 2021
4 M. Gosztyła; K. Sikorski Rotunda św. Mikołaja w Przemyślu — badanie struktur materiału budowli 2021
5 M. Gosztyła; T. Gosztyła; S. Łukasik Therapeutic Facility for Individuals with Autism Spectrum Disorder 2021
6 R. Lichołai Efficiency of natural lighting in office buildings on the example of a building located in Poland 2021
7 R. Lichołai Strefy woonerf jako propozycja wzmocnienia przestrzeni publicznej w Rzeszowie 2021
8 M. Gosztyła; K. Sikorski Badania i renowacja murów kościoła i klasztoru Karmelitów Bosych w Przemyślu 2020
9 M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski Problematika zachovávania konzervátorskej substancie na príklade obnovy múrov ZÁMKU LIGĘZOVCOV V PRZECŁAWI 2020
10 M. Gosztyła; A. Mikrut Badania dawnej dzielnicy żydowskiej w Przemyślu 2019
11 M. Gosztyła; B. Motyl Architektura, infrastruktura kolejnictwa Przemyśla i okolic 2019
12 M. Gosztyła; M. Janda Problematyka budowy średniowiecznych miast Podkarpacia – ze stanu badań (State of research on the construction of medieval cities in the Podkarpacie region) 2019
13 M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa 2019
14 M. Gosztyła; P. Pásztor; K. Sikorski Obnova priečeli paláca Jablonowských v Podhorciach na Ukrajine 2019
15 M. Gosztyła; T. Gosztyła Parish church as an element of cultural heritage, social identity and landmark of local space 2019