Cykl kształcenia: 2024/2025
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Elektromobilność
Obszar kształcenia: nauki ścisłe/techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Elektromobilność
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Matematyki Dyskretnej
Kod zajęć: 14145
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W45 C30 L15 / 7 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Anetta Szynal-Liana
Terminy konsultacji koordynatora: w terminach podanych w harmonogramie pracy jednostki.
semestr 1: dr Paweł Bednarz , termin konsultacji podany w harmonogramie pracy jednostki.
Główny cel kształcenia: Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawami algebry i analizy matematycznej. Student powinien rozumieć podstawowe pojęcia algebry i analizy oraz zdobyć praktyczną umiejętność rozwiązywania prostych zadań.
Ogólne informacje o zajęciach: Treści z algebry obejmują: liczby zespolone, macierze, wyznaczniki, układy równań liniowych. Treści z analizy matematycznej obejmują: ciągi, granice funkcji, pochodne funkcji jednej zmiennej, całki.
1 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa I, Definicje, twierdzenia, wzory | GiS. | 2000 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna I, Definicje, twierdzenia, wzory | GiS. | 2000 |
3 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz.I | PWN. | 1996 |
1 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz.I | PWN. | dow. |
2 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa 1, Przykłady i zadania | GiS. | dow. |
3 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna, Przykłady i zadania | GiS. | dow. |
4 | P.N. de Souza, R.J. Fateman, J. Moses, C. Yapp | The Maxima Book | http://maxima.sourceforge.net. |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z matematyki szkoły ponadgimnazjalnej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły średniej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi wykonywać obliczenia na liczbach zespolonych, rozwiązywać równania w C. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | kolokwium |
K_W01+ K_U01+ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
02 | Umie wykonywać obliczenia na macierzach i rozwiązywać układy równań liniowych. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | kolokwium |
K_W01+ K_U01+ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
03 | Umie obliczać granice ciągów oraz funkcji. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W01+ K_U01+ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
04 | Potrafi rozwiązywać zadania z rachunku różniczkowego funkcji jednej zmiennej. | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | kolokwium |
K_W01+ K_U01+ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
05 | Potrafi obliczać całki i rozwiązywać zadania na zastosowania całek. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | egzamin pisemny |
K_W01+ K_U01+ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
06 | Potrafi w CAS Maxima wykonywać obliczenia na liczbach zespolonych i macierzach, rozwiązywać układy równań liniowych, obliczać pochodne i tworzyć wykresy funkcji jednej zmiennej. | laboratorium | zaliczenie praktyczne przy komputerze |
K_W01+ K_U01+ |
P6S_UU P6S_UW P6S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W1-W6, C1-C6, L1-L3 | MEK01 MEK06 | |
1 | TK02 | W7-W15, C7-C12, L4-L6 | MEK03 MEK06 | |
1 | TK03 | W16-W24, C13-C18, L7-L10 | MEK04 MEK06 | |
1 | TK04 | W25-W33, C19-C24, L11-L15 | MEK02 MEK06 | |
1 | TK05 | W34-W45, C25-C30 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
45.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | |||
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
20.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny obejmuje zadania obowiązkowe (całki) oraz zadania dodatkowe z dowolnej tematyki realizowanej w trakcie zajęć. Student musi poprawnie wykonać wszystkie zadania obowiązkowe, aby uzyskać ocenę dostateczną. Rozwiązanie zadań dodatkowych pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Ćwiczenia/Lektorat | Co najmniej dwa sprawdziany pisemne w terminach uzgodnionych ze studentami. Aby zaliczyć ćwiczenia Student musi uzyskać ocenę dostateczną z każdego z czterech tematów: 1-liczby zespolone, 2-macierze, wyznaczniki i układy równań, 3-granice ciągów i funkcji, 4-pochodne funkcji. Rozwiązanie zadań dodatkowych lub aktywność na ćwiczeniach pozwala uzyskać ocenę wyższą. |
Laboratorium | Zaliczenie praktyczne przy komputerze (obowiązkowe). Aktywność na laboratorium pozwala uzyskać ocenę wyższą. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią ważoną pozytywnych ocen z zaliczenia ćwiczeń (x 0,4), laboratorium (x 0,2) oraz egzaminu pisemnego (x 0,4). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : podpisana kartka formatu co najwyżej A4, zapisana dwustronnie, z dowolną zawartością