logo
Karta przedmiotu
logo

Etykieta akademicka

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Inżynieria środowiska

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła energii, Ciepłownictwo i klimatyzacja, Infrastruktura i gospodarka wodna, Ochrona i zarządzanie środowiskiem , Zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków, Zintegrowane technologie w ochronie wód

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 14030

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / C8 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. prof. PRz Beata Zatwarnicka-Madura

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przekazanie wiedzy na temat etykiety i wypracowanie naturalnych umiejętności przestrzegania zasad dobrych manier w środowisku akademickim.

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmujący 8 godzin zajęć ćwiczeniowych jest realizowany w I semestrze. Kończy się zaliczeniem w formie pisemnej.

Materiały dydaktyczne: https://www.instagram.com/dobremaniery24/, http://www.sukceszklasa.pl/category/marka-osobista/

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 T.Orłowski, A.Szteliga Etykieta menedżera Wydawnictwo Sonia Draga, Katowice. 2014
2 A.Jarczyński Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u Wydawnictwo Helion, Gliwice. 2015
3 P.Kuspys Savoir-Vivre. Sztuka dyplomacji i dobrego tonu Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań. 2015
Literatura do samodzielnego studiowania
1 R.Mazurowska, T.Sobierajski O sztuce bycia z innymi. Dobre maniery na nowy wiek Wydawnictwo Helion. 2017
2 M.Brzeziński Znaj swoją wartość Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa. 2012

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza na temat ogólnych norm społecznych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności komunikacyjne ułatwiające nawiązywanie kontaktów interpersonalnych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Podstawowe umiejętności efektywnego radzenia sobie w określonych sytuacjach społecznych.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma podstawową wiedzę na temat przestrzegania zasad dobrych manier. Mini wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe. Zaliczenie cz. pisemna. K_U21+++
P7S_UW
02 Potrafi rozpoznać normy grzecznościowe których elementem jest etykieta akademicka. Umie przestrzegać zasad w bezpośredniej komunikacji z wykładowcami i wszystkimi pracownikami uczelni. Mini wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe. Zaliczenie cz. pisemna. K_W26++
K_U21+++
P7S_UW
P7S_WG
03 Potrafi umiejętnie wykorzystać zasady dobrych manier w komunikacji pośredniej z wykładowcami i innymi pracownikami uczelni. Studium przypadku Zaliczenie cz. pisemna. K_W25+
K_U21++
P7S_UW
P7S_WG
04 W różnych sytuacjach uczelnianych potrafi zachować się z poszanowaniem różnic kulturowych. Ćwiczenia problemowe. Zaliczenie cz. pisemna. K_W25++
K_W26+++
P7S_WG
05 Potrafi rozróżnić zasady etykiety towarzyskiej a zawodowej. Rozpoznaje gafy i potrafi umiejętnie wybrnąć z trudnej sytuacji. Ćwiczenia problemowe. Zaliczenie cz. pisemna. K_W26++
K_K08++
P7S_KO
P7S_WG
06 Umie zastosować odpowiednie zwroty grzecznościowe w kontekście hierarchicznej zależności zawodowej. Mini wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe. Zaliczenie cz. pisemna. K_W26++
K_U20++
P7S_UW
P7S_WG
07 Ma pewność w komunikacji interpersonalnej oraz świadomość ciągłego uzupełniania wiedzy w kreowaniu wizerunku personalnego. ćwiczenia problemowe, studium przypadku zaliczenie cz. pisemna K_W25+++
K_K08+++
P7S_KO
P7S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Konwenanse i etykieta w przekształcającej się rzeczywistości. Podstawowe pojęcia savoir vivre'u jako normy społeczne. Zasady precedencji w sytuacji towarzyskiej i zawodowej. Powitania / Pożegnania. C01 C02 MEK01 MEK05 MEK07
1 TK02 Formy okazywania szacunku do drugiego człowieka. Komunikacja niewerbalna. Komunikacja werbalna jako podstawa w relacjach z innymi. Umiejętność słuchania. C03 C04 MEK01 MEK02
1 TK03 Netykieta i pozytywny wizerunek internauty. Nowoczesne techniki komunikowania się. Studia / Praca online. Dress code. Różnice kulturowe. C05 C06 MEK03 MEK04 MEK06
1 TK04 Etykieta stołu / Eko - Etykieta. Quiz wiedzy. Pisemne kolokwium zaliczeniowe C07 C08 MEK05 MEK07

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 8.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 4.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Przygotowanie do konsultacji: 3.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 4.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Obecność na zajęciach. Zaliczenie modułu w formie pisemnej.
Ocena końcowa Obecność na zajęciach i pozytywna ocena z testu.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie