Główny cel kształcenia:
Nabycie wiedzy nt. ujęcia przyrodniczego architektury krajobrazu
Ogólne informacje o zajęciach:
Celem modułu jest zdobycie przez studentów teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu projektowania krajobrazu i terenów zielonych.
1 | Bogdanowski J., Luczyńska-Bruzda M., Nowak Z. | Architektura krajobrazu | PWN. | 1981 |
2 | Rylke | Teoria i zasady projektowania dla architektów krajobrazu | Warszawa. | 2016 |
3 | Majdecki L. | Historia ogrodów T1, T2 | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2008 |
Wymagania formalne:
Status studenta Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza z modułu Projektowanie krajobrazu i terenów zielonych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Posiada chęć uczenia się
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | B.W1. zna i rozumie teorię architektury i urbanistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego | wykład | kolokwium |
K-W03+++ K-W14++ K-K03+++ |
P6S-KO P6S-WK |
MEK02 | B.W2. zna i rozumie historię architektury i urbanistyki, architekturę współczesną, ochronę dziedzictwa, w zakresie niezbędnym w twórczości architektonicznej, urbanistycznej i planistycznej | wykład | kolokwium |
K-W03+++ K-W14++ K-K03+++ |
P6S-KO P6S-WK |
MEK03 | B.W3. zna i rozumie znaczenie środowiska przyrodniczego w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planowaniu przestrzennym | wykład | kolokwium |
K-W03+++ K-W14++ K-K03+++ |
P6S-KO P6S-WK |
MEK04 | B.W9. zna i rozumie zasady bezpieczeństwa i higieny pracy | wykład | kolokwium |
K-W03+++ K-W14++ K-K03+++ |
P6S-KO P6S-WK |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | W01-04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
8 | TK02 | W05-10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
8 | TK03 | W11-15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 8) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 8) | |||
Zaliczenie (sem. 8) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z kolokwium |
Ocena końcowa | Ocena z kolokwium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Gajdek; I. Kasprzyk; A. Martyka; B. Ortyl | Why don\'t children study outside? Limitation of Polish schools to use green spaces in the educational process before and during COVID-19 | 2025 |
2 | M. Jagiełło; A. Martyka; E. Stachura | Urban Quality in Growing Cities. The Case of Rzeszów in Poland | 2025 |
3 | R. Lichołai; A. Martyka; A. Sikorska; K. Sikorski; I. Skrzypczak | Powódź w gospodarstwie domowym - postępowanie w przypadku nieprawidłowości rozwiązań prac remontowych budynku przedstawionych przez ubezpieczyciela; prawa ubezpieczonego | 2025 |
4 | R. Lichołai; A. Martyka; K. Sikorski; I. Skrzypczak | Optymalizacja dostępności światła naturalnego z wykorzystaniem metodyki modelowania parametrycznego na przykładzie budynku mieszkalnego | 2025 |
5 | A. Martyka | A Model of Functional-Spatial Transformation of Medieval Urban Structure. The Example of Krosno in the Subcarpathia in Poland | 2024 |
6 | A. Martyka | Development Directions of Small Historic Cities in the Subcarpathia | 2024 |
7 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Zielone miasta, zdrowe dzieci: wpływ miejskich parków i terenów zielonych na rozwój i dobrostan najmłodszego pokolenia | 2024 |
8 | A. Martyka; B. Stachurska-Oremus | Wybrane problemy rewitalizacji zabytkowych założeń dworsko-parkowych. Przykład Parku Duchackiego w Krakowie | 2024 |
9 | A. Martyka; G. Stojak | Parki publiczne miejskie, podworskie i przypałacowe jako przestrzenie wielofunkcyjne – perspektywa historyczna | 2024 |
10 | A. Martyka; G. Stojak | Parki publiczne miejskie, podworskie i przypałacowe jako przestrzenie wielofunkcyjne – perspektywa interdyscyplinarna | 2024 |
11 | A. Martyka; N. Przesmycka | Modelowanie i planowanie rozwoju miast: studium przypadku Lublina w kontekście wyzwań urbanistyki XXI wieku | 2024 |
12 | J. Figurska-Dudek; M. Kuśmierska; A. Martyka; J. Owsiak; P. Pásztor; N. Sorek | Enhancing the attractiveness of public library spaces a case study of selected branches in Rzeszów | 2024 |
13 | A. Martyka | Dziedzictwo urbanistyczne średniowiecznych małych miast Podkarpacia - morfologia, zrównoważenie, integracja | 2023 |
14 | A. Martyka | Modelowa interpretacja struktury przestrzennej miasta a polityka przestrzenna. Przykład Rzeszowa | 2023 |
15 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Muzeum koloru czerwonego na przykładzie fresków w kościele w Czchowie i obrazów Rothko | 2023 |
16 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Muzeum koloru niebieskiego w dziełach Giotta i Yves\'a Kleina | 2023 |
17 | A. Martyka; G. Stojak | Przestrzenie muzealne w strukturze miasta | 2023 |
18 | D. Jopek; A. Martyka | Importance of medieval urban tissue in the contemporary realities of a rural commune in the Polish Subcarpathia. Cases of Dębowiec, Jaśliska and Osiek Jasielski | 2023 |
19 | D. Jopek; A. Martyka | Potencjał średniowiecznego układu przestrzennego w rozwoju zdegradowanego miasta. Przykład Dębowca, Jaślisk i Osieku Jasielskiego | 2023 |
20 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka | The forest as a key element for sustainable development and improved quality of life in cities – selected problems and examples | 2023 |
21 | W. Małek; A. Martyka | Architecture for autism: therapeutic and educational centre for children in Zamość, Poland | 2023 |
22 | Z. Chmura; A. Martyka | Bridging the gap between children and seniors: the architectural design of intergenerational spaces in Grodzisko Dolne, Poland | 2023 |
23 | A. Martyka | Problemy adaptacji budynków do współczesnych funkcji na przykładzie Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej | 2022 |
24 | A. Martyka | Spatial integration level of housing complex with the city structure. Case of Rzeszów | 2022 |
25 | A. Martyka; A. Tur | The \'Design Museum\' concept in Rzeszów: combining social expectations and Innovative design in the creation of an educational space | 2022 |
26 | D. Jopek; A. Martyka | Region, miasto, miasteczko: nowe impulsy rozwojowe | 2022 |
27 | D. Jopek; A. Martyka; I. Skrzypczak | Analysis of the Sustainable Development Index in the Communes of the Podkarpackie Voivodeship: A Polish Case Study | 2022 |
28 | A. Martyka | Dziecko w mieście w czasie wolnym: wybrane problemy | 2021 |
29 | A. Martyka | Initiatives of built environment education and the popularisation of architecture in Poland | 2020 |
30 | A. Martyka | Ruiny zamku w Czchowie – analiza prac konserwatorskich i budowlanych | 2020 |
31 | A. Martyka | The truth of architecture as an expression of courage | 2020 |
32 | A. Martyka; D. Wantuch-Matla | Powszechna edukacja architektoniczna: ewolucja idei i doświadczenia zagraniczne | 2020 |
33 | A. Martyka; D. Wantuch-Matla | Ulica i plac | 2020 |