Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Architektura
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku:
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier architekt
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Projektowania Architektonicznego i Grafiki Inżynierskiej
Kod zajęć: 14025
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / W15 / 1 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. arch. prof. PRz Anna Martyka
semestr 8: dr inż. arch. Monika Szopińska-Mularz
Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy nt. ujęcia przyrodniczego architektury krajobrazu
Ogólne informacje o zajęciach: Celem modułu jest zdobycie przez studentów teoretycznej i praktycznej wiedzy z zakresu projektowania krajobrazu i terenów zielonych.
1 | Bogdanowski J., Luczyńska-Bruzda M., Nowak Z. | Architektura krajobrazu | PWN. | 1981 |
2 | Rylke | Teoria i zasady projektowania dla architektów krajobrazu | Warszawa. | 2016 |
3 | Majdecki L. | Historia ogrodów T1, T2 | Wydawnictwo Naukowe PWN. | 2008 |
Wymagania formalne: Status studenta Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza z modułu Projektowanie krajobrazu i terenów zielonych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Posiada chęć uczenia się
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | B.W1. zna i rozumie teorię architektury i urbanistyki przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego | wykład | kolokwium |
K_W03+++ K_W14++ K_K03+++ |
P6S_KO P6S_WK |
02 | B.W2. zna i rozumie historię architektury i urbanistyki, architekturę współczesną, ochronę dziedzictwa, w zakresie niezbędnym w twórczości architektonicznej, urbanistycznej i planistycznej | wykład | kolokwium |
K_W03+++ K_W14++ K_K03+++ |
P6S_KO P6S_WK |
03 | B.W3. zna i rozumie znaczenie środowiska przyrodniczego w projektowaniu architektonicznym, urbanistycznym i planowaniu przestrzennym | wykład | kolokwium |
K_W03+++ K_W14++ K_K03+++ |
P6S_KO P6S_WK |
04 | B.W9. zna i rozumie zasady bezpieczeństwa i higieny pracy | wykład | kolokwium |
K_W03+++ K_W14++ K_K03+++ |
P6S_KO P6S_WK |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | W01-04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
8 | TK02 | W05-10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
8 | TK03 | W11-15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 8) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 8) | |||
Zaliczenie (sem. 8) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena z kolokwium |
Ocena końcowa | Ocena z kolokwium |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Martyka | A Model of Functional-Spatial Transformation of Medieval Urban Structure. The Example of Krosno in the Subcarpathia in Poland | 2024 |
2 | A. Martyka | Development Directions of Small Historic Cities in the Subcarpathia | 2024 |
3 | A. Martyka | Dziedzictwo urbanistyczne średniowiecznych małych miast Podkarpacia - morfologia, zrównoważenie, integracja | 2023 |
4 | A. Martyka | Modelowa interpretacja struktury przestrzennej miasta a polityka przestrzenna. Przykład Rzeszowa | 2023 |
5 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Muzeum koloru czerwonego na przykładzie fresków w kościele w Czchowie i obrazów Rothko | 2023 |
6 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Muzeum koloru niebieskiego w dziełach Giotta i Yves\'a Kleina | 2023 |
7 | A. Martyka; G. Stojak | Przestrzenie muzealne w strukturze miasta | 2023 |
8 | D. Jopek; A. Martyka | Potencjał średniowiecznego układu przestrzennego w rozwoju zdegradowanego miasta. Przykład Dębowca, Jaślisk i Osieku Jasielskiego | 2023 |
9 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka | The forest as a key element for sustainable development and improved quality of life in cities – selected problems and examples | 2023 |
10 | W. Małek; A. Martyka | Architecture for autism: therapeutic and educational centre for children in Zamość, Poland | 2023 |
11 | Z. Chmura; A. Martyka | Bridging the gap between children and seniors: the architectural design of intergenerational spaces in Grodzisko Dolne, Poland | 2023 |
12 | A. Martyka | Problemy adaptacji budynków do współczesnych funkcji na przykładzie Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej | 2022 |
13 | A. Martyka | Spatial integration level of housing complex with the city structure. Case of Rzeszów | 2022 |
14 | A. Martyka; A. Tur | The \'Design Museum\' concept in Rzeszów: combining social expectations and Innovative design in the creation of an educational space | 2022 |
15 | D. Jopek; A. Martyka | Region, miasto, miasteczko: nowe impulsy rozwojowe | 2022 |
16 | D. Jopek; A. Martyka; I. Skrzypczak | Analysis of the Sustainable Development Index in the Communes of the Podkarpackie Voivodeship: A Polish Case Study | 2022 |
17 | A. Martyka | Dziecko w mieście w czasie wolnym: wybrane problemy | 2021 |
18 | A. Martyka | Initiatives of built environment education and the popularisation of architecture in Poland | 2020 |
19 | A. Martyka | Ruiny zamku w Czchowie – analiza prac konserwatorskich i budowlanych | 2020 |
20 | A. Martyka | The truth of architecture as an expression of courage | 2020 |
21 | A. Martyka; D. Wantuch-Matla | Powszechna edukacja architektoniczna: ewolucja idei i doświadczenia zagraniczne | 2020 |
22 | A. Martyka; D. Wantuch-Matla | Ulica i plac | 2020 |
23 | A. Martyka | The second life of a shooting range-the conservation and adaptation of the historic shooting range at Wola Justowska in Krakow for its new function | 2019 |
24 | M. Gosztyła; M. Janda; E. Jaracz; T. Jaworski; J. Malczewska; A. Martyka; A. Mikrut; M. Szarata; Z. Zuziak | Węzły i Korytarze Rozwoju Funkcji Metropolitalnych Rzeszowa | 2019 |