Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest przekazanie wiedzy na temat złożoności problematyki związanej z wystrojem i układem wnętrza architektonicznego, elementów składowych i zasad ich montażu oraz ich wzajemnych relacji i wpływu na odbiór przez użytkownika.
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł kształcenia wykorzystuje założenia pracy grupowej oraz indywisualnego wkładu w proces projektowy. Studenci pracują nad projektem technicznym montażowym wnętrza architektonicznego powstałego na bazie wspólnej koncepcji. Praca polega na możliwie najpełniejszym opisaniu technologii, materiałów i konkretnych produktów składających się na wystrój wnętrza oraz wykorzystaniu w nim indywidualnych projektowanych małych form przemysłowych. Projekt warsztatowy elementu jest opracowywany indywidualnie przez każdego z uczestników kursu.
Inne:
Portal Architektoniczny ARCHDaily http://www.archdaily.pl
1 | Carles Boto | new concepts in renovating | Carles Broto i Comerma, Barcelona, Spain. | - |
2 | - | The Function of ornament | Barcelona. | 2008 |
3 | Simone Shleifer | New small Apartments | Evergreen HmbH, Koln. | 2008 |
1 | Bhaskaran L. | Design XX wieku : główne nurty i style we współczesnym designie | Warszawa, ABE Marketing . | 2006 |
2 | Chiazzari S. | Kolory w Twoim życiu | Warszawa, Muza. | 1999 |
3 | Hinz S. | Wnętrza mieszklane i meble : od starożytności po współczesność | Warszawa, Arkady. | 1980 |
4 | Janneau G. | Encyklopedia sztuki dekoracyjnej | Warszawa, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe. | 1978 |
5 | Krajewski K. | Mała encyklopedia architektury i wnętrz | Wrocław, Zakład Narodowy im. Ossolińskich Wydaw.. | 1999 |
6 | Rasmussen S. | Odczuwanie architektury | Warszawa, Murator. | - |
Wymagania formalne:
Status studenta Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Podstawowa wiedza z dziedziny materiałoznawstwa oraz technologi budowlanych (materiały i techniki wykończeniowe wewnętrzne)
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się rysunkiem technicznym, normatywem rysunkowym i przedstawianiem przestrzeni w rysunkach 2D
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | A.U1. potrafi zaprojektować obiekt architektoniczny, kreując i przekształcając przestrzeń tak, aby nadać jej nowe wartości – zgodnie z zadanym programem uwzględniającym wymagania i potrzeby wszystkich użytkowników | projekt | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-U01+++ K-U03+++ K-U04+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
MEK02 | A.U5. potrafi myśleć i działać w sposób twórczy, wykorzystując umiejętności warsztatowe niezbędne do utrzymania i poszerzania zdolności realizowania koncepcji artystycznych w projektowaniu architektonicznym i urbanistycznym | projekt | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-U01+++ K-U04+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
MEK03 | A.U6. potrafi integrować informacje pozyskane z różnych źródeł, dokonywać ich interpretacji i krytycznej analizy | projekt | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-U04+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
MEK04 | A.U7. porozumieć się przy użyciu różnych technik i narzędzi w środowisku zawodowym właściwym dla projektowania architektonicznego i urbanistycznego | projekt | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-U03+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
MEK05 | A.U8. potrafi wykonać dokumentację architektoniczno-budowlaną w odpowiednich skalach w nawiązaniu do koncepcyjnego projektu architektonicznego | projekt | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-U03+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
MEK06 | A.U9. potrafi wdrażać zasady i wytyczne projektowania uniwersalnego w architekturze, urbanistyce i planowaniu przestrzennym | projekt | prezentacja projektu, obserwacja wykonawstwa |
K-U01+++ K-U04+++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
MEK07 | A.S1. jest gotów do samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania prostych problemów projektowych | projekt | obserwacja wykonawstwa |
K-K03+++ |
P6S-KO |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
8 | TK01 | P01-P20 | MEK02 MEK03 MEK06 | |
8 | TK02 | P21-34 | MEK03 MEK04 MEK05 | |
8 | TK03 | P35-50 | MEK01 MEK03 MEK06 | |
8 | TK04 | P51-75 | MEK02 MEK03 MEK04 MEK07 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Projekt/Seminarium (sem. 8) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. Inne: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
75.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 4.00 godz./sem. Inne: 15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 8) | |||
Zaliczenie (sem. 8) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Projekt/Seminarium | Ocena za projekt wnętrzarskie (grupowy) - waga 50%. Ocena za projekt formy przemysłowej (indywidualny) - waga 50% |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną pozycji składowych: ocena za projekt 1; ocena za projekt 2; ocena z przeglądu śródsemestralnego; ocena z egzaminu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Gajdek; I. Kasprzyk; A. Martyka; B. Ortyl | Why don\'t children study outside? Limitation of Polish schools to use green spaces in the educational process before and during COVID-19 | 2025 |
2 | J. Dźwierzyńska; E. Gotkowska; A. Szewczyk | Applications of Genetic Algorithms for Designing Efficient Parking Shelters with Conoid-Shaped Roofs | 2025 |
3 | M. Jagiełło; A. Martyka; E. Stachura | Urban Quality in Growing Cities. The Case of Rzeszów in Poland | 2025 |
4 | R. Lichołai; A. Martyka; A. Sikorska; K. Sikorski; I. Skrzypczak | Powódź w gospodarstwie domowym - postępowanie w przypadku nieprawidłowości rozwiązań prac remontowych budynku przedstawionych przez ubezpieczyciela; prawa ubezpieczonego | 2025 |
5 | R. Lichołai; A. Martyka; K. Sikorski; I. Skrzypczak | Optymalizacja dostępności światła naturalnego z wykorzystaniem metodyki modelowania parametrycznego na przykładzie budynku mieszkalnego | 2025 |
6 | A. Martyka | A Model of Functional-Spatial Transformation of Medieval Urban Structure. The Example of Krosno in the Subcarpathia in Poland | 2024 |
7 | A. Martyka | Development Directions of Small Historic Cities in the Subcarpathia | 2024 |
8 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Zielone miasta, zdrowe dzieci: wpływ miejskich parków i terenów zielonych na rozwój i dobrostan najmłodszego pokolenia | 2024 |
9 | A. Martyka; B. Stachurska-Oremus | Wybrane problemy rewitalizacji zabytkowych założeń dworsko-parkowych. Przykład Parku Duchackiego w Krakowie | 2024 |
10 | A. Martyka; G. Stojak | Parki publiczne miejskie, podworskie i przypałacowe jako przestrzenie wielofunkcyjne – perspektywa historyczna | 2024 |
11 | A. Martyka; G. Stojak | Parki publiczne miejskie, podworskie i przypałacowe jako przestrzenie wielofunkcyjne – perspektywa interdyscyplinarna | 2024 |
12 | A. Martyka; N. Przesmycka | Modelowanie i planowanie rozwoju miast: studium przypadku Lublina w kontekście wyzwań urbanistyki XXI wieku | 2024 |
13 | J. Dźwierzyńska; A. Kozłowski | Wiata parkingowa | 2024 |
14 | J. Dźwierzyńska; I. Labuda; F. Pugliese | An Innovative Concept for 3D Sand-Printed Sustainable Refugee Shelters in a Sandy Desert in a Hot and Dry Climate | 2024 |
15 | J. Dźwierzyńska; P. Lechwar | Comparative analysis of steel bar structures of solar canopies composed of hyperbolic paraboloid units using genetic algorithms | 2024 |
16 | J. Dźwierzyńska; P. Lechwar | Performance Assessment and Sustainable Applications of Steel Canopies with Saddle Modules | 2024 |
17 | J. Figurska-Dudek; M. Kuśmierska; A. Martyka; J. Owsiak; P. Pásztor; N. Sorek | Enhancing the attractiveness of public library spaces a case study of selected branches in Rzeszów | 2024 |
18 | A. Martyka | Dziedzictwo urbanistyczne średniowiecznych małych miast Podkarpacia - morfologia, zrównoważenie, integracja | 2023 |
19 | A. Martyka | Modelowa interpretacja struktury przestrzennej miasta a polityka przestrzenna. Przykład Rzeszowa | 2023 |
20 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Muzeum koloru czerwonego na przykładzie fresków w kościele w Czchowie i obrazów Rothko | 2023 |
21 | A. Martyka; A. Rościecha-Kanownik | Muzeum koloru niebieskiego w dziełach Giotta i Yves\'a Kleina | 2023 |
22 | A. Martyka; G. Stojak | Przestrzenie muzealne w strukturze miasta | 2023 |
23 | D. Jopek; A. Martyka | Importance of medieval urban tissue in the contemporary realities of a rural commune in the Polish Subcarpathia. Cases of Dębowiec, Jaśliska and Osiek Jasielski | 2023 |
24 | D. Jopek; A. Martyka | Potencjał średniowiecznego układu przestrzennego w rozwoju zdegradowanego miasta. Przykład Dębowca, Jaślisk i Osieku Jasielskiego | 2023 |
25 | J. Figurska-Dudek; A. Martyka | The forest as a key element for sustainable development and improved quality of life in cities – selected problems and examples | 2023 |
26 | W. Małek; A. Martyka | Architecture for autism: therapeutic and educational centre for children in Zamość, Poland | 2023 |
27 | Z. Chmura; A. Martyka | Bridging the gap between children and seniors: the architectural design of intergenerational spaces in Grodzisko Dolne, Poland | 2023 |
28 | A. Martyka | Problemy adaptacji budynków do współczesnych funkcji na przykładzie Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej | 2022 |
29 | A. Martyka | Spatial integration level of housing complex with the city structure. Case of Rzeszów | 2022 |
30 | A. Martyka; A. Tur | The \'Design Museum\' concept in Rzeszów: combining social expectations and Innovative design in the creation of an educational space | 2022 |
31 | D. Jopek; A. Martyka | Region, miasto, miasteczko: nowe impulsy rozwojowe | 2022 |
32 | D. Jopek; A. Martyka; I. Skrzypczak | Analysis of the Sustainable Development Index in the Communes of the Podkarpackie Voivodeship: A Polish Case Study | 2022 |
33 | J. Dźwierzyńska; A. Prokop | Reconstruction of Historic Monuments—A Dual Approach | 2022 |
34 | J. Dźwierzyńska; P. Lechwar | Algorithmic-Aided Approach for the Design and Evaluation of Curvilinear Steel Bar Structures of Unit Roofs | 2022 |
35 | A. Martyka | Dziecko w mieście w czasie wolnym: wybrane problemy | 2021 |
36 | J. Dźwierzyńska | Shaping of Curvilinear Steel Bar Structures for Variable Environmental Conditions Using Genetic Algorithms—Moving towards Sustainability | 2021 |
37 | J. Dźwierzyńska; I. Labuda | Modeling of Curvilinear Steel Rod Structures Based on Minimal Surfaces | 2021 |
38 | A. Martyka | Initiatives of built environment education and the popularisation of architecture in Poland | 2020 |
39 | A. Martyka | Ruiny zamku w Czchowie – analiza prac konserwatorskich i budowlanych | 2020 |
40 | A. Martyka | The truth of architecture as an expression of courage | 2020 |
41 | A. Martyka; D. Wantuch-Matla | Powszechna edukacja architektoniczna: ewolucja idei i doświadczenia zagraniczne | 2020 |
42 | A. Martyka; D. Wantuch-Matla | Ulica i plac | 2020 |
43 | J. Dźwierzyńska | Multi-Objective Optimizing Curvilinear Steel Bar Structures of Hyperbolic Paraboloid Canopy Roofs | 2020 |