Główny cel kształcenia:
Uzyskanie przez studenta rozszerzonej i pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych do programowania zagadnień geoinformatycznych
Ogólne informacje o zajęciach:
Moduł "Programowanie zagadnień geoinformatycznych" pozwala zdobyć dodatkową, pogłębioną wiedzę i umiejętności programistyczne pozwalające w praktyce rozwiązywać zadania wymagające wykorzystania danych przestrzennych przy pomocy narzędzi informatycznych
1 | Bogumiła Mrozek, Zbigniew Mrozek | MATLAB i Simulink. Poradnik użytkownika. | Helion. | 2017 |
2 | Jesse Liberty | C#. Programowanie | Helion. | 2005 |
3 | E.Gamma | Design Patterns – : Elements of Reusable Object-Oriented Software | -. | 1994 |
4 | Stroustrup B. | Programowanie. Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++ | Helion. | 2009 |
1 | Bogumiła Mrozek, Zbigniew Mrozek | MATLAB i Simulink. Poradnik Użytkownika | Helion. | 2017 |
2 | E.Gamma | Design Patterns – : Elements of Reusable Object-Oriented Software | -. | 1994 |
3 | Stroustrup B | Programowanie. Teoria i praktyka z wykorzystaniem C++ | Helion. | 2009 |
4 | Marcin Lis | C#. Praktyczny kurs | Wydanie III, Helion, 2016. | 2019 |
5 | J. Baładynowicz, C. Czyżewski, A. Prątnicka | Podstaswy Informatyki dla studentów geodezji | Wydawnictwo Art. | 1990 |
1 | Waldemar Sradomski | MATLAB. Praktyczny podręcznik modelowania | Helion. | 2015 |
2 | Jon Skeet | C# od podszewki | wydanie IV. | 2020 |
3 | Jerzy Grębosz | Symofonia C++, Symfonia C++ Standard. Programowanie w języku C++ orientowane obiektowo | Edition. | 2000 |
Wymagania formalne:
Status studenta Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza z o technikach komputerowych z zakresu studiów pierwszego stopnia oraz znajomość metod programowania w dowolnym języku wysokiego poziomu
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność posługiwania się technikami komputerowymi i umiejętność programowania w dowolnym języku wysokiego poziomu
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Kompetencje zdobyte w ramach studiów pierwszego stopnia
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Zna dostępne w wybranym języky programowania narzędzia pozwalające na analizę danych przestrzennych i prezentację graficzną uzyskanych wyników | laboratorium | sprawozdanie z projektu |
K-W01++ K-W04++ K-W07+++ |
P7S-WG |
MEK02 | Potrafi wykorzystać dostępne funkcje wybranego języka programowania do rozwiązywania problemów geoinformatycznych | laboratorium | sprawozdanie z projektu |
K-U01+ K-U04+++ K-U08+++ |
P7S-UW |
MEK03 | rozumie potrzebę ciągłego rozwoju w dziedzinie nowych technologii wykorzystywanych w geodezji | laboratorium | obserwacja wykonawstwa |
K-K02+++ K-K04++ |
P7S-KK P7S-KO P7S-UO |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | L1-L30 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
30.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Laboratorium | realizacja ćwiczeń |
Ocena końcowa | średnia ważona z ocen otrzymanych w trakcie semestru |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie