logo
Karta przedmiotu
logo

Zaawansowane analizy GIS

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2020/2021

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury

Nazwa kierunku studiów: Geodezja i planowanie przestrzenne

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: Geoinformatyka i geodezja inżynieryjna, Gospodarka nieruchomościami i planowanie przestrzenne

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Geodezji i Geotechniki im. Kaspra Weigla

Kod zajęć: 13990

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Geoinformatyka i geodezja inżynieryjna

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W9 P27 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Tomasz Świętoń

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Uzyskanie przez studenta rozszerzonej wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych przeprowadzenia nietypowych analiz danych przestrzennych w aplikacji GIS

Ogólne informacje o zajęciach: W ramach modułu student poznaje zaawansowane techniki analiz w wybranym środowisku GIS

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Dokumentacja techniczna PyQGIS Developer Cookbook http://docs.qgis.org/latest/en/docs/pyqgis_developer_cookbook/.
2 Bielecka E. Systemy informacji geograficznej. Teoria i zastosowania. Wydawnictwo PJWSTK. 2006
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Dokumentacja techniczna QGIS API http://qgis.org/api/.
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Bernhardsen T. Geographic Information Systems John Wileu & Sons. 2001

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Status studenta Politechniki Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość systemów GIS.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Znajomość angielskiego w stopniu pozwalającym na czytanie dokumentacji technicznej. Podstawowa umiejętność wykonywania analiz GIS

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Kompetencje zdobyte na studiach pierwszego stopnia

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 posiada wiedzę na temat zaawansowanych metod analiz przestrzennych wykład kolokwium K_W05+
K_W07+
K_W09+++
K_W13+
P7S_WG
02 posiada wiedzę na temat możliwości zastosowania systemów GIS w biznesie wykład kolokwium K_W05+
K_W07+
K_W09+++
K_W13++
P7S_WG
03 posiada wiedzę na temat źródeł i wpływu niepewności danych na wyniki analiz przestrzennych wykład kolokwium K_W05+
K_W07+
K_W09+++
K_W13++
P7S_WG
04 potrafi wykorzystać zaawansowane funkcje wybranego pakietu GIS do przeprowadzenia analiz przestrzennych oraz ma świadomość odpowiedzialności za realizowane zadania projekt indywidualny sprawozdanie z projektu K_U12+++
K_K01+
K_K04+
P7S_KK
P7S_KR
P7S_UO
P7S_UW

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 1. Interpolacja danych przestrzennych 2. Zaawansowane zagadnienia algebry map 3. Zaawansowane metody analiz przestrzrennych w GIS 4. Zaawansowane metody przetwarzania danych w GIS 5. Systemy GIS w biznesie W1-W9 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
2 TK02 Zakres tematyczny ćwiczeń projektowych jest identyczny z zakresem wykładu jednak zagadnienia te są realizowane w formie projektów tworzonych w wybranym systemie GIS P1-P27 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 11.00 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 2) Godziny kontaktowe: 27.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 48.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 3.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 10.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład obecność na zajęciach, kolokiwum
Projekt/Seminarium obecność na zajęciach, realizacja ćwiczeń projektowych
Ocena końcowa średnia ważona z ocen uzyskanych podczas semestru

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie